Gå til innhold

Scooter


Gjest Sofiapia

Anbefalte innlegg

Gjest Sofiapia

Hei, er på jakt etter en scooter.

Fant en 2005 modell for 3000kr, selger sier (selfølgelig) at det ikke er noen feil der.

Syntes dere 3000 er en bra pris for en 11 år gammel scooter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mulighet for å gå høyere i pris så får du nyere, og da mer til å stole på, er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 15.34, Sofiapia skrev:

Hei, er på jakt etter en scooter.

Fant en 2005 modell for 3000kr, selger sier (selfølgelig) at det ikke er noen feil der.

Syntes dere 3000 er en bra pris for en 11 år gammel scooter?

Kommer helt an på scooteren.

3000 for en baotian bt49qt er utrolig dyrt.
3000 for en yamaha aerox er veldig billig.

 

Man får veldig mange ok scootere i dag til en billig penge. Om du kan fortelle meg litt mer om hva du skal bruke den til, så kan jeg finne frem noen til deg på finn. Av gode merker som vanligvis holder lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, StineN skrev:

Kommer helt an på scooteren.

3000 for en baotian bt49qt er utrolig dyrt.
3000 for en yamaha aerox er veldig billig.

 

Man får veldig mange ok scootere i dag til en billig penge. Om du kan fortelle meg litt mer om hva du skal bruke den til, så kan jeg finne frem noen til deg på finn. Av gode merker som vanligvis holder lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, StineN skrev:

Kommer helt an på scooteren.

3000 for en baotian bt49qt er utrolig dyrt.
3000 for en yamaha aerox er veldig billig.

 

Man får veldig mange ok scootere i dag til en billig penge. Om du kan fortelle meg litt mer om hva du skal bruke den til, så kan jeg finne frem noen til deg på finn. Av gode merker som vanligvis holder lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har en datter som kjøpte en Baotian. Det var et meget dårlig kjøp. Masse problemer med startvansker I fuktig vær feks. Styr unna Kinesiske billigscootere. Kan nevne noen jeg vil anbefale. Piaggio, Alle japanske. Honda,Suzuki,Yamaha,Aprillia,Derbi,Kymco, Peugeot  og Vespa selfølgelig. De fleste Italienske er produsert av Piaggio,og er alle av god kvalitet. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sofiapia
6 timer siden, Nuffeluff skrev:

Hei! Jeg har en datter som kjøpte en Baotian. Det var et meget dårlig kjøp. Masse problemer med startvansker I fuktig vær feks. Styr unna Kinesiske billigscootere. Kan nevne noen jeg vil anbefale. Piaggio, Alle japanske. Honda,Suzuki,Yamaha,Aprillia,Derbi,Kymco, Peugeot  og Vespa selfølgelig. De fleste Italienske er produsert av Piaggio,og er alle av god kvalitet. Lykke til.

Merket jeg så på var en Windbell. Har aldri hørt om dette merket før (er riktignok ikke en scooterperson) men tar det som ett litt dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofiapia
6 timer siden, StineN skrev:

Kommer helt an på scooteren.

3000 for en baotian bt49qt er utrolig dyrt.
3000 for en yamaha aerox er veldig billig.

 

Man får veldig mange ok scootere i dag til en billig penge. Om du kan fortelle meg litt mer om hva du skal bruke den til, så kan jeg finne frem noen til deg på finn. Av gode merker som vanligvis holder lenge.

Hei Tusentakk :) Scootern skal bli brukt til å kjøre til og fra skole og trening for det meste. litt rundt til venner også, ikke noen særlig lange turer :)

3000 var forresten for en windbell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sofiapia skrev:

Hei Tusentakk :) Scootern skal bli brukt til å kjøre til og fra skole og trening for det meste. litt rundt til venner også, ikke noen særlig lange turer :)

3000 var forresten for en windbell.

Denne er fin for deg. http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=72404276

Har hatt en slik selv, og disse er fine, lettkjørte og har en god motor.
Windbell har jeg aldri hørt om, så er nok lurt å styre unna.

Hvor i landet bor du?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sofiapia skrev:

Bor i møre og romsdal :)

Okey, skal holde et øye med hva som kommer ut på finn i det område. Hva er budsjettet ditt?

Du kan også holde et øye med merkene nevnt ovenfor, pluss Gilera. Styr unna Suzuki Katana, masse problemer med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofiapia
2 minutter siden, StineN skrev:

Okey, skal holde et øye med hva som kommer ut på finn i det område. Hva er budsjettet ditt?

Du kan også holde et øye med merkene nevnt ovenfor, pluss Gilera. Styr unna Suzuki Katana, masse problemer med de.

Tusen takk det er utrolig hygglig av deg!

Budsjettet er på max 12k.

Men er ikke så kresen så håper å finne noe ok under det budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sofiapia skrev:

Tusen takk det er utrolig hygglig av deg!

Budsjettet er på max 12k.

Men er ikke så kresen så håper å finne noe ok under det budsjettet.

Ikke noe problem, scootere er noe jeg liker veldig godt. Skal handle meg en selv, bare jeg får solgt unna de jeg har stående.

Om du ikke har dårlig tid med å handle, så kan jeg garantere deg at du kan få en veldig bra scooter til under 12k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sofiapia
6 minutter siden, StineN skrev:

Ikke noe problem, scootere er noe jeg liker veldig godt. Skal handle meg en selv, bare jeg får solgt unna de jeg har stående.

Om du ikke har dårlig tid med å handle, så kan jeg garantere deg at du kan få en veldig bra scooter til under 12k.

Jeg vet så utrolig lite om scootere haha, håper å få med meg noen som kan litt når jeg skal se på dem.

har ikke dårlig tid i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen eksempler på gode scootere i ditt område:

Gilera runner:

http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=73096188
Fantastisk scooter, veldig sterk motor. Originalt går denne i 50 over alt, bortover og oppover. Til og med om du har over 120kg vekt på den (Jeg hadde passasjer). Vannkjølt motor, der du kan få varme på leggene dine når du kjører. Store og gode hjul, enormt gode bremser. Denne er min favoritt scooter, har eid 3 av disse. Setter du på et effektanlegg, fjerner plomberinger (veldig lett) og dyser opp litt (dyse opp må man når man setter på effektanlegg) så har du en scooter som går i 80kmt på flata og nærmere 100 nedover.

Den kommer i 125 og 180kubikk versjoner også, de har samme ramme, bremser og hjul. Så dette er en trygg scooter.
Prisen i annonsen er ca 1000-mer enn hva jeg ville betalt for den
 

Honda SFX:

http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=74474355
Artig og liten scooter, med en veldig sterk akselrasjon. Har en praktisk liten skuff foran beina dine til småtterier. Passer best om du er lav. Små hjul gjør denne litt uggen å kjøre på noen småveier. Men den er utrolig lettkjørt og morsom. Denne er litt mer vrien å trimme da denne har elektronisk fartssperre.

Prisen på denne er ca 2500-3000 mer enn hva jeg ville betalt for den.

 

Aprilia SR 50

http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=75020443

Kvalitets scooter. Har ikke eid en slik selv. Men har bekjente som mener at dette er gode saker. Aprilia er kjent for å lage kvalitet. selges av 18 år gammel kar, ser ut til å ha blitt kjørt godt. Jeg ser for meg bakhjulskjøring. Ikke noe stort problem. Ville ikke gitt mer enn 6000 for den.

 

Når du drar for å se på scooter, uavhengig av om du har med en som har peiling. Så må du kjøre den selv også, den kan være i perfekt stand og et utrolig godt kjøp. Men om du ikke liker feelen, så kommer til å angre.

Ting å se etter:

  • Lekkasjer på dempere
  • Dekk skal være friske, ikke noe furer.
  • Bremseskiver skal være helt rustfrie
  • Bremsene skal bremse mykt når du drar hendelen inn forsiktig
  • Motoren skal ikke lage hoste, harke eller fuskelyder (unntaket er rett etter den har startet og de første 30 sekundene)
  • Når du gir gass og slipper den skal turtallet dette fort ned igjen (om det ikke gjør det kan det være tegn på at den drar falskluft, det vil du ikke styre med)
  • Ikke noe slark i styring
  • Den skal føles tight, men myk.

 

Og føler du noe ikke stemmer med hva eier forteller, kontra hvordan du opplever scooteren, så juger han. tommelfingerregel.
Får du en dårllig følelse av å kjøre den, så er den som regel en dårlig scooter.

 

Husk å prut :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofiapia
Den 7. mai 2016 at 0.48, StineN skrev:

Har noen eksempler på gode scootere i ditt område:

Gilera runner:

http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=73096188
Fantastisk scooter, veldig sterk motor. Originalt går denne i 50 over alt, bortover og oppover. Til og med om du har over 120kg vekt på den (Jeg hadde passasjer). Vannkjølt motor, der du kan få varme på leggene dine når du kjører. Store og gode hjul, enormt gode bremser. Denne er min favoritt scooter, har eid 3 av disse. Setter du på et effektanlegg, fjerner plomberinger (veldig lett) og dyser opp litt (dyse opp må man når man setter på effektanlegg) så har du en scooter som går i 80kmt på flata og nærmere 100 nedover.

Den kommer i 125 og 180kubikk versjoner også, de har samme ramme, bremser og hjul. Så dette er en trygg scooter.
Prisen i annonsen er ca 1000-mer enn hva jeg ville betalt for den
 

Honda SFX:

http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=74474355
Artig og liten scooter, med en veldig sterk akselrasjon. Har en praktisk liten skuff foran beina dine til småtterier. Passer best om du er lav. Små hjul gjør denne litt uggen å kjøre på noen småveier. Men den er utrolig lettkjørt og morsom. Denne er litt mer vrien å trimme da denne har elektronisk fartssperre.

Prisen på denne er ca 2500-3000 mer enn hva jeg ville betalt for den.

 

Aprilia SR 50

http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=75020443

Kvalitets scooter. Har ikke eid en slik selv. Men har bekjente som mener at dette er gode saker. Aprilia er kjent for å lage kvalitet. selges av 18 år gammel kar, ser ut til å ha blitt kjørt godt. Jeg ser for meg bakhjulskjøring. Ikke noe stort problem. Ville ikke gitt mer enn 6000 for den.

 

Når du drar for å se på scooter, uavhengig av om du har med en som har peiling. Så må du kjøre den selv også, den kan være i perfekt stand og et utrolig godt kjøp. Men om du ikke liker feelen, så kommer til å angre.

Ting å se etter:

  • Lekkasjer på dempere
  • Dekk skal være friske, ikke noe furer.
  • Bremseskiver skal være helt rustfrie
  • Bremsene skal bremse mykt når du drar hendelen inn forsiktig
  • Motoren skal ikke lage hoste, harke eller fuskelyder (unntaket er rett etter den har startet og de første 30 sekundene)
  • Når du gir gass og slipper den skal turtallet dette fort ned igjen (om det ikke gjør det kan det være tegn på at den drar falskluft, det vil du ikke styre med)
  • Ikke noe slark i styring
  • Den skal føles tight, men myk.

 

Og føler du noe ikke stemmer med hva eier forteller, kontra hvordan du opplever scooteren, så juger han. tommelfingerregel.
Får du en dårllig følelse av å kjøre den, så er den som regel en dårlig scooter.

 

Husk å prut :)
 

hei tusentakk!

det virker som om du har en del peiling så jeg lurer på om du tror denne scooteren kan passe meg? den er av ei jente som bor veldig nært meg og jeg kjenner familien hennes (mindre sjanse for svindel tenker jeg)

 

http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=75440767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Sofiapia skrev:

hei tusentakk!

det virker som om du har en del peiling så jeg lurer på om du tror denne scooteren kan passe meg? den er av ei jente som bor veldig nært meg og jeg kjenner familien hennes (mindre sjanse for svindel tenker jeg)

 

http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=75440767

Den så ikke dum ut. Ganske ny og lav km stand. Peugeot er et bra merke. Kjøpte du denne?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...