Gå til innhold

Har ikke eggløsning


vanskapning

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen og tok blodprøver 10 dager før jeg fikk menstruasjon denne syklusen. Det viste seg at jeg ikke har eggløsning. Jeg har også mye smerter, store blødninger under menstruasjon, og har hatt betennelse i eggleder. Jeg skal derfor henvises videre til gynekolog, men legen sa at det kan gå flere måneder før jeg får time. Hun sa at det finnes tabletter man kan ta for å få eggløsning, men jeg fikk ikke noe klart svar på hvordan dette fungerer. Er det noen av dere som har vært borti dette? Er veldig skuffet og lei meg nå, samtidig som jeg vet så lite om dette at jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg... Vurderer å ringe legen igjen, men hun virket veldig klar på at jeg bare må vente på time hos gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pergotime gis for sette igang eggløsning, er ganske så vanlig å gi. Da tar men en kur på fem dager, begynner som regel på dag 2-5 i syklusen. Man bør ta en blodprøve for å sjekke om man fikk eggløsning eller ikke. Det er litt forskjell på oppfølgingen fra lege til lege. 

Ring dit du har blitt henvist og hør om du kan bli satt opp på venteliste for de som avlyser timer, da ringer de deg når de har fått en ledig time, som regle så betyr det at du må komme på kort varsel ofte dagen etter. Det kan også hende at andre gynekologer har kortere ventetid, ring rundt og hør. 

Anonymkode: 9fb93...31e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil anbefale deg å gå til en privat gynekolog hvis du har det i nærheten. Det koster litt (jeg betalte 1300, men det var en utvidet time inkl samtale og undersøkelse), men du slipper å gå rundt og lure og tenke. Jeg tenker i alle fall at det var verdt pengene, selv om det svei litt i lommeboka. Det varierer nok fra gynekolog til gynekolog, men jeg fikk time kun et par dager etter jeg bestilte, og ble tatt veldig godt i mot og fikk svar på alle spm jeg hadde. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kli her. Jeg hadde en negativ opplevelse hos lege/gynekolog her, og bestilte heller time privat. Kostet meg 1600kr, men fikk time få dager etter, jeg var inne i 40 min og fikk både undersøkelse, svar på masse spørsmål og resept på pergotime:-) Det er absolutt verdt pengene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Kli og @emhanse. Privat gynekolog er så absolutt verdt pengene. Du kan få time omtrent på dagen og slipper månedsvis med venting. 1200-1500 kr er ikke mye i den store sammenhengen dersom man tenker på hvor mye et barn faktisk koster :baby:

Anonymkode: 5c99a...c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for svar :) jeg har fått time ganske fort, noe som igjen freaker meg litt ut siden jeg da er redd at de har vurdert at det kan være noe alvorlig feil. Men må bare prøve å stresse ned og vente på timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

5 minutter siden, vanskapning skrev:

Takk for svar :) jeg har fått time ganske fort, noe som igjen freaker meg litt ut siden jeg da er redd at de har vurdert at det kan være noe alvorlig feil. Men må bare prøve å stresse ned og vente på timen. 

Vanskapning: Kan jeg spørre deg hvilke prøver du tok for å vite om du har eggløsning? 

Anonymkode: be71e...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Vanskapning: Kan jeg spørre deg hvilke prøver du tok for å vite om du har eggløsning? 

Anonymkode: be71e...090

Er litt usikker, tok bare en blodprøve rundt når jeg burde hatt eggløsning (ca 14 dager før menstruasjon), men denne viste at jeg ikke hadde eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...