Gå til innhold

Masterchef Australia NY SESONG STARTET!


John_Felipe

Anbefalte innlegg

Det skal mer enn fem episoder til før jeg finner en favoritt, men jeg håper Jimmy og Teresa får dele opplevelsen lengst mulig. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvert år får jeg noen favoritter, og noen jeg ikke tåler trynet på fra starten av. Det endrer seg alltid mot slutten. I fjor fikk jeg Georgia i vrangstrupen etter den falske latteren i Maggie-episoden, og måtte slite med henne helt til finalen. Æsj. I år er det (foreløpig :ler: ) Nidhi som virker slitsom. 

Masterchef Australia er den beste versjonen, mye pga dommerne. 

Anonymkode: ebddd...ae5

Pluss at deltagerene støtter hverandre hele veien.De er der for å lage mat,lære mye nytt, og ikke for å lagekrig og intriger med andre deltagere.

 

Favoritt forløpig da? Jeg liker han Miles.

Anonymkode: e45c3...a58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pluss at deltagerene støtter hverandre hele veien.De er der for å lage mat,lære mye nytt, og ikke for å lagekrig og intriger med andre deltagere.

Anonymkode: e45c3...a58

Den positiviteten er typisk australiere. :jepp: Det blir mer feel good-tv enn reality-tv av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 07/05/2016 at 15.57, AnonymBruker skrev:

Pluss at deltagerene støtter hverandre hele veien.De er der for å lage mat,lære mye nytt, og ikke for å lagekrig og intriger med andre deltagere.

 

Favoritt forløpig da? Jeg liker han Miles.

Anonymkode: e45c3...a58

Så sant, jeg elsker den positive viben i Masterchef AU, selv om de taper en challenge eller ryker ut så gratulerer de hverandre. Og alle disse klemme hele tiden? så koselig haha

Anonymkode: b132b...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. uke og Marco Pierre White er allerede der. Jeg får en helt slags ORGASME når han prater :P 

Anonymkode: b132b...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg utrolig mye til Marco week nå til uka! Og var så utrolig godt å se Billie igjen.
Slik jeg har skjønt det kommer også Reynold tilbake som gjest i følge promoen for sesongen :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snadder skrev:

Gleder meg utrolig mye til Marco week nå til uka! Og var så utrolig godt å se Billie igjen.
Slik jeg har skjønt det kommer også Reynold tilbake som gjest i følge promoen for sesongen :D

Jeg kan sitte og høre på Marco hele dagen!! Blir helt paralysert av å høre han prate hahah.

Var glad Billie vant forrige sesong. Fikk flashback av finalen med en gang hun dukket opp, da hun blåste den gullballen i tårer om og om og om og om igjen til hun klarte det :) 

Reynold var min favoritt forrige sesong, gjetter at han kommer til å ta med no de andre må lage som ser helt magisk ut men har ca 20-30 komponenter :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. mai 2016 at 16.32, AnonymBruker skrev:

Så sant, jeg elsker den positive viben i Masterchef AU, selv om de taper en challenge eller ryker ut så gratulerer de hverandre. Og alle disse klemme hele tiden? så koselig haha

Anonymkode: b132b...ff4

Nemlig! Det gjør det så mye hyggelige å se på enn f.eks USA hvor de kjefter og smeller på hverandre

Anonymkode: e45c3...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. mai 2016 at 18.58, AnonymBruker skrev:

Flere som har problemer med å få opp sesongene på watchseries? Når jeg trykker på Masterchef Australia og burde komme inn på den listen over sesonger og episoder, så får jeg bare opp sånn "Content can't be played" melding. Jeg har brukt watchseries en del før og aldri hatt det problemet før nå plutselig. 

Anonymkode: c3c9a...4ee

Du bruker ikke et gammelt bokmerke til siden, da? Hvis du bruker den linken som ble lagt ut her i tråden skal det fungere, den gamle har bare eldre episoder.

Anonymkode: 64635...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har sett 1. episode av Marco week.. beste desserten Marco har spist på Masterchef!

http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/honey-semifreddo-with-lemon-crumb-and-honey-lemon-caramel

Hadde litt vanilje is igjen idag og ville piffe den litt opp. Lagde den Lemon Crumben og woooow! Noe så frisk og så godt! Sitron smaken var helt deilig og så crunchy!!! Det er helt utrolig hvor mye en element kan løfte opp noe så enkelt som vanilje is! ANBEFALES!

Neste gang jeg har no dessert, skal jeg prøve den Lemon and honey karamellen! Er så deilig at de oppdatere oppskriftene veldig kjapp så jeg kan stjele litt her og der 

Må også si at han Matt har imponert veldig med mye god mat, håper han vinner en challenge snart!

Anonymkode: b132b...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at de avsluttet med Masterclass denne uken, noe jeg har savnet de 2 siste sesongene.

Tror deltagerne trenger det :) 

Anonymkode: b132b...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin uke med Marco Pierre White, håper han kommer tilbake senere i sesongen :)

Anonymkode: 82dc6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Marco. 

Anonymkode: 855f3...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IDAG ER REYNOLD TILBAKE!!! OG OMG FOR EN DESSERT HAN TAR MED! Min favoritt forrige sesong! Dessert var lenge min svakhet på kjøkkenet helt til Reynold inspirerte meg. Nå kan jeg være stolt over noen desserter jeg kan lage som ser like bra ut som Reynold sine :fnise: (in my dreams)

Etter 11 episoder må jeg si at jeg heier på Matt, tror ikke han har hatt en dårlig dag enda! Liker maten han lager og vi har en lignende drøm om FoodTruck :)  For en kjempe fin start på sesongen så langt. Med masse oppskrifter å stjele!! :P 

Har lagd disse så langt og var veldig fornøyd med resultatet! Anbefales! 

Lamb Koftas http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/lamb-koftas-with-onion-jam-hommus-and-coriander-yoghurt Hadde noen kompiser over for en fotball kamp og da jeg tok fram et stort fat med masse kjøtt,dipp og godt brød ble det fort tomt!

Prawn skewers with fennel remoulade and prawn oil! Fikk tak i noen kjempe nydelige reker på den lokale utledningsbutikken rett over gata der jeg bor og måtte bare lage denne! http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/prawn-skewers-with-fennel-remoulade-and-prawn-oil lett rett som smaker utrolig godt! Spiste meg stappmett på reker :fnise:

Hva syns dere om sesongen så langt? Noen favoritt deltager eller retter? Har dere prøvd å lage noen av rettene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sett episode 15. Jeg fikk helt vondt av ansiktsuttrykket til George helt på tampen. :grine: Deltakeren som røk kommer til å klare seg helt utmerket, det er jeg overbevist om. 

Anonymkode: ebddd...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått sansen for Chloe, Miles og Harry. Trent og Elena har vi ikke sett noe til ennå. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, skje skrev:

Jeg har fått sansen for Chloe, Miles og Harry. Trent og Elena har vi ikke sett noe til ennå. :klo:

Jeg også :)

Anonymkode: e45c3...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 14.29, skje skrev:

Jeg har fått sansen for Chloe, Miles og Harry. Trent og Elena har vi ikke sett noe til ennå. :klo:

Chloe har overlevd 3 eliminations!!! for en survivor!

Mine favoritter er Mimi,Matt og Nicolette

De jeg ikke liker er Con og Cecilia.......

Håper å se Trent og Elise vise seg, for de har vært helt usynlig so far.

Begynte å se sesong 3 av Masterchef Canada nå og er veldig overrasket over nivået der vs AU. AU deltagerne er så mye bedre. Så er det så lett både på Canada og Us versjonen å slippe å kokke, bare av å slå de andre deltagerne. På AU er jeg så vant med immunity pin som er ekstremt vanskelig å få!

Gleder meg til US versjonen starter nå også 01.06 :) Liker alle versjonene men elsker AU sin!!

 

Anonymkode: 82dc6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Chloe har overlevd 3 eliminations!!! for en survivor!

Mine favoritter er Mimi,Matt og Nicolette

De jeg ikke liker er Con og Cecilia.......

Håper å se Trent og Elise vise seg, for de har vært helt usynlig so far.

Begynte å se sesong 3 av Masterchef Canada nå og er veldig overrasket over nivået der vs AU. AU deltagerne er så mye bedre. Så er det så lett både på Canada og Us versjonen å slippe å kokke, bare av å slå de andre deltagerne. På AU er jeg så vant med immunity pin som er ekstremt vanskelig å få!

Gleder meg til US versjonen starter nå også 01.06 :) Liker alle versjonene men elsker AU sin!!

 

Anonymkode: 82dc6...da2

Har ikke sett den siste pressure test'n, men: Yes! :5:

Jeg liker heller ikke Con og Cecilia. 

Jeg har ikke fulgt med på Canada. Skulle tro det var bedre å lage mest mulig mat, enn å tenkte "hurra, jeg slipper"? De kunne gjort det omvendt, at alle kokker i runde én, og så ryker f.eks tre "ut" pr runde. De siste får knive om en pin eller makt. Som en miniatyr av hele konkurransen, på en måte. De som må i pressure test får jo verdifull erfaring. Sara i forrige sesong hadde null erfaring med det, og røk ut helt på tampen. Brent (sesong 6) var i omtrent alle. Det lønte seg.  

Liker ikke Ramsay, så jeg dropper US. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp ferdig episode 19 og woooow, så koselig episode.

Vi har helt sikkert sånne event i Norge, noen som vet om noen? Vil så gjerne på et par lignende event denne sommern :) 

Gruer meg til imorgen for tape laget består av så talentfulle kokker og en av dem må hjem :( 

Vet hvertfall hva jeg skal kose meg med til helgen! ROCKY ROAD OG BLONDIES :hjerte:

http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/rocky-road-popcorn

http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/blondie-with-raspberry-jam-and-cream

Anonymkode: b132b...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...