Gå til innhold

Hva var det som førte til at kvinner ble undertrykte, og når skjedde dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I teorien kunne menn bindt fast kvinnene etter sex - med tvangforing, og barnet hadde kommet ut om de ville eller ikke. Mennene stod for nyvinningene, mat og beskyttelse. 

Menn sin "par minutters hjelp" var jo like viktig for å føre slekten videre. Menn var i tillegg til dette sterkere, smartere, raskere, mer utholdene+++ Og så derfor på seg selv som overlegen kvinnen. 

Anonymkode: e15d6...b47

Er du mann? :)

Anonymkode: 04ba1...f58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I teorien kunne menn bindt fast kvinnene etter sex - med tvangforing, og barnet hadde kommet ut om de ville eller ikke. Mennene stod for nyvinningene, mat og beskyttelse. 

Menn sin "par minutters hjelp" var jo like viktig for å føre slekten videre. Menn var i tillegg til dette sterkere, smartere, raskere, mer utholdene+++ Og så derfor på seg selv som overlegen kvinnen. 

Anonymkode: e15d6...b47

I teorien kunne kvinner i dagens samfunn klart i lang tid på sædbanker 

Anonymkode: c6a45...523

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I teorien kunne kvinner i dagens samfunn klart i lang tid på sædbanker 

Anonymkode: c6a45...523

Lykke til, da menn kan undertrykke kvinner i like stor grad som før, uten særlig effektiv motstand fra kvinner.

Anonymkode: e15d6...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til, da menn kan undertrykke kvinner i like stor grad som før, uten særlig effektiv motstand fra kvinner.

Anonymkode: e15d6...b47

Å gid for en sivilisert tankegang

Anonymkode: c6a45...523

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å gid for en sivilisert tankegang

Anonymkode: c6a45...523

" I teorien kunne kvinner i dagens samfunn klart i lang tid på sædbanker "

For det var ikke dette utsagnet. 

Anonymkode: e15d6...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Kan du henvise til disse arkeologene og deres funn?

Du kan søke opp Ian Hodder og  Çatalhöyük. 

ts

Anonymkode: 6bbdb...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg du klarer å svare på selv. 

Jeg kan hjelpe deg litt på veien: Menn er fysisk sterkere, raskere, mer utholdene++. Se til dyreverden.

Anonymkode: e15d6...b47

Det har jo ikke noe med hvorfor kvinnen ikke fikk lov til å snakke i offentlighet å gjøre, de kunne jo snakke i offentligheten tidligere. Hvorfor endret dette seg?

ts

Anonymkode: 6bbdb...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke opp Ian Hodder og  Çatalhöyük. 

ts

Anonymkode: 6bbdb...d84

Nei. Vis meg rapporten deres om akkurat dette funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Nei. Vis meg rapporten deres om akkurat dette funnet.

Jeg har gitt deg navnet på han som leder forskningen. Jeg har ikke lest noe rapport, de siste dataene blir vel ikke publisert før i 2017-2018 sesongen.   

ts

Anonymkode: 6bbdb...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gitt deg navnet på han som leder forskningen. Jeg har ikke lest noe rapport, de siste dataene blir vel ikke publisert før i 2017-2018 sesongen.   

ts

Anonymkode: 6bbdb...d84

Så hvordan kan du referere til dem, om du ikke har lest arbeidet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Så hvordan kan du referere til dem, om du ikke har lest arbeidet deres?

Hun har lest om dem og hva det handler om, men ikke selve rapporten, kanskje?

Anonymkode: 04ba1...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har lest om dem og hva det handler om, men ikke selve rapporten, kanskje?

Anonymkode: 04ba1...f58

Korrekt. 

ts

Anonymkode: 6bbdb...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du fortsatt nødt til å referere til hvor du har lest om det, for at dine påstander skal ha noen form for substans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Katten.2.0 skrev:

Da er du fortsatt nødt til å referere til hvor du har lest om det, for at dine påstander skal ha noen form for substans.

http://www.hurriyetdailynews.com/catalhoyuk-excavations-reveal-gender-equality-in-ancient-settled-life.aspx?pageID=238&nID=72411&NewsCatID=375  

Anonymkode: 6bbdb...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg du klarer å svare på selv. 

Jeg kan hjelpe deg litt på veien: Menn er fysisk sterkere, raskere, mer utholdene++. Se til dyreverden.

Anonymkode: e15d6...b47

Hvem jakter ned bytte i løveflokken? Løvinnene... Just say`n ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Coronas skrev:

Hvem jakter ned bytte i løveflokken? Løvinnene... Just say`n ;)

Men hvem er sjefen i løveflokken? Se her så skjønner du

Anonymkode: e15d6...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interesting.

Er også verdt å få med seg at gamle Karthago hadde et demokrati hvor menn og kvinner var like mye verdt, og alle fikk delta uavhengig sosial status. Aristoteles anså deres demokrati som overleget det antikke Hellas sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Coronas skrev:

Hvem jakter ned bytte i løveflokken? Løvinnene... Just say`n ;)

I dyreriket er det ikke nødvendigvis mannen som er "kamp modellen". Foreksempel, Den sorte enke hun edderkoppen er mye større en han. Altså ivertfall dobbelt så stor! Så det kommer helt annpå.

Menn er faktisk ikke smartere enn kvinner. Men de er flinkere og tenke objektivt på ting.

Kvinner er og flinkere på kropspråk og følelser.

Anonymkode: 40b87...ff4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det at Y-kromosonet er mer degenerert har jo ingen betydning, da evolusjon kvitter seg med det man ikke trenger. Det som gjør at ett x-kromoson gjør menn sterkest og smartest, er at ved å bare ha ett eksemplar av X, så uttrykkes genene i dette kromosonet fullt ut, mens hos kvinnene er det 50/50. Dette gjør at kvinner er gjennomsnittlige, mens menn er ekstreme(på godt og vondt). Sannsynligheten for å få en "kvinnelig Einstein" er ekstremt liten. Jo høyere på IQ-skalaen man kommer, jo flere menn per kvinne er det. Når man kommer opp i rundt 130 i IQ, er det allerede nesten 3 menn per kvinne, og dette endrer seg eksponensielt i favør mannen jo høyere man kommer.

Det er en grunn til at det er utelukkende et flertall av menn som får toppkarakterer på universitetet, selv på studier der kvinner er i klart flertall(jus og medisin f eks). Det at 99% av innovasjon fortsatt skjer av menn 20 år etter at det er flertall av kvinner med høyere utdanning sier vell sitt.

For ordens skyld skal jeg nevne at det er flere menn som er ekstreme på den negative siden også. I likhet med at det er flere menn enn kvinner med høy iQ, er det også flere menn enn kvinner med lav IQ.

Anonymkode: e15d6...b47

Dette er helt, helt, helt riv ruskende galt, og har ingenting med virkelighet, fysiologi eller genetikk å gjøre.

Hvis du har dette fra noe sted, så må du sjekke kildene dine svært grundig. Fantasien din er det ikke noe i veien med.

Anonymkode: f1f1c...0fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er en grunn til at det er utelukkende et flertall av menn som får toppkarakterer på universitetet, selv på studier der kvinner er i klart flertall(jus og medisin f eks). Det at 99% av innovasjon fortsatt skjer av menn 20 år etter at det er flertall av kvinner med høyere utdanning sier vell sitt.

Anonymkode: e15d6...b47

Vel skrives med èn l.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I teorien kunne menn bindt fast kvinnene etter sex - med tvangforing, og barnet hadde kommet ut om de ville eller ikke. Mennene stod for nyvinningene, mat og beskyttelse. 

 

Anonymkode: e15d6...b47

Det heter bundet fast.

Anonymkode: 04ba1...f58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...