Gå til innhold

Venninne som kun bryr seg om seg selv, men krever alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med henne og si at et vennskap handler blant annet om å gi og ta, men du føler ikke at du får tilbake alt du gir. 

Jeg har gjort dette med to av mine veninner. Hun ene var faktisk ikke klar over det og endret seg med en gang jeg forklarte situasjonen, mens hun andre var klar over det og fortalte at hun hadde det utrolig vanskelig en periode og hadde vært en dårlig venn, men at hun skulle skjerpe seg. 

Vi er utrolig gode venner i dag og de endret seg etter samtalen. Det tok litt tid før det ble balanse for hvem som snakket mest om problemer ol, men da bare minnet jeg dem på det igjen, uten at det ble sure miner. 

Anonymkode: ce566...e1b

Takk for svar :hjerte::)
Ts

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 7eb59...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

TS.

Gi fanden i å hjelpe henne. Ikke engang hør på skiten hennes.

:blomst::hjertesmil:

Ts

Anonymkode: 7eb59...210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å snakke med henne under skjerpede omstendigheter i stedet for å skrive om venninnen din her. Skjønner virkelig ikke hva personer her inne kan gjøre med noe du mener er en dårlige venninne. Og hva mener du egentlig med å bare kvitte deg med en venninne? Hvordan har du tenkt å kvitte deg med henne? Sånn (sorry, jeg klarte ikke å dy meg) , mtp at hun får det til å virke som om at folk nesten er døde. Da hadde jeg ikke hatt noe kontakt med henne hvis hun faktisk gjør sånne ting altså. Sånn helt seriøst liksom... :hakeslepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Anbefaler deg å snakke med henne under skjerpede omstendigheter i stedet for å skrive om venninnen din her. Skjønner virkelig ikke hva personer her inne kan gjøre med noe du mener er en dårlige venninne. Og hva mener du egentlig med å bare kvitte deg med en venninne? Hvordan har du tenkt å kvitte deg med henne? Sånn (sorry, jeg klarte ikke å dy meg) , mtp at hun får det til å virke som om at folk nesten er døde. Da hadde jeg ikke hatt noe kontakt med henne hvis hun faktisk gjør sånne ting altså. Sånn helt seriøst liksom... :hakeslepp:

Dette blir nok mitt siste svar for kvelden, fordi nå føler jeg at jeg spammer ned hele forumet med å svare på tråden min.. 

Hehe, nei når jeg sa "kvitte meg med henne" så er det vel bare slik jeg ordlegger meg, men jeg kjenner flere som sier slikt (?) "Jeg må bare kvitte meg med han, orker ikke være sammen med han mer".. men ja, folk er forskjellig.

Takk for at du sier det, for da skjønner jeg at jeg har grunn til å reagere :) Jeg har flere ganger vært helt på grensa til å være gi henne opp (får bruke andre ord enn kvitte :P ) men nå har det gått så langt, at jeg ikke klarer å opprettholde den kontakten med henne og være der 100% for henne, blir veldig sånn gi og ta - vennskap... Takk for svar!

Ts

Anonymkode: 7eb59...210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir nok mitt siste svar for kvelden, fordi nå føler jeg at jeg spammer ned hele forumet med å svare på tråden min.. 

Hehe, nei når jeg sa "kvitte meg med henne" så er det vel bare slik jeg ordlegger meg, men jeg kjenner flere som sier slikt (?) "Jeg må bare kvitte meg med han, orker ikke være sammen med han mer".. men ja, folk er forskjellig.

Takk for at du sier det, for da skjønner jeg at jeg har grunn til å reagere :) Jeg har flere ganger vært helt på grensa til å være gi henne opp (får bruke andre ord enn kvitte :P ) men nå har det gått så langt, at jeg ikke klarer å opprettholde den kontakten med henne og være der 100% for henne, blir veldig sånn gi og ta - vennskap... Takk for svar!

Ts

Anonymkode: 7eb59...210

Ja - det virker som et veldig gi og ta vennskap og hvis du ikke klarer å være der for henne er det nok best å unngå henne. Lykke til. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt falske venner jeg og. Måtte til slutt ta av avgjørelse om at jeg heller ville ha færre ekte venner, enn mange falske.

Jeg hadde ikke orket en slik venninne som du beskriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, michaeline__07 skrev:

Ja - det virker som et veldig gi og ta vennskap og hvis du ikke klarer å være der for henne er det nok best å unngå henne. Lykke til. :) 

Enig.

Anonymkode: 5c51f...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, hets, spekulasjoner og svar til disse.

-Saraby, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette som er venninnen din, TS?

En potetgullpose kan være en stor deal dersom man ellers må gå sulten til sengs...

Anonymkode: 2ad42...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt ts. Hvorfor samler du på slike venner? Hun "venninna" di virker veeeeldig falsk og egoistisk. Tipper du klamrer deg til henne fordi du ikke har andre venner og er redd for å miste henne.. Nei... Bedre å være uten venner enn å ha slike energisugende igler av noen vennskap. 

Anonymkode: 24ab9...b8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne slik TS beskriver.

Hun er bipolar og div annet. Jeg satte foten ned,  jeg gadd rett og slett ikke å bli innblandet 24/7 I det jækla dramaet hennes.  Gi slipp TS, gi f.  Aldri igjen vil jeg la en med alvorlig personlighetsforstyrrelser komme med nære. 

Anonymkode: be92d...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og spørsmål til modereringen, samt svar til dette. Minner om at spørsmål kan tas på PM eller i Ris/Ros.

-Saraby, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En diagnose gir ikke et frikort til dårlig oppførsel, ingen skal kunne rettferdiggjøre en ubalanse i et forhold enten det er som venner eller familie. De som mener dette er muligens de som krever en slik ubalanse eller som er så vant til det at de gjerne blir skygger for å tilpasse seg andre? Det som er helt sikkert er at i forhold til slike mennesker har man ingen annen mulighet enn å sette seg selv minst like høyt som dem, ergo kreve det samme som de krever og gi det de gir til balansen er tilbake. Mange takler det dårlig og vennskapet opphører - men personlig vil jeg heller trives og ha det bra enn å ha det dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...