Gå til innhold

Hvem betaler brudepikekjoler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man skal ha f.eks tre brudepiker og en forlover i samme type kjoler, hvem betaler de? Brudepiken eller bruden? Samme med dress til mennene.

Anonymkode: cdfc8...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, så lenge brudeparet dikterer kjolevalg heller jeg mot at de også får ta regningen. Hos oss betalte vi ikke kjole til brudepike, men så sto hun fritt til å selv velge hva hun ville ha på seg også. Det var dessuten hennes og foreldrenes forslag at hun skulle være brudepike. 

Anonymkode: 36d7a...e46

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Hvis det er slik at brudepikene må ha en bestemt kjole syns jeg brudeparet skal betale - da kan de ikke bruke noe tilfeldig de har hengene i skapet.

Om de der i mot kan gå i akkurat hva de vil, står de selv fritt til å bruke noe de har fra før, eller kjøpe noe nytt. Og gjør de da det siste syns jeg det er rett og rimelig at de selv skal betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brudeparet føringer bør de betale. Jeg vil egentlig si skal, men har sett alt for mange som som krever den og den kjolen og at andre skal betale. Og har sett det koste noen vennskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis brudeparet har ønsker/krav rundt klærne til brudepiker/svenner og forlovere så skal de ta regninga synes jeg. Jeg er i alle fall ikke interessert i å betale for en kjole jeg ikke får velge selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det avhenger litt av hvilke krav som stilles. Hvis det er snakk om den kjole til flere tusen som ikke kan brukes til andre anledninger så må nesten bruden ut med tusenlappene selv! Er det derimot en brukervennlig kjole i en pen farge som ikke koster allverden som man kan bruke igjen flere ganger senere så ser jeg ikke problemet med at de kjøper den selv. Jeg var forlover en gang og bruden insisterte på at jeg skulle ha en kjole til 3000kr (som jeg aldri har fått brukt siden selvfølgelig, for det er ikke så ofte jeg er i gallabryllup...) - og endte faktisk opp med å betale halve selv fordi bruden mente at "jeg hadde jo kjøpt en ny kjole til dagen hennes uansett". Når jeg giftet meg hadde jeg budsjettert med å betale kjolen til min forlover, men da valget falt på en brukervennlig, nøytral selskapskjole til under tusenlappen insisterte hun på å betale den selv fordi det var en kjole hun kom til å bruke mange ganger. Så ja, jeg syns faktisk det avhenger litt av hva slags krav man stiller! 

Anonymkode: a85c3...8bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som bestemmer hvordan kjolen skal se ut skal også betale for den. Alt annet er direkte frekt. 

Anonymkode: 62eed...830

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å leie slike kjoler og dresser som bare brukes i kirken og på bilde? Slik at de på festen etter får ha valgfrie kjoler?

Anonymkode: cdfc8...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at meningen er at de skal ha like kjoler, sikkert etter fargetemaet bruden har bestemt, og da bør vel brudeparet betale.. Det samme med dress, hvis det er er mer spesifikt enn mørk dress etc.. Mest sannsynlig vil jo mennene få bruk for dressen ved flere anledninger, men noen har allerede x antall dresser og trenger derfor ikke ny.. 

Så konklusjonen er at hvis man har sterke føringer så bør brudeparet betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Evans skrev:

Hvis det er slik at brudepikene må ha en bestemt kjole syns jeg brudeparet skal betale - da kan de ikke bruke noe tilfeldig de har hengene i skapet.

Om de der i mot kan gå i akkurat hva de vil, står de selv fritt til å bruke noe de har fra før, eller kjøpe noe nytt. Og gjør de da det siste syns jeg det er rett og rimelig at de selv skal betale. 

Tjaa det spørs. Dersom bruden tar med sine brudepiker til kjoleprøving og de alle blir enige om hvilken de liker best... Er jo ikke usannsynlig at de ender opp med å faktisk like samme kjolen. Da syns jeg de kan betale for kjolene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Tjaa det spørs. Dersom bruden tar med sine brudepiker til kjoleprøving og de alle blir enige om hvilken de liker best... Er jo ikke usannsynlig at de ender opp med å faktisk like samme kjolen. Da syns jeg de kan betale for kjolene selv.

Helt uenig. Det er begrenset utvalg på kjoleprøvingen og det blir ofte press i den ene eller den andre veien. Jeg ville garantert endt opp med å stå og smile og si ja og ha, men sånne steder har ikke kjoler jeg noensinne ville kjøpt meg selv. 

Enten velger man fritt, ellers betaler brudeparet. Alt annet er skikkelig frekt!!!!

Anonymkode: df13b...972

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig. Det er begrenset utvalg på kjoleprøvingen og det blir ofte press i den ene eller den andre veien. Jeg ville garantert endt opp med å stå og smile og si ja og ha, men sånne steder har ikke kjoler jeg noensinne ville kjøpt meg selv. 

Enten velger man fritt, ellers betaler brudeparet. Alt annet er skikkelig frekt!!!!

Anonymkode: df13b...972

Ikke sikkert. De man velger som brudepiker er jo ens nærmeste venner. Så nære venner klarer nok å bli enige uten for mye drama. Mine venner har f.eks ganske lik klessmak som meg selv. Du bare lager unødig drama. Og hvorfor skal brudgommen betale? Garantert gir han faen i fargene på blomstene og hvilke kjoler brudepikene skal ha. Bryr han seg om slikt burde han heller gifte seg med en mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne brudepiker? Så ufattelig harry!

Anonymkode: 02f0a...bf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Voksne brudepiker? Så ufattelig harry!

Anonymkode: 02f0a...bf5

Hvorfor det? Er vanlig i mange land det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Ikke sikkert. De man velger som brudepiker er jo ens nærmeste venner. Så nære venner klarer nok å bli enige uten for mye drama. Mine venner har f.eks ganske lik klessmak som meg selv. Du bare lager unødig drama. Og hvorfor skal brudgommen betale? Garantert gir han faen i fargene på blomstene og hvilke kjoler brudepikene skal ha. Bryr han seg om slikt burde han heller gifte seg med en mann.

Om det hadde vært så enkelt hadde det ikke blitt så mye sure miner i etterkant som det neste alltid er

Anonymkode: ee633...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det hadde vært så enkelt hadde det ikke blitt så mye sure miner i etterkant som det neste alltid er

Anonymkode: ee633...be2

Blir det sure miner får man droppe å ha brudepiker da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette i det hele tatt et spørsmål? Selvsagt skal brudeparet betale for kjoler de selv har lagt føringer på! Kjenner jeg blir provosert når jeg leser om bryllup hvor brudepikene selv må punge ut for et lynglilla-satenghelvette som aldri kommer til å se dagens lys etter bryllupsdagen:kjefte:

Men enig i tankegangen til AB litt lengre oppi her: er det snakk om en ensfarget nøytral sommerkjole til 500lappen som brura har plukket seg ut, så skulle jeg ikke gjort et stort nummer ut av det om jeg var brudepike.

Anonymkode: a4517...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må de nødvendigvis velge stygge brudepikekjoler. Ser ikke problemet med at de betaler selv om de får vøre med å velge. Går og an å si at de kan velge designet de vil i en spesifikk farge. Må ikke være helt like kjoler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor det? Er vanlig i mange land det

Hvorfor? Det ser bare så dust ut. Greit nok med søte småbarn liksom, men store voksne folk??? 

Anonymkode: 02f0a...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Det ser bare så dust ut. Greit nok med søte småbarn liksom, men store voksne folk??? 

Anonymkode: 02f0a...bf5

Syns ikke det ser dust ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...