Gå til innhold

Frisører se hit!! Hjelp!! Bleket skadet hår.


Elenoaa

Anbefalte innlegg

Ikke fortell meg hvor dum jeg har vært, for jeg er helt klar over  det.  Jeg bestemte meg for å bleke håret mitt igjen etter 1 år siden sist. Det har vært farget mørkebrunt siden det. Men jeg vil ha en lysere farge og kjøpte da inn blekemiddler.  Jeg har bleket det 3 ganger med 2-3 dager mellomrom (veit dumt) og kjøpte en permanent hårfarge i lys blodt i håp om å få vekkdet oransje..men funket ikke. håret mitt er nå gult i etterveksten og orange innimellom og veldig veldig slitt. Jeg har hørt at man kan bruke en askeblondt farge for å få vekk det gule uten å få grønt hår. Men jeg tørr ikke å satse på det. Jeg skal til frisøren 10 mai for å klippe meg. Men kan frisøren fikse opp i rotet mitt og få farget det sånn at det ser bedre ut? I en mørkblond/askeblond farge? Blir veldig takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke frisør, men hadde en litt lignende opplevelse, dog ikke like "ille" som ditt. Du må ihvertfall gå til frisøren(noe du skal ser det ut som) og IKKE prøve å ordne opp selv ;-) 

Frisøren fikk ordnet opp litt i mitt hår ved å stripe mye av håret i en kald blond farge. Det ble mye bedre, men hvis man "tvinner" håret mitt kan man se at det er 2 nyanser på håret mitt. Men jeg fikk streng beskjed om å vente med og gjøre mer før håret var blitt sterker ;-) Så du må nok ha tolmodighet! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Hårkur, hårkur, hårkur - og overlat resten til frisøren. Ikke styr mer selv, da risikerer du å skade det så mye at alt må bare klippes av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Revista.no skrev:

Jeg er ikke frisør, men hadde en litt lignende opplevelse, dog ikke like "ille" som ditt. Du må ihvertfall gå til frisøren(noe du skal ser det ut som) og IKKE prøve å ordne opp selv ;-) 

Frisøren fikk ordnet opp litt i mitt hår ved å stripe mye av håret i en kald blond farge. Det ble mye bedre, men hvis man "tvinner" håret mitt kan man se at det er 2 nyanser på håret mitt. Men jeg fikk streng beskjed om å vente med og gjøre mer før håret var blitt sterker ;-) Så du må nok ha tolmodighet! Lykke til!

Samme jeg tenker. Ja skal til frisør. Tørr ikke gjøre mere nå og har kjøpt inn kurer til bleket og slitt hår. Skal ikke bli blondere så håper frisøren finner en fin farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Hårkur, hårkur, hårkur - og overlat resten til frisøren. Ikke styr mer selv, da risikerer du å skade det så mye at alt må bare klippes av!

 

40 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Hårkur, hårkur, hårkur - og overlat resten til frisøren. Ikke styr mer selv, da risikerer du å skade det så mye at alt må bare klippes av!

Kjøpt hårkur og skal ikke gjøre mer selv som skrevet. Skal heller ikke bli blondere og skal klippe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisør! Ikke gjør noe ner nå før du skal til frisør, annet enn kur! Men det kommer til å bli dyrt å fikse opp i 😳

Anonymkode: 662bc...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er frisør! Ikke gjør noe ner nå før du skal til frisør, annet enn kur! Men det kommer til å bli dyrt å fikse opp i 😳

Anonymkode: 662bc...18a

Kun kur. Veit.. men må bare. Eller så blir det vel bare til at jeg prøver meg frem med minicoloer til jeg finner noe som funker. Gidder virkelig ikke å gå rundt med dette håret her.. 😕 veit du hvor mye ca? Jeg skal gjøre det på tango frisør 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan olaplex-kur hjelpe eller er det for sent?

Anonymkode: 2b784...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke frisør, men har gjort det samme som deg. Gå til frisøren i morgen og få en skikkelig kur. Spør om de kan ha en skikkelig kur i håret ditt mens du er der, og kjøp med deg en god kur. La de evt. ha i en minicolor. 
Om du har farget håret flere ganger oppå hverandre er det nesten umulig å få til skikkelig blondt hår selv, dessverre. 

Anonymkode: 57ef7...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
14 minutter siden, Elenoaa skrev:

Kun kur. Veit.. men må bare. Eller så blir det vel bare til at jeg prøver meg frem med minicoloer til jeg finner noe som funker. Gidder virkelig ikke å gå rundt med dette håret her.. 😕 veit du hvor mye ca? Jeg skal gjøre det på tango frisør 

Prøv heller å få flyttet timen, ikke gjør noe mer nå.

Jo mer du prøver å rette opp, jo verre er det å fikse og dyrere blir det.

Endret av Dwight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha kur i det noen ganger i uka og la den virke i 15 min. Kjøp blåshjampo, det nøytraliserer det gule og orange.  Fudge har f.eks en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha det helt blondt. Skal ha det askeblondt/mørk blondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elenoaa skrev:

Skal ikke ha det helt blondt. Skal ha det askeblondt/mørk blondt :)

Blåsjampo gjør det kaldere, dvs askefarget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer dette med blåsjampo. Fudge sin er veldig lilla og gjør susen på mitt vanligvis ganske gule hår. Men prøv deg isåfall frem, og ikke la det sitte i særlig lenge første gangen, da kan håret bli grått/lilla, særlig hvis håret er veldig lyst og slitt. 

Anonymkode: bdc9d...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...