Gå til innhold

P-piller for menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei til dere menn :)

Jeg har lest litt om p-piller for menn, og om hvorfor de ikke kommer ut på markedet. Hovedargumentet som går igjen er at ingen legemiddelfirmaer vil satse på det (selv om den finnes) fordi de tror menn ikke vil bruke det grunnet bivirkninger. Jeg finner dette litt vanskelig å tro egentlig, siden bivirkningene som oppgis er de samme som hos p-piller for kvinner. Altså økt fare for depresjon, mulige kviser, økt fare for blodpropp, nedsatt sexlyst osv. Et annet argument jeg leste var at siden menn ikke direkte opplever "godene" av pillen, altså ingen graviditet, er den ikke særlig attraktiv. Jeg synes dette er dårlige argumenter for å ikke satse på det, siden jeg tror mange menn ville vært glad for alternativet og den ekstra sikkerheten.

Så det jeg lurer på er: Ville dere menn her inne tatt denne pillen om den ble gjort tilgjengelig på tross av mulige bivirkninger?

Anonymkode: b181d...2fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klopp

Jeg hadde tatt det så ingen kunne lure meg mer. Jeg er ikke redd for bivirkninger. 

Depresjon? Det har jeg alt. Trenger ikke ppiller for å få det. 

Kviser? Er jeg ikke redd for. Fikk ikke kviser i tenåra en gang. Kanskje 2-3 stk hadde jeg i midten av tenåra. Ellers var jeg heldig der så tvilsomt at jeg får noe særlig med kviser av en ppille. 

Økt fare for blodpropp? Bryr meg ikke.

Nedsatt sexlyst? Tvilsomt at jeg får nedsatt sexlyst. I såfall hadde det bare vert bra og blitt bittelitt mindre kåt, men det hadde nok ikke skjedd meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er snodig og urettferdig at p piller for menn ikke blir produsert og normalt å bruke. Hvorfor er det kvinnene som må gjennom all dritten, helseskadelige bivirkninger, svangerskap og føding og generell undertrykking i samfunnet. Oh its a man's world..... :( 

Anonymkode: 46028...3a0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Klopp skrev:

Jeg hadde tatt det så ingen kunne lure meg mer. Jeg er ikke redd for bivirkninger. 

Depresjon? Det har jeg alt. Trenger ikke ppiller for å få det. 

Kviser? Er jeg ikke redd for. Fikk ikke kviser i tenåra en gang. Kanskje 2-3 stk hadde jeg i midten av tenåra. Ellers var jeg heldig der så tvilsomt at jeg får noe særlig med kviser av en ppille. 

Økt fare for blodpropp? Bryr meg ikke.

Nedsatt sexlyst? Tvilsomt at jeg får nedsatt sexlyst. I såfall hadde det bare vert bra og blitt bittelitt mindre kåt, men det hadde nok ikke skjedd meg. 

Takk for svar :)  Var mye av det samme jeg tenkte og. At menn egentlig hadde vært villig til å ta den.

Anonymkode: b181d...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns også det er snodig og urettferdig at p piller for menn ikke blir produsert og normalt å bruke. Hvorfor er det kvinnene som må gjennom all dritten, helseskadelige bivirkninger, svangerskap og føding og generell undertrykking i samfunnet. Oh its a man's world..... :( 

Anonymkode: 46028...3a0

Foretrekker helst bare svar på spørsmålet takk :) 

Anonymkode: b181d...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er utopisk. Fordi: Vi blir ikke gravide. Så lenge den ikke beskytter mot alle de fæle/ekle/kløende sykdommene dere kvinner gjerne smitter oss menn med så har den ingen verdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tamsi
2 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Nei. Det er utopisk. Fordi: Vi blir ikke gravide. Så lenge den ikke beskytter mot alle de fæle/ekle/kløende sykdommene dere kvinner gjerne smitter oss menn med så har den ingen verdi.

Hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tamsi skrev:

Hva?

Du skjønte ikke dette??? :overrasket: 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest litt om p-piller for menn, og om hvorfor de ikke kommer ut på markedet. Hovedargumentet som går igjen er at ingen legemiddelfirmaer vil satse på det (selv om den finnes) fordi de tror menn ikke vil bruke det grunnet bivirkninger. Jeg finner dette litt vanskelig å tro egentlig, siden bivirkningene som oppgis er de samme som hos p-piller for kvinner. Altså økt fare for depresjon, mulige kviser, økt fare for blodpropp, nedsatt sexlyst osv. Et annet argument jeg leste var at siden menn ikke direkte opplever "godene" av pillen, altså ingen graviditet, er den ikke særlig attraktiv. Jeg synes dette er dårlige argumenter for å ikke satse på det, siden jeg tror mange menn ville vært glad for alternativet og den ekstra sikkerheten.

Dette er IKKE dårlige argumenter, dette er svært gode, og relevante, argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Nei. Det er utopisk. Fordi: Vi blir ikke gravide. Så lenge den ikke beskytter mot alle de fæle/ekle/kløende sykdommene dere kvinner gjerne smitter oss menn med så har den ingen verdi.

Ok. Litt skuffende :P men takk for svar :) 

Anonymkode: b181d...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
9 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Du skjønte ikke dette??? :overrasket: 

Dette er IKKE dårlige argumenter, dette er svært gode, og relevante, argumenter.

Men du ønsker at damer skal forsette med p-piller, hvor de også har alle disse bivirkningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dwight skrev:

Men du ønsker at damer skal forsette med p-piller, hvor de også har alle disse bivirkningene?

Jeg ønsker at ethvert menneske tar ansvar for eget velbefinnende uavhengig av kjønn.

Nå er det sånn at valg av kjønn, som ikke velges men tildeles, medfører noen ulemper, og noen fordeler. Det må man både leve med og takle/forholde seg til. Da handler det om å ta ansvar, først og fremst for seg selv - capiche?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
Et øyeblikk siden, Gorgonzola skrev:

Jeg ønsker at ethvert menneske tar ansvar for eget velbefinnende uavhengig av kjønn.

Nå er det sånn at valg av kjønn, som ikke velges men tildeles, medfører noen ulemper, og noen fordeler. Det må man både leve med og takle/forholde seg til. Da handler det om å ta ansvar, først og fremst for seg selv - capiche?

No capiche. Det blir enkelt for deg fremover da, sex med kondom eller ingenting

PS, man velger ikkje kjønn. Comprende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei til dere menn :)

Jeg har lest litt om p-piller for menn, og om hvorfor de ikke kommer ut på markedet. Hovedargumentet som går igjen er at ingen legemiddelfirmaer vil satse på det (selv om den finnes) fordi de tror menn ikke vil bruke det grunnet bivirkninger. Jeg finner dette litt vanskelig å tro egentlig, siden bivirkningene som oppgis er de samme som hos p-piller for kvinner. Altså økt fare for depresjon, mulige kviser, økt fare for blodpropp, nedsatt sexlyst osv. Et annet argument jeg leste var at siden menn ikke direkte opplever "godene" av pillen, altså ingen graviditet, er den ikke særlig attraktiv. Jeg synes dette er dårlige argumenter for å ikke satse på det, siden jeg tror mange menn ville vært glad for alternativet og den ekstra sikkerheten.

Så det jeg lurer på er: Ville dere menn her inne tatt denne pillen om den ble gjort tilgjengelig på tross av mulige bivirkninger?

Anonymkode: b181d...2fc

Har du link til hvor du leste dette? Hadde vært interessant å lese. Har kun lest at det jobbes med. P-piller for menn bør absolutt komme på markedet, så kan de ikke bruke argumentet om at de har blitt lurt på barn lengre.

Anonymkode: 67fdb...4bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til hvor du leste dette? Hadde vært interessant å lese. Har kun lest at det jobbes med. P-piller for menn bør absolutt komme på markedet, så kan de ikke bruke argumentet om at de har blitt lurt på barn lengre.

Anonymkode: 67fdb...4bd

Så klart skal du få link :) 

http://www.nrk.no/livsstil/derfor-far-ikke-menn-p-piller-1.7909838

Anonymkode: b181d...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Dwight skrev:

No capiche. Det blir enkelt for deg fremover da, sex med kondom eller ingenting

PS, man velger ikkje kjønn. Comprende?

Øh nei, det er ikke sånn. Det blir sex med dame med hormonspiral/med kondom/med dame med P-piller/uten prevensjon men trekke seg ut "in due time"/analsex. Det er et smørgåsbord kjære deg, bare å forsyne seg :sjarmor:Men: Vær bevisst! Også her, som ellers i livet (gjelder for begge kjønn).

Korrekt, det var det jeg også forsøkte å formidle, man velger ikke kjønn, man er født sånn, lik det eller ei. I det så ligger det noen forutsetninger og føringer, enten man står eller sitter og tisser og enten man liker det eller ei. Evolution!

Og hvis du gidder: Graviditet, fødsel, amming og spedbarnsperioden er den mest altoppslukende fasen i kvinners liv, på hormonelt godt og vondt. Det slår ihjel absolutt alle argumenter mot en dustepille som menn eventuelt skulle svelge en gang i døgnet. 

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kvinner stolt på mannen om han sa han gikk på p-piller? Man vet jo at en del kvinner er slumsete med pillene og de kan jo bli gravide. Kan jo være man tar lettere på det som mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Summers skrev:

Hadde kvinner stolt på mannen om han sa han gikk på p-piller? Man vet jo at en del kvinner er slumsete med pillene og de kan jo bli gravide. Kan jo være man tar lettere på det som mann.

Kvinner stoler ikke på menn. Innleder du, som mann, et forhold til en kvinne må du faktisk bevise for henne at du er til å stole på. I motsetning til hvordan menn og norsk rettspleie tenker. Heia rasjonaliteten 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Summers skrev:

Hadde kvinner stolt på mannen om han sa han gikk på p-piller? Man vet jo at en del kvinner er slumsete med pillene og de kan jo bli gravide. Kan jo være man tar lettere på det som mann.

Nei, hadde krevd kondom i tillegg. Akkurat som jeg vil gjøre i mitt neste forhold fordi jeg ikke ønsker å bli gravid nå. Det burde menn som ikke ønsker å bli far også kreve.

Anonymkode: 67fdb...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Summers skrev:

Hadde kvinner stolt på mannen om han sa han gikk på p-piller? Man vet jo at en del kvinner er slumsete med pillene og de kan jo bli gravide. Kan jo være man tar lettere på det som mann.

Det er ikke det blir spurt om. Jeg lurer bare på om menn kan svare på om de vil ta de :) 

Anonymkode: b181d...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det blir spurt om. Jeg lurer bare på om menn kan svare på om de vil ta de :) 

Anonymkode: b181d...2fc

Jeg kunne sikkert prøvd pillen, men om jeg ville fortsatt med pillen ville jo avhenge av hvordan jeg hadde reagert på den. Slår alle mulige bivirkninger fullt ut så kutter jeg den selvsagt ut,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...