Gå til innhold

God BH når gravid?


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

Med voksende pupper synes jeg alle BHer er helt fryktelige å ha på seg, til og med de tidligere favorittene. Dro og kjøpte meg et par nye, men de var like vonde da jeg fikk gått litt med dem. Må kanskje ha uten spiler? Hvilke BHer er i så fall gode og gir fortsatt støtte uten spiler? Jeg pleier å bruke 75-80 D. Hvis jeg går opp en størrelse, er det da det som heter DD eller en E? Takk for all hjelp med teite spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytt dytt! Har kommet til det punktet at det gjør vondt i puppene å gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjuvstartet med amme-bhene mot slutten av svangerskapet og de var veldig behagelige! Brukte (bruker enda! :tongue:) hvite og sorte i tykk/polstret microfiber fra H&M. Brukte 75D/E, men de gav god og myk støtte. 

Neste størrelse fra D er E her i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammebhéne fra Boop er fantastiske.. Ikke spesiellt pene, men så utrolig gode å ha på seg.

Anonymkode: c91fe...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å gå et sted hvor de tar mål av deg! Jeg gikk på Change, ble målt, og brukte en heeeelt annen størrelse enn jeg trodde! Har aldri hatt så behagelige bh'er i ettertid, det var virkelig verdt pengene! ☺️

Anonymkode: 93d6b...750

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny

http://glammom.no/no/amme-bher/sports-bher/la-leche-league-sports-bh-gra/

Disse er helt fantastiske, og finnes i flere farger 😊 Jeg er 24 uker på vei og BOR i dem. Og det er amme-bh så de vil være supre også etter fødselen 😊 Vær obs på at de sendes fra Sverige så man må betale moms om prisen overskrider 350 kr.

Endret av Annypanny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler deg å gå et sted hvor de tar mål av deg! Jeg gikk på Change, ble målt, og brukte en heeeelt annen størrelse enn jeg trodde! Har aldri hatt så behagelige bh'er i ettertid, det var virkelig verdt pengene! ☺️

Anonymkode: 93d6b...750

Puppene mine vokste og forandret seg ofte gjennom hele svangerskapet, og ikke minst når melka kom! Hadde ikke giddet å bli målt og kjøpe nye bher til 500-lappen for å bruke de i en uke. :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale en BH uten spiler :) Kjøpte meg Flirt fra Lindex og det er en veldig behagelig BH som gir god støtte. (Jeg har B-cup i den). Utrolig deilig å ha på seg noe uten spiler!  Myke ammeBH-er og sportsBH-er er sikkert også behagelig å gå med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BH uten spiler men med støtte! Jeg har gått opp fra normale pupper til gigantiske ballonger som gjør at jeg nesten tipper fremover. Og jeg får dritvondt i pupper og under puppene der remmen går, så ille at det føles ut som at to bein gnisser mot hvernadre. Forferdelig ubehagelig. Kjøpt hundre forskjellige spileløse, men alle blir vonde etter en stund.

Løsningen ble tilslutt funnet på Lindex. Der har de spileløse bher med skikkelig støtte. Og jeg fant også en sportsbh som virkelig holder ting på plass.

http://www.lindex.com/no/undertoey/bh/shop-by-function/7371769/Sports-BH,-medium-stoette/?styleId=82068143

http://www.lindex.com/no/undertoey/bh/shop-by-function/7248921/Soft-seamless-BH/?styleId=67088475

Den hvite har jeg lyst å bygge ett tempel for å tilbe. Den har reddet meg.

 

Anonymkode: 04bb4...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med ammebh`er i andre trimester jeg :sjenert: Puppene var så ømme, og magen presset mot dem når jeg satt, så spiler ble helt uaktuelt ganske raskt. Kjøpte en 2 pk med ammebh i str. L fra Lindex og HM og har brukt dem siden. For meg holdt det å kunne stille på lengden på stroppene og omkretsen etter hvert som tiden gikk. Helt gull, og jeg hadde ikke giddet å bruke mye mer penger på bher nå når puppene endrer seg så mye fra måned til måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svidd av flere tusen kr på bher i svangerskapet og amme bher. De mykeste og mest komfortable er faktisk de her fra Ebay til 38,- stk. Ville gått for noen sånne nå.

http://www.ebay.com/itm/391164455540?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=660500752484&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

Ellers er jeg meget fornøyd med disse Hotmilk, de støtter godt og går over flere størrelser. De begynte jeg å bruke i siste trimester.

http://www.hotmilklingerie.com/products/eclipse-black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amme bh-er uten bøyler! skulle gjerne brukt de selv, men er ikke gravid :tongue:

Anonymkode: a4da8...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra ebay ble også min favoritt, samt en sportsbh i bomull som jeg kjøpte på Kappahl og denne her "verdensbeste amme bh" fra Boob - https://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-seamless-amme-bh.aspx?gclid=COKq1rj1vcwCFcIAcwodeigCOQ

 

Den ammebh fra boob likte jeg veldig godt og brukte også masse. Men må si at den ble helt slit og utvasket etter en permisjon (altså ca på ett år?) Det synes jeg er lite levetid for bh som kostet 500 kr.. De to andre, fra ebay og kappahl, er jo like fine som  de var.. Men okey, den fra kappahl har jeg kanskje ikke brukt likte mye, siden det er ikke ammebh, men vanlig sportsbh.

Anonymkode: 4b667...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
9 timer siden, kitten skrev:

Jeg har svidd av flere tusen kr på bher i svangerskapet og amme bher. De mykeste og mest komfortable er faktisk de her fra Ebay til 38,- stk. Ville gått for noen sånne nå.

http://www.ebay.com/itm/391164455540?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=660500752484&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

Ellers er jeg meget fornøyd med disse Hotmilk, de støtter godt og går over flere størrelser. De begynte jeg å bruke i siste trimester.

http://www.hotmilklingerie.com/products/eclipse-black

De ser veldig praktiske ut, men passer de en stor byste? Gir de nok hold liksom? Og hvordan er de i størrelsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
9 timer siden, Sunhands skrev:

De ser veldig praktiske ut, men passer de en stor byste? Gir de nok hold liksom? Og hvordan er de i størrelsen? 

Jeg syns ikke sånne billige/myke fra HM/Lindex/Ebay gir god støtte. Bruker sånne selv nå fordi jeg ikke vil bruke mye penger på bh-er for en kort periode, men hvis man er vant med gode bh-er er det litt "nedtur" i forhold. 

Men de fra ebay er jo så rimelige at du ikke taper mye på å prøve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Sunhands skrev:

De ser veldig praktiske ut, men passer de en stor byste? Gir de nok hold liksom? Og hvordan er de i størrelsen? 

Jeg hadde 70G før jeg ble gravid, og trenger støtte.. Så svaret er JA!

De fra Ebay har ikke så fin passform, da den klemmer puppene inntil og sammen, men overraskende bra ift mange av de dyre fine ammebhene jeg har kjøpt.. De fra Hotmilk er de absolutt beste jeg har funnet. Men det er klart at ammebher uten spiler ikke skiller puppene på samme måte som med. 

Til senere: Et problem med flere av ammebhene (i hvert fall når man er veldig smal rundt og med stor byste)er at de er så høye foran at man må vippe puppen helt ut av skåla for å amme uten at det klemmer noe sted. Hotmilk sine er supre. Ebay sine er sånne man må vippe ut.. Mest for behagelig og billig i bruk, gode å sove med og da melka gjerne renner litt på starten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Det er endel ting man kan se etter i en «gravid bh» for å få mest mulig ut av den. 

  • Den bør være elastisk og myk.
    Da har man større fleksibilitet når puppen vokser og bhen varer dermed lengre. Kjøp gjerne en størrelse større en normalt.
  • Den bør ikke ha spiler.
    Når en bh begynner og bli for liten, er det kanskje spilene man kjenner det aller først på, ved at de gnager.
  • Ha medium support.
    De aller fleste bhene som er elastiske og myke har normalt ikke mer enn medium støtte i seg. Men til gjengjeld er den veldig behagelig å ha på seg, dag som natt.
  • Bør ha 3 eller 4 hemper bak og med god forlengelse.
    Tre til fire hemper i bredden gjør at den føles mer behagelig å ha på seg og gir ekstra støtte, enn hvis det bare er to. Hempe raden bør ha en god lengde slik at man kan justere denne utover i takt med hvordan man vokser. 

Mammatrend.no har noen som er spesielt anbefalt som gravid bh 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amme BH fra kappahl! jeg begynte å bruke de fra uke 16. herregud så gode de er 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, March 23, 2019 den 9.39, Tipp og Topp skrev:

Det er endel ting man kan se etter i en «gravid bh» for å få mest mulig ut av den. 

  • Den bør være elastisk og myk.
    Da har man større fleksibilitet når puppen vokser og bhen varer dermed lengre. Kjøp gjerne en størrelse større en normalt.
  • Den bør ikke ha spiler.
    Når en bh begynner og bli for liten, er det kanskje spilene man kjenner det aller først på, ved at de gnager.
  • Ha medium support.
    De aller fleste bhene som er elastiske og myke har normalt ikke mer enn medium støtte i seg. Men til gjengjeld er den veldig behagelig å ha på seg, dag som natt.
  • Bør ha 3 eller 4 hemper bak og med god forlengelse.
    Tre til fire hemper i bredden gjør at den føles mer behagelig å ha på seg og gir ekstra støtte, enn hvis det bare er to. Hempe raden bør ha en god lengde slik at man kan justere denne utover i takt med hvordan man vokser. 

Mammatrend.no har noen som er spesielt anbefalt som gravid bh 😊

Denne tråden er faktisk fra 2016.             

Anonymkode: 1ec88...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...