Gå til innhold

Hvorfor er det greit å ha ons når man er singel og ikke i forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av Mensa så dum er jeg vel ikke. Men sånn seriøst: hvor er logikken?

 

Jeg tror problemet er at du behandler tid som en stillestående dimensjon. Det er det langt i fra. 

Med samme logikk kan du trekke det så langt som at det blir slutt med kjæresten, så etter 6 mnd passerer du inn døra og tar det som en selvfølge at du kan ha sex med henne, for det kunne du jo før.

Hendelser forandrer reglene. 

Men som en av få skjønner jeg prinsippet bak spørsmålet ditt faktisk :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) La oss si at den ene parten i et forhold har hatt mye tilfeldig sex før forholdet og den andre ikke. Hvorfor skal ikke da den andre også kunne få oppleve det samme? 

2) Enten er det utroskap å ha hatt sex før man ble sammen og eller så er det ikke utroskap å ha sex mens man er i et forhold heller.

Anonymkode: be2e8...3eb

1) Da går man ikke inn i et forhold om man har behov for å ha tilfeldig sex og ligge fra seg. Et forhold dreier som en en union av to personer og ingen fler.

2) HÆ? atte hva??? FØR man ble sammen er det ikke utroskap , men det er jo ÅPENBART utroskap om man gjør det mens man er i et forhold.

Anonymkode: d20ef...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man finne noen som ønsker å være i et åpent forhold, så kan dere begge fortsette å ha ONS.

Selv så har jeg ikke ONS. Og vil bare ha sex med en jeg har følelser for. Og ønsker ikke at han jeg er sammen med, skal ha sex med noen andre enn meg. Ønsker han det, så får han gjøre det slutt med meg. Og selvfølgelig ønsker ikke jeg, og ha sex med andre da jeg er i forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
Den 3 May 2016 at 15.52, Adam- skrev:

Interessant diskusjon, men du ødelegger den helt med en feil og merkelig vinkling ang tidligere opplevelser.

Det er mer interessant hvorfor et kjapt, deilig og trygt ons i fylla er dødssynd. Du kan havne i fengsel, i luksusfella, få sparken, legge på deg 100 kg,  osv osv og det er helt innafor å bli i forholdet. Men tar du på tissen til noen andre en fuktig kveld er det en dødssynd og man både bør og skal bryte forholdet tvert.

Dette styres av samfunnets normer og uskrevne regler som kan utvikle seg både ene og andre veien, og gjerne tilbake igjen.

Jeg tror det om 20-30 år er mer normalt å ha et slags åpent forhold. Vi er ikke bygd for monogami, noe skilsmissestatistikken bekrefter. Ville skilsmissestatistikken gått kraftig ned om åpent forhold ble tilnærmet stuerent? Jeg tror det

Mmmmm......det er forhåpentligvis mer som skjer i åpne relasjoner enn at man bare tar på tissen til noen i ONSfylla. Om det er greia revurderer jeg virkelig ideen :P 

Jeg er enig i at vi ikke er bygd til å være monogame og at det på mange måter igrunnen er en helt latterlig illusjon - men det er vel heller ikke sånn at alle åpne relasjoner er funksjonelle, og heller ikke noen korrelasjon mellom skilsmisse og monogami.

Største årsaken til skilsmisser er vel økonomi, samt at svært mange skiller seg/går fra hverandre i barnets to første leveår(særskilt ved barn nr. 2). Puling med andre hadde ikke fikset de utfordringene der, selv om jeg ellers støtter en viss åpenhet.

Ellers er jo TS sitt utgangspunkt helt noldus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 14.56, Katten.2.0 skrev:

*fjespalme*

"øyrefuru" :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Den 3.5.2016 at 14.50, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det greit å ha ons når man er singel mens det ikke er greit å ha det mens man er i forhold? Det handler jo ikke om følelser. La oss si at den ene parten i et forhold har hatt mye tilfeldig sex før forholdet og den andre ikke. Hvorfor skal ikke da den andre også kunne få oppleve det samme? 

Mange sier at fortid er fortid, men det blir jo det samme om man har hatt sex tidligere eller om man har det mens man er i forhold. Jeg ser ikke problemet. Om man er jomfru til man er i et forhold så ser jeg selvfølgelig logikken i å ikke ha sex med andre enn den man er sammen med, men ellers ikke. Er det noen som kan fortelle meg hvorfor det da er en stor sak? Enten er det utroskap å ha hatt sex før man ble sammen og eller så er det ikke utroskap å ha sex mens man er i et forhold heller. Kan noen forklare meg dette?

Anonymkode: be2e8...3eb

Her er en superenkel forklaring:

- Det er ikke utroskap å ha hatt sex med andre personer enn sin nåværende partner. Mange mennesker liker ikke å tenke på at kjæresten har hatt sex med andre, det er en annen sak.

- Dersom man har forpliktet seg på en eller annen måte til en annen person så blir det å ha sex med andre et brudd på den enigheten. Det er selvfølgelig ikke utroskap dersom man har avtalt at det er greit å ha sex med andre.

- Noen mennesker skiller sex og følelser. For mange virker dette dårlig. Tilfeldig sex kan være gode opplevelser. Jeg mener at dersom man har sex med en man er glad i så blir sexen også bedre. 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 3.5.2016 at 15.30, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av Mensa så dum er jeg vel ikke. Men sånn seriøst: hvor er logikken?

Anonymkode: be2e8...3eb

Må være mensen klubben libress klikk det tror jeg.

Anonymkode: 2577b...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...