Gå til innhold

Finnes det brunkremer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra å høre. Men hvordan farge er det huden din får? Oransj-farget, og blir det store forskjeller på ansiktet og på halsen?

Anonymkode: 563e5...880

Jeg er ordentlig bleik, og får ikke så veldig mye farge av den. Blir bare nok til at jeg ser litt sunnere ut, og uten noe skille mot halsen. Det som er kjekt med den er at det tar et par dager før man ser forskjell, og man kan justere mengden etter hvor mye farge man vil ha sånn at det ikke ser unaturlig ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, sugarcrush skrev:

Jeg er ordentlig bleik, og får ikke så veldig mye farge av den. Blir bare nok til at jeg ser litt sunnere ut, og uten noe skille mot halsen. Det som er kjekt med den er at det tar et par dager før man ser forskjell, og man kan justere mengden etter hvor mye farge man vil ha sånn at det ikke ser unaturlig ut :) 

Okei takk, skal nok testes ut.

Men solpudder da. Hva gjør det for ansiktet? Ser at flere gutter bruker det her jeg bor.

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei takk, skal nok testes ut.

Men solpudder da. Hva gjør det for ansiktet? Ser at flere gutter bruker det her jeg bor.

Anonymkode: 563e5...880

Det beste er å gå til en sminkebutikk der de ansatte hjelper deg å finne riktig produkt for deg, og kan vise deg hvordan det legges. Hvis du ikke ønsker det, så fant jeg en ganske grei artikkel om det her :) 

http://www.klikk.no/mote/kamille/Mote/article835392.ece

Anonymkode: b64da...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er å gå til en sminkebutikk der de ansatte hjelper deg å finne riktig produkt for deg, og kan vise deg hvordan det legges. Hvis du ikke ønsker det, så fant jeg en ganske grei artikkel om det her :) 

http://www.klikk.no/mote/kamille/Mote/article835392.ece

Anonymkode: b64da...d79

Haha, som mann? Nei, det blir for kleint, haha.

Men tror jeg går for solpudder egentlig. Du som er jente, kan du si noe kort hva det er? Får man farge av det? :)

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solpudder er et pudder som skal gi litt farge og glød. Det skal i hovedsak brukes over nesen, litt i pannen og i kinnene. 

Som gutt ville jeg nok heller prøvd meg på selvbruningskrem, dove sin er grei for nybegynnere, evt kan du gå å få en spraytan på en salong. 

Solpudder og annen sminke synst jeg passer best på de som er litt skeiv 😉

Anonymkode: 571fa...931

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Solpudder er et pudder som skal gi litt farge og glød. Det skal i hovedsak brukes over nesen, litt i pannen og i kinnene. 

Som gutt ville jeg nok heller prøvd meg på selvbruningskrem, dove sin er grei for nybegynnere, evt kan du gå å få en spraytan på en salong. 

Solpudder og annen sminke synst jeg passer best på de som er litt skeiv 😉

Anonymkode: 571fa...931

Ok ok. Men finnes det brunkremer som gir farge umiddelbart for så å fjerne vekk fargen på kvelden. Heller det enn å vente sånn flere timer før man får farge.

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok ok. Men finnes det brunkremer som gir farge umiddelbart for så å fjerne vekk fargen på kvelden. Heller det enn å vente sånn flere timer før man får farge.

Anonymkode: 563e5...880

Ja det gjør det også. En lett farget dagkrem, evt en mer dekkende foundation. Men det er altså sminke, smitter av på klærne og det ser ikke alltid like naturlig ut. 

Anonymkode: 571fa...931

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør det også. En lett farget dagkrem, evt en mer dekkende foundation. Men det er altså sminke, smitter av på klærne og det ser ikke alltid like naturlig ut. 

Anonymkode: 571fa...931

Ja pleier å bruke sånn BB-krem et par ganger, men føler ikke at den gir meg så mye farge egentlig. Men dekker over litt da :)

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Gaultier og Guerlain har/hadde solpudder for menn. Veldig bra produkter uten glitter.

Anonymkode: 548c8...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Body Shop Honey Bronze face gel. Det er ikke sminke eller selvbruning egentlig, men en naturlig gel du smører i ansiktet og får farge. Den vaskes av på kvelden. :) Veldig naturlig og fin, bare å Google den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå på youtube og søk bronzer så finner du ut hva solpudder er og hvordan det brukes. Søker du foundation, det du kaller brunkrem, så finner du ut det også.

Anonymkode: bf756...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei takk, skal nok testes ut.

Men solpudder da. Hva gjør det for ansiktet? Ser at flere gutter bruker det her jeg bor.

Anonymkode: 563e5...880

Solpudder gjør deg brun der og da, men kan lett overpåføres slik at det ser veldig unaturlig ut. Hvis du ender opp med solpudder, sørg for at du kjøper et som er helt matt (The Body Shop Honey Bronzer i 03 er fin) så du ikke ender opp som en diskokule i trynet. En stor, myk kost (Real Tecniques Powder Brush fra H&M) kan anbefales gjør resultatet finere og mindre åpenbart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Den 5.5.2016 at 17.20, sugarcrush skrev:

Solpudder gjør deg brun der og da, men kan lett overpåføres slik at det ser veldig unaturlig ut. Hvis du ender opp med solpudder, sørg for at du kjøper et som er helt matt (The Body Shop Honey Bronzer i 03 er fin) så du ikke ender opp som en diskokule i trynet. En stor, myk kost (Real Tecniques Powder Brush fra H&M) kan anbefales gjør resultatet finere og mindre åpenbart :) 

Hei! Bestemt meg for å prøve ut sol pudder nå, og tenker å kjøpe via nettet. Har du link til en bra solpudder for menn/kvinner, som gir bra farge/glød? Satt utrolig pris på :-)

På forhånd takk igjen.

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Bestemt meg for å prøve ut sol pudder nå, og tenker å kjøpe via nettet. Har du link til en bra solpudder for menn/kvinner, som gir bra farge/glød? Satt utrolig pris på :-)

På forhånd takk igjen.

Anonymkode: 563e5...880

Benefit Hoola Bronzer finner du på douglas.no for 365 kr :) Veldig pigmentert og drøy, så den kommer du til å ha i evigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sugarcrush skrev:

Benefit Hoola Bronzer finner du på douglas.no for 365 kr :) Veldig pigmentert og drøy, så den kommer du til å ha i evigheter. 

Den ser faktisk strålende ut, spesielt utifra reviewsa. :). Prisen er litt stiv, men men.

Har du prøvd den selv? Får man farge av den, med engang? 

Anonymkode: c4bec...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ser faktisk strålende ut, spesielt utifra reviewsa. :). Prisen er litt stiv, men men.

Har du prøvd den selv? Får man farge av den, med engang? 

Anonymkode: c4bec...8a8

Ja, jeg har den :) Du får mye farge av den ja, så det gjelder å være forsiktig og bruke en stor og myk kost. Enig i at prisen er stiv, men sjekk om det finnes noen rabattkoder, også varer den så lenge at om du noen gang trenger ny så er det isåfall noen år til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ser faktisk strålende ut, spesielt utifra reviewsa. :). Prisen er litt stiv, men men.

Har du prøvd den selv? Får man farge av den, med engang? 

Anonymkode: c4bec...8a8

Jeg tror ikke du helt forstår dette

Sulpudder = et brunt pudder som legges utenpå huden. Huden blir ikke brun, men pudderet utenpå er brunt. Hvis det er lagt pent vil det se ut som om du har litt mer farge enn du egentlig har, hvis du ikke legger det pent vil det se ut som om du har prøvd å sminke deg brun.

Brunkrem, aka mørk foundation = en brun krem som smøres utenpå huden. Huden blir ikke brun, men kremen utenpå huden er brun. Vær nøye med å jevne til mot hårfeste, ører og hals, ellers vil du se ut som en fjortis.

Selvbruning = diverse produkter som gjør at selve huden blir brunere. Finnes i diverse varieanter som spray, krem, mousse og vipes. To ulike typer, den ene virker med en gang, den andre brukes flere ganger og gir deg en gradvis sterkere farge. Sistnevnte gir ofte bedre resultat med mindre skjolder, men bruker lengre tid på å få en fin farge.

 

De to første typene er sminke. Det betyr at det må vaskes bort hver kveld og påføres på nytt hver morgen. Det gjør at du kan velge å være ditt normale bleke selv en dag, men det er risiko for at du ser sminket ut.

Den siste typen er ikke sminke, men endrer fargen på huden din akkurat slik som sol. Det ser ofte mer naturlig ut (om du velger en type som ikke blir orange), og du slipper å gjøre noe med det hver dag.

Anonymkode: cb7a9...bdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sugarcrush skrev:

Ja, jeg har den :) Du får mye farge av den ja, så det gjelder å være forsiktig og bruke en stor og myk kost. Enig i at prisen er stiv, men sjekk om det finnes noen rabattkoder, også varer den så lenge at om du noen gang trenger ny så er det isåfall noen år til. 

Aha jeg skjønner. Da var den bestilt.

Hvor lenge vil du si den solpudder-boksen varer? I 2-3 mnd?

Anonymkode: c4bec...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du helt forstår dette

Sulpudder = et brunt pudder som legges utenpå huden. Huden blir ikke brun, men pudderet utenpå er brunt. Hvis det er lagt pent vil det se ut som om du har litt mer farge enn du egentlig har, hvis du ikke legger det pent vil det se ut som om du har prøvd å sminke deg brun.

Brunkrem, aka mørk foundation = en brun krem som smøres utenpå huden. Huden blir ikke brun, men kremen utenpå huden er brun. Vær nøye med å jevne til mot hårfeste, ører og hals, ellers vil du se ut som en fjortis.

Selvbruning = diverse produkter som gjør at selve huden blir brunere. Finnes i diverse varieanter som spray, krem, mousse og vipes. To ulike typer, den ene virker med en gang, den andre brukes flere ganger og gir deg en gradvis sterkere farge. Sistnevnte gir ofte bedre resultat med mindre skjolder, men bruker lengre tid på å få en fin farge.

 

De to første typene er sminke. Det betyr at det må vaskes bort hver kveld og påføres på nytt hver morgen. Det gjør at du kan velge å være ditt normale bleke selv en dag, men det er risiko for at du ser sminket ut.

Den siste typen er ikke sminke, men endrer fargen på huden din akkurat slik som sol. Det ser ofte mer naturlig ut (om du velger en type som ikke blir orange), og du slipper å gjøre noe med det hver dag.

Anonymkode: cb7a9...bdb

Hva syns du er best da? Synes solpudder ser spennnende ut. Den selvbrunningen liker jeg ikke, da det alltid kommer litt skiller. Og man får en drastisk farge-forandring.

Anonymkode: c4bec...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...