Gå til innhold

Finnes det brunkremer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en mann på 25 år, som har mistet litt farge på ansiktet, og det syns jeg virkelig ikke noe om. Vil ha en "tan" farge. Solarium er uaktuelt.

Så da lurer jeg på om det finnes noe brunkremer som gjør huden mørkere/tanere? Er ikke særlig erfaren på dette her, hehe. Håper dere kan være til hjelp. :). Og nei jeg er ikke feminin, så slike kremer gjør meg ingenting, hvis det gjør meg enda finere. 

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvbruningskremer kanskje? De har mye av det på Vita og på noen apotek :)  I min erfaring så er de flinke til å komme med råd på Vita. 

Anonymkode: b64da...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvbruningskremer kanskje? De har mye av det på Vita og på noen apotek :)  I min erfaring så er de flinke til å komme med råd på Vita. 

Anonymkode: b64da...d79

Njaa, blir det ikke skiller av dem? Ser at solpudder er populært hos gutta her jeg går/bor haha.

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Njaa, blir det ikke skiller av dem? Ser at solpudder er populært hos gutta her jeg går/bor haha.

Anonymkode: 563e5...880

Blir ikke skiller om du bruker en som gir gradvis farge og samtidig bruker den på nakke/hals. Kommer an på hvir brun du ønsker å bli. Blir ofte skille med solpudder og, men spør på et parfymeri eller en sminkebutikk :) De hjelper deg å finne riktig farge som passer til deg.

Anonymkode: b64da...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke skiller om du bruker en som gir gradvis farge og samtidig bruker den på nakke/hals. Kommer an på hvir brun du ønsker å bli. Blir ofte skille med solpudder og, men spør på et parfymeri eller en sminkebutikk :) De hjelper deg å finne riktig farge som passer til deg.

Anonymkode: b64da...d79

Okey. Men den selvbrunningskremen, er vel sånn at du først får farge etter et par timer, og ikke med engang?

Og solpudder, vil du si at det gir huden farge? :)

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey. Men den selvbrunningskremen, er vel sånn at du først får farge etter et par timer, og ikke med engang?

Og solpudder, vil du si at det gir huden farge? :)

Anonymkode: 563e5...880

Gradvis selvbruningskrem er som en fuktighetskrem som gir farge over tid. Kan ta noen dager, alt ettersom hvor mye du bruker. Vanlig selvbruningskrem vet jeg ikke hvor lenge skal sitte på, om det er minutter eller timer, men det skal vaskes av igjen.

Solpudder brukes mer til å friske opp og gi litt glød. Skal ikke i utgangspunktet brukes på hele ansiktet. 

Brunkrem, som du nevnte først, brukes over hele ansiket. Den skal gi farge. Men Hvis du da er blek på halsen vil du få skille. 

Anonymkode: b64da...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut Clarins Radiance Plus Golden Glow Booster. Den skal blandes med vanlig fuktighetskrem og gir eb veldig naturlig frisk farge til ansiktet :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gradvis selvbruningskrem er som en fuktighetskrem som gir farge over tid. Kan ta noen dager, alt ettersom hvor mye du bruker. Vanlig selvbruningskrem vet jeg ikke hvor lenge skal sitte på, om det er minutter eller timer, men det skal vaskes av igjen.

Solpudder brukes mer til å friske opp og gi litt glød. Skal ikke i utgangspunktet brukes på hele ansiktet. 

Brunkrem, som du nevnte først, brukes over hele ansiket. Den skal gi farge. Men Hvis du da er blek på halsen vil du få skille. 

Anonymkode: b64da...d79

Takk så mye. Men jeg har hørt at solpudder gir farge også, stemmer dette? Og apropos brunkremer, kan man kjøpe det via nettet egentlig? Prøver å søke opp "brunkrem", får jo ikke noe alternativer. Går det under selvbrunningskrem?

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sugarcrush skrev:

Sjekk ut Clarins Radiance Plus Golden Glow Booster. Den skal blandes med vanlig fuktighetskrem og gir eb veldig naturlig frisk farge til ansiktet :) 

Hmm spennende spennende. Har du fått testa den ut?

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, michaeline__07 skrev:

Bruk selv-tan eller hva det kalles.

Sånn spray/krem? Har prøvd det før, og da har jeg fått store skiller. Ser dessuten ikke "naturlig" ut heller.

Synes solpudder ser spennende ut. Eventuelt en form for brunkrem :)

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går for solpudder, så gå for ett matt solpudder. Jeg synes det er helt ok at gutter bruker litt sminke, men synes det blir litt mye når de glitrer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm spennende spennende. Har du fått testa den ut?

Anonymkode: 563e5...880

Ja, jeg bruker den når jeg føler at ansiktet trenger litt farge :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bruk solpudder. Sjansene er store for at du da får skiller og ser veldig sminket ut. Dersom du ikke ønsker å bruke selvbruningskrem finnes det kremer som gir gradvis farge etter hvert som du bruker den. Det behøver ikke koste skjorta heller, vet Dove hadde en som het "Summer glow" for både ansikt og kropp (selges på H&M og velassorterte matbutikker, men jeg er dog ikke helt sikker på om den finnes enda) Du kan lett bruke den som er til ansiktet på kun ansikt og hals uten å få merkbart skille, siden fargen er såpass lett og kommer gradvis etter noen påføringer. 

Anonymkode: 608d4...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Brunkrem" er forresten hva den eldre garde kalte foundation, og begrepet brukes ikke lenger siden det ikke er meningen at kremen skal gjøre en brun, kun gjevne ut hudtonen (altså bruker man feil farge dersom den er for brun) 

Det finnes også terracottakremer som gjør huden brunere med en gang (ikke permanent) Guerlain har f. eks. hatt en slik, men jeg fraråder bruk av denne siden det lett ser unaturlig ut. Denne typen krem passer best til shading. 

Anonymkode: 608d4...1cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, nurcos skrev:

Hvis du går for solpudder, så gå for ett matt solpudder. Jeg synes det er helt ok at gutter bruker litt sminke, men synes det blir litt mye når de glitrer.

Okei, men jeg har hørt at solpudder gir ansiktet farge? Stemmer ikke det? Isåfall, hva bruker man det til da? :)

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sugarcrush skrev:

Ja, jeg bruker den når jeg føler at ansiktet trenger litt farge :) 

Bra å høre. Men hvordan farge er det huden din får? Oransj-farget, og blir det store forskjeller på ansiktet og på halsen?

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Brunkrem" er forresten hva den eldre garde kalte foundation, og begrepet brukes ikke lenger siden det ikke er meningen at kremen skal gjøre en brun, kun gjevne ut hudtonen (altså bruker man feil farge dersom den er for brun) 

Det finnes også terracottakremer som gjør huden brunere med en gang (ikke permanent) Guerlain har f. eks. hatt en slik, men jeg fraråder bruk av denne siden det lett ser unaturlig ut. Denne typen krem passer best til shading. 

Anonymkode: 608d4...1cf

Haha okei. Men hva anbefaler du meg da? Solpudder? Selvbrunningskrem?

Anonymkode: 563e5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en sånn her tråd...

Anonymkode: ce09c...a95

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...