Gå til innhold

Masterchef Australia NY SESONG STARTET!


John_Felipe

Anbefalte innlegg

Jeg er et par episoder på etterskudd, men følger med på wikipedia. :P Stemmer team-infoen på uke 4 her? Altså, hvilket lag som tapte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, skje skrev:

Jeg er et par episoder på etterskudd, men følger med på wikipedia. :P Stemmer team-infoen på uke 4 her? Altså, hvilket lag som tapte? 

:o sjekker du infoen før du har sett episodene? :P raring! Skulle ønsket jeg hadde et par episoder å se på samtidig, men klarer ikke å spare... Masterchef episodene kommer alltid på nett mellom 13.00-14.00. Er hjemme ca 16.00 hver dag og middag+masterchef samtidig har blitt hverdagen min siden sesongen startet :fnise:

Er så synd at MasterChef Norge bruker alle disse "kjendisene" som deltager.Ellers hadde jeg meldt meg på!! Så urettferdig for alle oss som ikke er "kjendiser" som virkelig elsker å lage mat!

 

Anonymkode: 82dc6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:o sjekker du infoen før du har sett episodene? :P raring! Skulle ønsket jeg hadde et par episoder å se på samtidig, men klarer ikke å spare... Masterchef episodene kommer alltid på nett mellom 13.00-14.00. Er hjemme ca 16.00 hver dag og middag+masterchef samtidig har blitt hverdagen min siden sesongen startet :fnise:

Er så synd at MasterChef Norge bruker alle disse "kjendisene" som deltager.Ellers hadde jeg meldt meg på!! Så urettferdig for alle oss som ikke er "kjendiser" som virkelig elsker å lage mat!

 

Anonymkode: 82dc6...da2

Litt utålmodig. Heh... :sjenert:

Enig! Utrolig irriterende. Som om det ikke finnes nok kjendiser-som-lager-mat-på-tv å velge blant. De har bakekrig(?), eller hva det het, men jeg har ikke fulgt med på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skje skrev:

Litt utålmodig. Heh... :sjenert:

Enig! Utrolig irriterende. Som om det ikke finnes nok kjendiser-som-lager-mat-på-tv å velge blant. De har bakekrig(?), eller hva det het, men jeg har ikke fulgt med på det. 

Jupp, derfor jeg ikke har sett på Masterchef Norge i det hele tatt. De tar fra vanlige mennesker sjansen til å forandre livet sitt som i AU og US versjonene. De fleste kjendiser har allerede et ok og bra liv, de trenger ikke dette. Det er så mange andre som kunne trengt dette. Tror neppe de kjendisene som er med drar hjem igjen og har en drøm om å drive med no med mat... Derfor dette blir helt feil og programmet føles ikke riktig for meg. I AU gir folk opp jobben sin og alt for å være med, lidenskapen er så real som det kan bli.

Utrolig synd at et så godt matprogram som Masterchef bruker kjendiser kun for å trekke seertall opp...men men slik er det. Forandrer de dette så melder vi oss på ikke sant Skje? :)

Anonymkode: 82dc6...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har ikke jeg funnet denne tråden før? Er ferdig med epi 17, holder på å spare opp så jeg kan bingewatche litt senere.. som blir til i morgen før jobb, haha. 

Dette er favorittråden min nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, elsker MasterChef Australia. Milevis foran alle andre matprogram. 

Favorittene mine så langt er Miles og Matt (tror det er det han heter med ørepynten?), men ettervern som vi blir enda mer kjent med folk kan det forandre seg. Var ikke så begeistra for Cecilie i starten, men nå begynner jeg å like henne ganske så godt :) Miles imponerte mer virkelig i starten med desserten som sendte ham videre, men han har slitt litt etter det. Virker som han virkelig skinner når han har en oppskrift å følge, forhåpentligvis vil han blomstre mer etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I AU gir folk opp jobben sin og alt for å være med, lidenskapen er så real som det kan bli.

Utrolig synd at et så godt matprogram som Masterchef bruker kjendiser kun for å trekke seertall opp...men men slik er det. Forandrer de dette så melder vi oss på ikke sant Skje? :)

Anonymkode: 82dc6...da2

Ja, de er utrolig dedikerte. :hjerte:

Njaei... jeg har andre drømmer. :ler: Jeg kunne kanskje kommet med i sesong 1 eller 2 (AU), men de siste sesongene har de jo vært langt over gjennomsnittlige "home cooks". I starten var det konkurranser for å bli med fra audition; hakke løk, piske majones for hånd, skrelle poteter, koke perfekte egg osv. Å få det til å se innbydende ut på tallerkenen, - det er ikke helt meg. Jeg er bedre på smaker. Liker måltider som kan serveres i en stor gryte / på et stort fat, med masse tallerkner rundt bordet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, dillyduzit skrev:

Hvorfor har ikke jeg funnet denne tråden før? Er ferdig med epi 17, holder på å spare opp så jeg kan bingewatche litt senere.. som blir til i morgen før jobb, haha. 

Dette er favorittråden min nå. 

Fikk helt sjokk av å se den deltagern gå på episode 17.. Nå heier jeg på Matt og Mimi, Mimi er helt herlig! Hun er alltid så smilende, glad og positive!

Hvem er dine favoritter så langt? :) 

Anonymkode: b132b...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, skje skrev:

Ja, de er utrolig dedikerte. :hjerte:

men de siste sesongene har de jo vært langt over gjennomsnittlige "home cooks".

Er så enig her. Åssen kan disse være "home cooks" !!! Alle de har en helt annen jobb/yrke/utdanning men de takler Masterchef så bra! Kvaliteten på mat og skills er på et så høyt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk helt sjokk av å se den deltagern gå på episode 17.. Nå heier jeg på Matt og Mimi, Mimi er helt herlig! Hun er alltid så smilende, glad og positive!

Hvem er dine favoritter så langt? :) 

Anonymkode: b132b...ff4

 

Haha, Matt her også! Virker som han treffer nesten hver gang, og virker alltid i godt humør! Karmen syntes jeg er flink på dessert (som er min lidenskap), blir alltid så engasjert. Ellers har også Harry hoppet litt fram hos meg, men heier nok mest på Matt! Han stakk seg liksom litt ut i begynnelsen for min del :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Lotte_88 skrev:

Er så enig her. Åssen kan disse være "home cooks" !!! Alle de har en helt annen jobb/yrke/utdanning men de takler Masterchef så bra! Kvaliteten på mat og skills er på et så høyt nivå.

De siste årene så har folk åpenbart studert gamle episoder, masterclass, konkurranser osv nøye. Det er mer strategi. Georgia (sesong 7) hadde endel retter som var veldig inspirert av Emilia (sesong 6), blant annet det med bacon i dessert. 

Det er veldig strenge regler for hvilken erfaring de kan ha, så de øver nok mye hjemme i tilfelle de kommer med. Og så brukes dødtiden i huset til å lese, lage mat og utveksle erfaringer. Bratt læringskurve når de først blir deltagere, tror jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode ute (episode 20)!! 

Det positive: 96min episode!!!! + Masterclass + Hjemmelagd Mango og Lime Sorbet med en hvit sjokolade vaffel :P 

Negative: Matt og Mimi 2 av mine 3 favoritter er i svart forkle :( + Siste episoden med Nigella Lawson

In Matt i believe!! gogogogo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, John_Felipe skrev:

Dagens episode ute (episode 20)!! 

Det positive: 96min episode!!!! + Masterclass + Hjemmelagd Mango og Lime Sorbet med en hvit sjokolade vaffel :P 

Negative: Matt og Mimi 2 av mine 3 favoritter er i svart forkle :( + Siste episoden med Nigella Lawson

In Matt i believe!! gogogogo! 

96min? wooow!

Anonymkode: 82dc6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kakeutfordringa, der hadde jeg virkelig feila stort! Er veldig interessert i matlaging, men kaker kan jeg virkelig ingenting om. I mitt hode er alt med sjokolade rett og slett "sjokoladekake" :fnise:

Veldig letta over at Matt gjorde det så bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Librarian skrev:

Den kakeutfordringa, der hadde jeg virkelig feila stort! Er veldig interessert i matlaging, men kaker kan jeg virkelig ingenting om. I mitt hode er alt med sjokolade rett og slett "sjokoladekake" :fnise:

Veldig letta over at Matt gjorde det så bra!

Same! Jeg elsker matlaging men sweets og dessert var lenge min svakhet! Når jeg tenker over det så er det faktisk ingen kaker jeg kan oppskrift på utenat... Kjeks og andre småkaker kan jeg, men om jeg skulle bakt en hel kake :ohmy: Heldigvis har jeg blitt mye bedre på desserter etter Reynold dukket opp forrige sesong.

Matt.... Mat.... Matt.....Forsetter å imponere med enkel og herlig mat! Hans lidenskap for mat stråler ut over hele han når han kokkelerer. Uansett hvordan det går med han i Masterchef så er jeg sikker på at Foodtruck drømmen hans blir virkelig med stor suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, kaker. Jeg kan bare identifisere Kvæfjordkake, sjokoladekake, bløtkake, ostekake, gulrotkake og suksess terte... Men hvem er det som går rundt og husker på oppskriftene? :fnise: 

Fint at Con er ute. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er Matt en av dem som skal kjempe om immunity :)

Anonymkode: 82dc6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba av Matt :) begynner virkelig å like Chloe og, selv om jeg alltid glemmer hva hun heter.

Det de skal lage i morgen ser virkelig vanskelig ut :O 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...