Gå til innhold

Trumfvisa endrer betingelsene - trenger nytt kredittkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Over "natten" eller nyåret, endret Trumf reglene sine for trumfvisa, og nå er det 0,5% bonus (mot 1%) og 2% bonus (mot 3%) på all bruk av kortet. For meg utgjør dette en del penger i året, og i og med at kortet i seg selv ellers ikke er spesielt attraktivt, er dette et stort minus. Dette har gjort tilbudet langt kjipere i mine øyne, og jeg lurer derfor på å bytte kort til "hverdagsbruk". Har kontroll på personlig økonomi, så liker å handle på kredittkort, og betale ned hver måned for cashbacks/bonuspoeng o.l.

Er det noen som har noen andre fordelaktige kredittkort å anbefale? Fortrinnsvis VISA, men en amex-løsning kan også være attraktivt.  

Anonymkode: 8111b...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skaffet meg Shell mastercard (ikke visa da men). De har nokså samme ordning så trumf med 1% trumfpoeng og 40 øre per liter. 

Coop sitt er mulig et visa, har ikke sjekket. Men mener at også her får man 1%?

Anonymkode: 7fcd0...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Norwegian-kortet (1% på alt, pluss ekstra på norwegian-flybilletter). 

I tillegg har jeg et fra YA-bank, som gir 2% på det meste, og noe valgfrie prosenter på noe annet. 

Anonymkode: 24c23...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm

Min kone bruker dette da vi handler mest på kiwi. Hun bruker kortet til alt.

Jeg gikk igjennom regningen hennes og regnet ut "bonusen"

Norwegiankortet (som jeg har) ville gitt 116kr for mars
Trumfkortet ville ga 73 kr.

Er usikker på om det finnes noe grønt og frukt inni her som man får ekstra på, men det blir jo noen kr i året.

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ekkoet skrev:

Hmmm

Min kone bruker dette da vi handler mest på kiwi. Hun bruker kortet til alt.

Jeg gikk igjennom regningen hennes og regnet ut "bonusen"

Norwegiankortet (som jeg har) ville gitt 116kr for mars
Trumfkortet ville ga 73 kr.

Er usikker på om det finnes noe grønt og frukt inni her som man får ekstra på, men det blir jo noen kr i året.

Om hun har meldt seg på frukt&grønt-bonusen får hun 7% trumfbonus på dette (eller er det 7,5%?) 

Jeg bruker alltid trumf visa med frukt&grønt-bonus når jeg handler på kiwi. Så bruker jeg Ya-kort eller Norwegian-kortet mitt til alt annet. 

Jeg synes det er tvilsomt av Trumf å endre vilkårene uten å si ifra. Jeg har ihvertfall ikke fått noe informasjon om at de har satt ned bonusen. Jeg så det tilfeldigvis da jeg gikk inn for å sjekke om frukt&grønt-bonusen min var blitt aktivert. 

Anonymkode: 24c23...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grenseland skeptisk til hele bonusstyret, å ha et kort man betaler med og slik få en bonus/rabatt på det er greit om man likevel skal ha et kort, medlemskort på coop har jeg da jeg ofte handler stort der og bensinkort, men lommen hadde blitt altfor full om jeg skulle gå rundt med kort for alle mulige rabatter. Det blir et nytte/gidde-forhold.

Denne fruktbonusen de har innført er en sånn ting som bare irriterer meg litt. Enda et hull man må hoppe igjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er tvilsomt av Trumf å endre vilkårene uten å si ifra. Jeg har ihvertfall ikke fått noe informasjon om at de har satt ned bonusen. Jeg så det tilfeldigvis da jeg gikk inn for å sjekke om frukt&grønt-bonusen min var blitt aktivert. 

Anonymkode: 24c23...e1e

Helt enig! I og med at man pepres med SMS-er og mailer om alt mulig rart så synes jeg dette var ganske sløvt. 

Anonymkode: 8111b...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ya bank har et visa kredittkort man kan velge rabatten man vil hver måned. I forrige måned var rabatten på matkjøp 4%, denne måneden er den 3% og så høyere på noe annet istedet. De har 4-5 forskjellige områder man kan velge rabatt på hver mnd, f.eks. 6% på reiser og hotell denne mnd.

For meg er det daglig bruk til mat som er mest interessant. Jeg har ikke brukt kortet ennå, men det vil kun bli brukt til matinnkjøp for å få rabatt. Regningen hver måned betales selvsagt i sin helhet uten utsettelser e.l.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...