Gå til innhold

Bo på gård når man har dyreallergi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som bor på gård/småbruk med dyr(ku, sau, hest, gris etc), men som har dyreallergi og/eller astma som vil dele sine erfaringer?

Evt. noen som har prøvd, men som ikke fikk det til å fungere?

Tar gjerne i mot erfaringer fra de av dere som har vært på åpen gård f.eks med allergi. Hvordan er det for dere å møte disse dyrene utendørs, får dere reaksjoner da også?

Takker på forhånd for alle kommentarer :-)

Anonymkode: 1337e...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Detteer å provosere sykdommen til å bli verre. 

Anonymkode: 64f5f...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn, og har derfor vært på åpen gård noen ganger. Jeg går aldri inn i fjøsene, og holder meg på god avstand til dyrene. Men reagerer uansett. Og bo der, hadde jo hele tiden trigget allergien, og du kan bli mye sykere. Astma kan du utvikle og.

Anonymkode: d7c5c...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring jeg da. Jeg har allergi mot omtrent alt av pelsdyr og har bodd på gård. Mine egne dyr tålte jeg av en eller annen grunn helt fint. Andres dyr derimot var det ikke fult så morsomt å treffe på 😂 Jeg tålte blant annet fint både stallkattene og huskatten (så lenge jeg ikke stakk nesa ned i pelsen på den) men nå som jeg ikke har hatt katt på en stund blir jeg superdårlig om jeg er på besøk hos noen som har katt. Skikkelig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...