Gå til innhold

Nazi-opptog i Sverige (FILM)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Drizzt skrev:

 

Fram til nå hadde de sagt at de er nasjonalsosialister og nå plutselig har de sagt at de er nazister? Ikke alle nasjonalsosialister er nazister, så hva er sant og hva er usant her?

Hrmmm.....

Hva er forkortelsen for nasjonalsosialisme?

Anonymkode: e6f45...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Ser du ingen problemer knyttet til å referere til begrepet som det ble brukt FØR 2. verdenskrig?

Sammenholdt med at du nekter å lese partiprogrammet til disse tullingene lukter dette som at du ikke har særlig lyst til å gjøre en innrømmelse (har du egentlig lest den ikke kvalitetssikrede artikkelen du linker til?).

Eventuelt er du bare usedvanlig lite kildekritisk og ute av stand til å vurdere hva du ser og leser.

 

Igjen - hva er "nazi" forkortelse for?

Anonymkode: e6f45...c75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Drizzt skrev:

Hvis du først skal til wikipedia (ikke noen spesielt god kilde), så er vel denne mer relevant:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Nasjonalsosialisme

Jeg spør igjen:

Hva er nazi forkortelse for?

Hva forkortes nasjonalsosialisme til?

Hva er det ved nordfronts ideologi som gjør at de skiller seg fra nazismens ideologi?

Anonymkode: e6f45...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Drizzt skrev:

 

Fram til nå hadde de sagt at de er nasjonalsosialister og nå plutselig har de sagt at de er nazister? Ikke alle nasjonalsosialister er nazister, så hva er sant og hva er usant her?

Hva konkret er forskjellen på en nasjonalsosialist og en nazist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ingen problemer knyttet til å referere til begrepet som det ble brukt FØR 2. verdenskrig?

Sammenholdt med at du nekter å lese partiprogrammet til disse tullingene lukter dette som at du ikke har særlig lyst til å gjøre en innrømmelse (har du egentlig lest den ikke kvalitetssikrede artikkelen du linker til?).

Eventuelt er du bare usedvanlig lite kildekritisk og ute av stand til å vurdere hva du ser og leser.

 

Igjen - hva er "nazi" forkortelse for?

Anonymkode: e6f45...c75

Jeg ser ingen problematikk knyttet til å opplyse folk om at ikke alle som kaller seg nasjonalsosialister egentlig er nazister. At nordmenn velger å ha en meget snevert forståelse av ordet nasjonalsosialisme er vel deres valg. Jeg innrømmer at jeg ikke har lyst å lese alt mulig om alt mulig i verden og særlig ikke om ting som jeg ikke interesserer meg noe særlig om. Jeg innrømmer også at jeg har ved flere anledninger skrevet at jeg ikke bryr meg noe særlig om denne gruppen, men finner det underlig hvor lav terskelen er i dette landet for å bli kalt det ene og det andre basert på spekulasjoner og egen tolkning. Så jeg reagerer på dette. :) 

11 timer siden, maskineple skrev:

:murvegg: 

Hva er forskjellen? Hva er en nazist i dine øyne? SELVFØLGELIG er nasjonalsosialister slik som de i videoen,  nazister. 

Det er bokstavelig talt null forskjell mellom den politikken de sier de vil føre og den som Hitler ville føre, tvert imot så er 1940 Tyskland sine raselover mer liberale enn disse svenskene som vil bruke moderne gentesting for å finne ut om du er helt "ren".

Så dersom du Drizzt kanskje har en som ikke er Nord-Europeer i din familie, kanskje en tippoldefar eller noe. Da vil du miste rettigheter. Du vil bli mindre verdt i samfunnet for noe du ikke har kontroll over. Derfor er det ikke greit å støtte nazister.

Min mening: Det er jo ikke rart at Sverige sliter med intergrering når de pøser på med horder av innvandrere og ikke hører på saklige diskusjoner. Men det betyr ikke at de i videoen skal få føre sin politikk.

Ja, SELVFØLGELIG er de det. Man trenger ikke argumentasjon for å bevise det, ALLE kan jo se det - uniformene er lik de nazistene i Tyskland brukte, så marsjerer de akkurat som nazister og ikke som sosialister på 1.mai og til slutt - man kan lese det på panna deres at de er nazister. Alle sammen. Det står skrevet med stoooore bokstaver der. 

Når det gjelder hva denne gruppen vil, så er det en viktig forutsetning for at de får det som de vil - nemlig at de får flertall og kan bestemme uten å måtte forholde seg til andre. Jeg vet ikke hva jeg tenker om de som mener det er en reell sjanse for at denne gruppen får rent flertall, men jeg er oppriktig bekymret for helsen deres. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble du så stille?

Anonymkode: e6f45...c75

Fordi jeg ikke bor her, skjønner du. Forsto du endelig at ikke alle som kaller seg nasjonalsosialister egentlig er nazister? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Drizzt skrev:

 

Fordi jeg ikke bor her, skjønner du. Forsto du endelig at ikke alle som kaller seg nasjonalsosialister egentlig er nazister? :) 

Påfallende at du ble så lenge stille da det begynte å komme kritiske spørsmål......

 

Nei, du har ikke noe poeng. For det første er nasjonalsosialisme uløselig knyttet til nazisme, og det at man brukte begrepet annerledes før Hitler er ikke et argument. At det fnnes noen mindre og spredte grupperinger som forsøker å gi dette et annet innhold er heller ikke noe som endrer oppfatningen av begrepet.

Du har ikke svart hverken på relasjonen mellom ordene "nazisme" og "nasjonalsosialisme," og heller ikke på hva som skiller nordfronts partiprogram fra nazisme i sin alminnelighet. 

......men du nekter jo å lese partiprogrammet deres......

Anonymkode: e6f45...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg ser ingen problematikk knyttet til å opplyse folk om at ikke alle som kaller seg nasjonalsosialister egentlig er nazister. At nordmenn velger å ha en meget snevert forståelse av ordet nasjonalsosialisme er vel deres valg. Jeg innrømmer at jeg ikke har lyst å lese alt mulig om alt mulig i verden og særlig ikke om ting som jeg ikke interesserer meg noe særlig om. Jeg innrømmer også at jeg har ved flere anledninger skrevet at jeg ikke bryr meg noe særlig om denne gruppen, men finner det underlig hvor lav terskelen er i dette landet for å bli kalt det ene og det andre basert på spekulasjoner og egen tolkning. Så jeg reagerer på dette. :) 

Ja, SELVFØLGELIG er de det. Man trenger ikke argumentasjon for å bevise det, ALLE kan jo se det - uniformene er lik de nazistene i Tyskland brukte, så marsjerer de akkurat som nazister og ikke som sosialister på 1.mai og til slutt - man kan lese det på panna deres at de er nazister. Alle sammen. Det står skrevet med stoooore bokstaver der. 

Når det gjelder hva denne gruppen vil, så er det en viktig forutsetning for at de får det som de vil - nemlig at de får flertall og kan bestemme uten å måtte forholde seg til andre. Jeg vet ikke hva jeg tenker om de som mener det er en reell sjanse for at denne gruppen får rent flertall, men jeg er oppriktig bekymret for helsen deres. 

Fordi jeg ikke bor her, skjønner du. Forsto du endelig at ikke alle som kaller seg nasjonalsosialister egentlig er nazister? :) 

Jeg har ærlig talt vansker for å forstå hvorfor det er så viktig for deg å presisere at selverklærte nasjonalsosialister med bilder av Hitler på hjemmesiden sin ikke nødvendigvis er nazister? Du tar jo simpelthen feil og det begynner å bli litt flaut.

Anonymkode: 5ea69...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, DreamOn skrev:

Fordi det er tvilsomt de har tenkt å utrydde et helt folkeslag?

Altså, dette blir rett og slett for dumt. Det er ikke sånn at det eneste kjennetegnet ved den nazistiske ideologien er konkrete planer om å utrydde et helt folkeslag, og det vet du forhåpentligvis. 

Anonymkode: 5ea69...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 18.15, Drizzt skrev:

Nei, jeg blir ikke skremt av denne videoen. En gruppe mennesker som demonstrerer fredelig. For å stoppe ekstremisme, må man i utgangspunktet ikke skape grobunn for at ekstremismen blomstrer og i Sverige har man lenge gjort det motsatte - tilrettelagt best mulig for ekstreme holdninger på begge sider.

Dette er jeg enig i. Fredelige demonstrasjoner er greit for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Jolene skrev:

Dette er jeg enig i. Fredelige demonstrasjoner er greit for min del.

Er det i så fall også greit dersom Profetens Ummah har en fredelig demonstrasjon?

Anonymkode: 5ea69...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det i så fall også greit dersom Profetens Ummah har en fredelig demonstrasjon?

Anonymkode: 5ea69...429

Ja. Så lenge den er fredelig, ikke-voldelig og på norsk har jeg ingen problemer med at noen ytrer sin mening. Jeg er for ytringsfrihet.

(Fiffig måte å prøve å vri debatten over til noe den ikke er ;))

Endret av Jolene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonstrasjoner i et demokrati er helt normalt. Det hadde vært skumlere om vi ikke så noe form for demonstrasjoner (Kina har tusenvis av demonstrasjoner hvert år, men de blir raskt slått ned av politiet og ikke dekket av mediene).

Anonymkode: b01d2...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, dette blir rett og slett for dumt. Det er ikke sånn at det eneste kjennetegnet ved den nazistiske ideologien er konkrete planer om å utrydde et helt folkeslag, og det vet du forhåpentligvis. 

Anonymkode: 5ea69...429

Det stod heller ingen ting i NSDAPs pprogram om utryddelser eller etnisk rensing, og de ble ikke valgt inn i riksdagen på det. Utryddelsene kom som et sjokk på den tyske befolkningen etter krigen.

Noen her har nifse politiske sympatier, og prøver å renvaske nynazisme. Det skremmer meg.

Anonymkode: e6f45...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Påfallende at du ble så lenge stille da det begynte å komme kritiske spørsmål......

 

 

Anonymkode: e6f45...c75

Ja, påfallende at jeg sover om natta og bruker formiddagen med familien! Hvem skulle tro et menneske ville gjort det? Skaff deg et liv, du :) Resten er det ingen vits i å kommentere.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ærlig talt vansker for å forstå hvorfor det er så viktig for deg å presisere at selverklærte nasjonalsosialister med bilder av Hitler på hjemmesiden sin ikke nødvendigvis er nazister? Du tar jo simpelthen feil og det begynner å bli litt flaut.

Anonymkode: 5ea69...429

Nei, skjønner godt at du har vansker for å forstå at noen vil nyansere det rigide bildet deres og poengtere at begrepet nasjonalister ikke er lik begrepet nazister, selv om mange tror det. Det skjønner jeg veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Ja, påfallende at jeg sover om natta og bruker formiddagen med familien! Hvem skulle tro et menneske ville gjort det? Skaff deg et liv, du :) Resten er det ingen vits i å kommentere.

Nei, skjønner godt at du har vansker for å forstå at noen vil nyansere det rigide bildet deres og poengtere at begrepet nasjonalister ikke er lik begrepet nazister, selv om mange tror det. Det skjønner jeg veldig godt.

Kanskje du bør nyansere mellom nasjonalister og nasjonalsosialister? Nå rører du til den suppen du allerede har laget.

Anonymkode: e6f45...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør nyansere mellom nasjonalister og nasjonalsosialister? Nå rører du til den suppen du allerede har laget.

Anonymkode: e6f45...c75

Bør jeg kaste bort tid på det? Nja, det tror jeg ikke. Mmm, jeg lagde kyllingsuppe til middag i dag - nam-nam var det!:spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drizzt skrev:

Bør jeg kaste bort tid på det? Nja, det tror jeg ikke. Mmm, jeg lagde kyllingsuppe til middag i dag - nam-nam var det!:spise:

Snakk deg vekk, du......

Anonymkode: e6f45...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...