Gå til innhold

Mobilbruk når man er sammen med andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det at folk du kjenner trykker på mobilen sin når dere er sammen? Bruker du selv å sjekke mobilen med jevne mellomrom, snap, facebook, meldinger osv.? Det er ikke lenge siden det ble ansett som ganske frekt å sitte med nesa i tlf. når man var på besøk/hadde besøk. Nå virker det som om alle gjør dette automatisk. Folk følger hallveis med på meldinger og hallveis med på de de er sammen med, og ikke minst, folk er mer opptatt av å poste et bilde av hva de gjør enn å faktisk være tilstede. Har observert i vennegjengen at plutselig sitter alle å trykker på mobilen i stedet for å snakke. Har også observert familier som er ute og spiser der mamma, pappa og barn sitter og trykker på hver sin tlf. i stedet for å snakke sammen. Hvis man ikke tar frem mobilen sin blir man jo sittende å stirre ut i løse lufta, for alle andre er jo opptatt med alt mulig annet. Flere som synes at dette har gått litt vel langt?   

Anonymkode: e27a9...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er uhyre frekt.

Anonymkode: 57024...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer an på hvem man er med, hvor man er, og hva det er man sjekker på telefonen. 

Om man er sammen med familie som man ser hele bidige tiden, som samboer, eller foreldre om man bor med dem, må man jo selvsagt få lov å sjekke mobilen. Ikke midt i en samtale, selvsagt, men ellers. 

Med venner man treffer flere ganger i uken synes jeg også man må få lov til å sjekke om man får en melding. Facebook og surfing synes jeg er uhøflig, men om det plinger må man få sjekke. 

Det er også noen ganger man må, uansett hvem man er med, f.eks om man må være tilgjengelig for jobb, eller om man er midt i en budrunde, eller om en av ens kjære er syk eller på andre måter trenger støtte. 

Anonymkode: 15052...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...