Gå til innhold

vektreduksjon stagnerer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, er en jente på 22 år som ønsker å gå ned noen kg. Målet mitt er 64 kg, pr nå er jeg 67,5. Er 171cm og gjennomfører gåtur/løpetur/styrketrening tre- fire ganger i uken. Jeg lever på 800 kcal til 1200 kcal. Den siste mnd har det stagnert og jeg har ikke gått ned et gram. Hva kan dette skyldes? og har noen gode tips til noe heg kan gjøre for å nå målet mitt? 

mvh V

Anonymkode: 8ea95...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første kommer tråden til å bli stengt fordi moderatorene med inngående kunnskap om kosthold har klart å komme fram til at hvis man spiser under 1300 kalorier (til nød 1200) så skjer/kommer man til ragnarok (jeg aner faktisk ikke hva ragnarok er, noe med vikinger).

Hvor lenge har vekten stått i ro? Det mest nærliggende er at du teller kalorier feil, veier du alt du spiser? Husker du å telle med alt? 

Hvis du spiser 1300 kalorier per dag vil du nå målet ditt, ligg på det i to uker, og så tar du en dag der du spiser type 2000-3000 kalorier, og så veier du deg dagen etter. Da vil du se resultater.

Endret av ambivalentReaction
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Siden du er normalvektig, vil nok kroppen din tviholde på de kiloene. Under 1000 kcal er fryktelig lite, og kroppen din trenger næring når du trener. Dette med "sparebluss" er veldig omdiskutert (spesielt her på KG), men jeg har selv erfart at vekta har stått helt stille når jeg har spist fettfattig og lavkalori og ligget på rundt 1200-1300 kcal/dag. Jeg kan ikke nok om hormonelle og kjemiske prosesser i kroppen til å forklare det. Jeg støtter for øvrig forslaget til ambivalentReaction over her: Ta deg en spisedag! Igjen ut fra egen erfaring, så virker det som om en slik dag får ting til å "løsne" når man tross lavt kaloriinntak ikke går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bond

Tråden beskriver et for lite matinntak og bryter dermed med retningslinjene på dette forumet.

Jeg nå dermed dessverre stenge tråden din.

Hilsen,

Bond, forumansvarlig 

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...