Gå til innhold

P-piller for menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det blir spurt om. Jeg lurer bare på om menn kan svare på om de vil ta de :) 

Anonymkode: b181d...2fc

Svaret er "nei"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Summers skrev:

Jeg kunne sikkert prøvd pillen, men om jeg ville fortsatt med pillen ville jo avhenge av hvordan jeg hadde reagert på den. Slår alle mulige bivirkninger fullt ut så kutter jeg den selvsagt ut,

Ok. Det er jo selvfølgelig rimelig. Takk for svar :) 

Anonymkode: b181d...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorgonzola skrev:

Nei. Det er utopisk. Fordi: Vi blir ikke gravide. Så lenge den ikke beskytter mot alle de fæle/ekle/kløende sykdommene dere kvinner gjerne smitter oss menn med så har den ingen verdi.

Ikke fysisk, men blir det barn så blir jo du far enten du vil eller ikke.

Hvis analsex og hormon er utav bildet for kvinnen hadde du brukt kondom da eller blir sex uaktuelt for deg?

Anonymkode: 67fdb...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden har du hørt dette? 

Flere studier har blitt gjort om hvor mange menn som ville brukt pillen, og det er mange. Altså er p-pille for menn noe av det ett selskap som lever av å lage medisiner kunne tjent mest på, og det brukes *milliarder* i året på forskning mot å klare å lage de. Faktisk er det noen i test hos FDA i USA nå som kanskje gå igjennom i 2018 eller 2020, spørs på bivirkningene. 

I andre forsøk har de enten endred mens hormoner alt for mye (langt mer enn det som skjer med kvinner med dagens p-piller) eller kjemisk kastrert mannen for livet. 

 

Grunnen ti lat de ikke selger p-piller for menn er altså enkelt og greit at ingen har klart å lage noen som er like trygge som p-piller for kvinner enda, men de kommer kanskje en vakker dag *se mot horisonten med optimesme* 

 


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vimes skrev:

Hvor i all verden har du hørt dette? 

Flere studier har blitt gjort om hvor mange menn som ville brukt pillen, og det er mange. Altså er p-pille for menn noe av det ett selskap som lever av å lage medisiner kunne tjent mest på, og det brukes *milliarder* i året på forskning mot å klare å lage de. Faktisk er det noen i test hos FDA i USA nå som kanskje gå igjennom i 2018 eller 2020, spørs på bivirkningene. 

I andre forsøk har de enten endred mens hormoner alt for mye (langt mer enn det som skjer med kvinner med dagens p-piller) eller kjemisk kastrert mannen for livet. 

 

Grunnen ti lat de ikke selger p-piller for menn er altså enkelt og greit at ingen har klart å lage noen som er like trygge som p-piller for kvinner enda, men de kommer kanskje en vakker dag *se mot horisonten med optimesme* 

 


 

Nei det visste jeg ikke. Har du noen linker til dette? Hadde satt pris på det. Synes det er et veldig interessant tema jeg ønsker å lære mer om. Det var derfor jeg startet tråden, for å høre hva menn synes om det. Var ikke for å rakke ned på noen. :) 

Anonymkode: b181d...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, vimes skrev:

Hvor i all verden har du hørt dette? 

Flere studier har blitt gjort om hvor mange menn som ville brukt pillen, og det er mange. Altså er p-pille for menn noe av det ett selskap som lever av å lage medisiner kunne tjent mest på, og det brukes *milliarder* i året på forskning mot å klare å lage de. Faktisk er det noen i test hos FDA i USA nå som kanskje gå igjennom i 2018 eller 2020, spørs på bivirkningene. 

I andre forsøk har de enten endred mens hormoner alt for mye (langt mer enn det som skjer med kvinner med dagens p-piller) eller kjemisk kastrert mannen for livet. 

 

Grunnen ti lat de ikke selger p-piller for menn er altså enkelt og greit at ingen har klart å lage noen som er like trygge som p-piller for kvinner enda, men de kommer kanskje en vakker dag *se mot horisonten med optimesme* 

 


 

http://www.nrk.no/livsstil/derfor-far-ikke-menn-p-piller-1.7909838

Her har hun det fra.

Anonymkode: 67fdb...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får da bare håpe at det kommer p-piller for menn så kan vi kanskje få slippe alle disse bitterpikk trådene fra menn som mener de er blitt "lurt".

Anonymkode: 6a8ba...731

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke en eneste referanse til ett navn eller noe forskning fra den professoren. 

En av de mere lovende metonde var/er RISUG, som flere fortsatt trekker frem som noe som bør forskes på. Men da de indiske forskerene som skulle teste denne metoden begynte måtte de brått slutte pga "uforutsette bivirkninger" som gjorde at de umidelbart stengte ett multi million forskningsprosjekt, men de nekter å si hva disse bivirkningene var. 

Jeg tror dette har større sjangse for å faktisk fungere: 
https://www.sciencedaily.com/releases/2016/03/160314085033.htm 
 

"At certain doses, [testosterone] causes infertility," said Jillian Kyzer, researcher working on a study. "But at those doses, it doesn't work for up to 20% of men, and it can cause side effects, including weight gain and a decrease in 'good' cholesterol." http://www.ibtimes.co.uk/male-birth-control-contraceptive-pill-men-draws-closer-1549025

 

Du har altså 20% sjanse for at det ikke virker, samtidig som du kan bli infertil for livet.

Endret av vimes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vimes skrev:

Fant ikke en eneste referanse til ett navn eller noe forskning fra den professoren. 

En av de mere lovende metonde var/er RISUG, som flere fortsatt trekker frem som noe som bør forskes på. Men da de indiske forskerene som skulle teste denne metoden begynte måtte de brått slutte pga "uforutsette bivirkninger" som gjorde at de umidelbart stengte ett multi million forskningsprosjekt, men de nekter å si hva disse bivirkningene var. 

Jeg tror dette har større sjangse for å faktisk fungere: 
https://www.sciencedaily.com/releases/2016/03/160314085033.htm 

Takk :blomst: skal lese mer på det

Anonymkode: b181d...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.latimes.com/science/sciencenow/la-sci-sn-sperm-male-contraceptive-20151001-story.html <- vil du ha noe mer å lese på kan du se på den, men denne kommer aldri til å passere FDA eller norske helsemyndigheters krav :). Studien er desverre lukket bak en betalingsmur, går du på ett større universitet/høgskole har de kanskje en avtale som gjør at du kan laste ned teksten via biblioteket. 

 

Igjen syntes jeg det var merkelig at en professor kan publisere en artikkel der hun klager over hvordan menn "ikke tåler" noen hormonelle endringer uten å gi en eneste referanse til noe som helst. 

 

I en tidligere studie var de "hormonelle endringen" at mannen mistet alt hår på kroppen , fikk inskrumpede ballestener og problemer med å gå siden blodårene i ballestene ble tvunnet opp som følge av skrumpingen, som gjorde det vondt å bevege på seg. 

Endret av vimes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.latimes.com/science/sciencenow/la-sci-sn-sperm-male-contraceptive-20151001-story.html <- vil du ha noe mer å lese på kan du se på den, men denne kommer aldri til å passere FDA eller norske helsemyndigheters krav :). Studien er desverre lukket bak en betalingsmur, går du på ett større universitet/høgskole har de kanskje en avtale som gjør at du kan laste ned teksten via biblioteket. 

 

Igjen syntes jeg det var merkelig at en professor kan publisere en artikkel der hun klager over hvordan menn "ikke tåler" noen hormonelle endringer uten å gi en eneste referanse til noe som helst. 

Fant ikke en eneste referanse til ett navn eller noe forskning fra den professoren. 

En av de mest optimistiske metodene 

I en tidligere studie var de "hormonelle endringen" at mannen mistet alt hår på kroppen , fikk inskrumpede ballestener og problemer med å gå siden blodårene i ballestene ble tvunnet opp som følge av skrumpingen, som gjorde det vondt å bevege på seg. 

Men det største problemet er at selv med de mest moderne medisine vil de ikke fungere på 5-20% av menn uten å bli gitt i kjemist kastrasjons-dose.http://www.latimes.com/science/sciencenow/la-sci-sn-sperm-male-contraceptive-20151001-story.html

Endret av vimes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorgonzola skrev:

Nei. Det er utopisk. Fordi: Vi blir ikke gravide. Så lenge den ikke beskytter mot alle de fæle/ekle/kløende sykdommene dere kvinner gjerne smitter oss menn med så har den ingen verdi.

Ehh hva med et par millioner kroner i utbetalinger over 18-20 år med fengsel hvis du ikke betaler? Verdiløst?

Anonymkode: a4394...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, vimes skrev:

http://www.latimes.com/science/sciencenow/la-sci-sn-sperm-male-contraceptive-20151001-story.html <- vil du ha noe mer å lese på kan du se på den, men denne kommer aldri til å passere FDA eller norske helsemyndigheters krav :). Studien er desverre lukket bak en betalingsmur, går du på ett større universitet/høgskole har de kanskje en avtale som gjør at du kan laste ned teksten via biblioteket. 

 

Igjen syntes jeg det var merkelig at en professor kan publisere en artikkel der hun klager over hvordan menn "ikke tåler" noen hormonelle endringer uten å gi en eneste referanse til noe som helst. 

 

I en tidligere studie var de "hormonelle endringen" at mannen mistet alt hår på kroppen , fikk inskrumpede ballestener og problemer med å gå siden blodårene i ballestene ble tvunnet opp som følge av skrumpingen, som gjorde det vondt å bevege på seg. 

Tja... Jeg forsto det mer som at det var legemiddelfirmaet som ikke turte å satse fordi de mente at menn ikke kom til å bruke de, og at  "klager på bivirkninger" var mer brukt som "rapporterte bivirkninger".

Anonymkode: b181d...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å se noe data på at ett legefirma hadde ment de ikke hadde tjent penger på det, for det er noe av det siste i verden jeg kommer til å tro på med mindre jeg får noen skikkelige kilder. 

"

Will men use the pill and will women trust them?
An international survey conducted with 4,000 men and women revealed that 66% of the men said they would use alternative male contraceptive methods if they were available — 75% of the women said they would trust their partner.

In the U.S., a survey by the Kaiser Family Foundation found that 71% of American men said they would consider at least one male birth control option. Of these men, 66% would be willing to try the pill.

"

http://uk.askmen.com/dating/dzimmer_60/72b_love_answers.html <- originalkilder i artikkelen.

https://kaiserfamilyfoundation.files.wordpress.com/1997/02/1252-nr-another-gender-gap.pdf

Endret av vimes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Hadde ikke brukt pillene. Faktisk, hvis valget var enten pillene eller 0 sex så hadde jeg valgt 0 sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får da bare håpe at det kommer p-piller for menn så kan vi kanskje få slippe alle disse bitterpikk trådene fra menn som mener de er blitt "lurt".

Anonymkode: 6a8ba...731

Slik at vi får en haug med sutrefitte tråder fra kvinner om at mannen nekter dem barn, og hvordan de skal sabotere mannens p-piller?

Anonymkode: a4394...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik at vi får en haug med sutrefitte tråder fra kvinner om at mannen nekter dem barn, og hvordan de skal sabotere mannens p-piller?

Anonymkode: a4394...9c4

Hørt om sædbank? Ser jo allerede i denne tråden at menn ikke kommer til å ta de. Null stress. Dere bruker ikke kondom engang.

Anonymkode: 67fdb...4bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som noen menn trenger ekstra mye beskyttelse ja. Har lest om en type kondom som er for kvinner. Den brukes bare omvendt for de som trenger 3-4 ganger mer beskyttelse enn hva som faktisk er vanlig. Drar dem av seg buksa i hytt og gevær ville jeg brukt kondom. 

Anonymkode: 5f751...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan se ut som noen menn trenger ekstra mye beskyttelse ja. Har lest om en type kondom som er for kvinner. Den brukes bare omvendt for de som trenger 3-4 ganger mer beskyttelse enn hva som faktisk er vanlig. Drar dem av seg buksa i hytt og gevær ville jeg brukt kondom. 

Anonymkode: 5f751...3a1

Den gir altså 4 ganger 99% beskyttelse, 396% må jeg si er ganske imponerende!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...