Gå til innhold

Løs mage av sjokolademelk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei - jeg elsker sjokolademelk, men blir veldig urolig i magen av det. Jeg får løs mage og "må" på do innen kort tid etter inntak. Jeg trodde først det var melkeallergi, men jeg blir ikke løs i magen av vanlig lettmelk, grøt, kakao med melk osv - bare sjokolademelk..

Noen som vet hva det kan være?

Anonymkode: ae27c...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kognitiv bias.

Anonymkode: e031a...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei - jeg elsker sjokolademelk, men blir veldig urolig i magen av det. Jeg får løs mage og "må" på do innen kort tid etter inntak. Jeg trodde først det var melkeallergi, men jeg blir ikke løs i magen av vanlig lettmelk, grøt, kakao med melk osv - bare sjokolademelk..

Noen som vet hva det kan være?

Anonymkode: ae27c...032

Melk som er kokt tåles bedre enn melk som kommer rett fra kartonge, kan det være forklaringen? Har du vært hos lege og fått testet deg for melkeallergi? 

Anonymkode: 4641b...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei - jeg elsker sjokolademelk, men blir veldig urolig i magen av det. Jeg får løs mage og "må" på do innen kort tid etter inntak. Jeg trodde først det var melkeallergi, men jeg blir ikke løs i magen av vanlig lettmelk, grøt, kakao med melk osv - bare sjokolademelk..

Noen som vet hva det kan være?

Anonymkode: ae27c...032

Intoleranse mot melk eller noen av stoffene i sjokolademelka. Jeg har det sånn selv med kakao, sjokolademelk, hvit saus, fløteprodukter, o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight

Havis du ikke blir dårlige av andre melkeprodukter så kan det være at du rett og slett stresser og evnt drikker mye på kort tid. Du blir dårlig hvis du spiser for fort også feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Melk som er kokt tåles bedre enn melk som kommer rett fra kartonge, kan det være forklaringen? Har du vært hos lege og fått testet deg for melkeallergi? 

Anonymkode: 4641b...b46

Tåler vanlig lettmelk, helmelk osv(rett fra kartong) helt fint. Det er bare sjokolademelken jeg reagerer på.

Anonymkode: ae27c...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være søtstoffer i sjokolademelken, eller du reagerer på kombinasjonen av melkefett og sukker. 

Anonymkode: e74da...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dwight skrev:

Havis du ikke blir dårlige av andre melkeprodukter så kan det være at du rett og slett stresser og evnt drikker mye på kort tid. Du blir dårlig hvis du spiser for fort også feks.

Hmm.. Kan det være dette? Jeg drikker alltid sjokolademelken raskt, altså 0.5l i løpet av noen få minutter vil jeg tro..

Anonymkode: ae27c...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. Kan det være dette? Jeg drikker alltid sjokolademelken raskt, altså 0.5l i løpet av noen få minutter vil jeg tro..

Anonymkode: ae27c...032

Akkurat, der har du det. Samtidig så svelger du mye luft som gjør at du får luft i magen. 

Ro ned tempoet så skal du nok se at det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test deg hos lege for laktoseintoleranse. Jeg hadde det og hadde samme reaksjon spm deg kun på sjokolademelk for der var laktose innholdet høyere enn i lettmelk og ost osv 

Anonymkode: 91245...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Test deg hos lege for laktoseintoleranse. Jeg hadde det og hadde samme reaksjon spm deg kun på sjokolademelk for der var laktose innholdet høyere enn i lettmelk og ost osv 

Anonymkode: 91245...0c0

Fast, vellagret og hvite oster har nesten ikke laktose, så det tåler de fleste.

Sjokoladmelk inneholder like mye laktose som både lettmelk og helmelk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...