Gå til innhold

Norske soldater skal muligens krige i Syria


N0RGE

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/forsvaret/norge-sender-spesialstyrker-til-krigen-mot-is-aapner-for-aa-sende-norske-soldater-inn-i-syria/a/23673036/

 

Hovedsakelig skal de bidra med trening og opplæring, MEN det legges i tillegg til dette

VG får samtidig bekreftet at det åpnes for at de norske soldatene skal kunne slåss inne i Syria.

 

Dette er altså virkeligheten folkens. Norge skal huse syriske desertører mens norske soldater skal kjempe på deres vegne: Og ikke nok med det, men for å ta tak i en likestillingssak, så er det også en kvinne som aldri har vært vernepliktig, sesjonspliktig eller tjent i militæret i heletatt, som faktisk skal diktere og bestemme over det norske forsvaret og disse unge mennenes skjebne. Hvor er rettferdigheten i noe av dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glad jeg kom meg ut av forsvaret da jeg gjorde det sier jeg bare. Jeg tror ikke det er veldig ille å sende ned soldater nå, men vi (og andre land) velger feil fremgangsmåte som vanlig.... Vi har fulgt feil taktikk hele veien. Når skal man lære?

Det er også verdt å nevne seg at det forrige gang ble sendt en liste til irakiske myndigheter om identiteten til flere titalls spesialsoldater og etterretningspersonell. Tror ikke den listen kun er i myndighetenes hender lenger for å si det sånn. Mulig det var derfor vi begynte å trekke oss ut av Irak såpass tidlig? Regjeringen er ikke i stand til å ha noe som helst med spesialstyrker å gjøre.

"Det er ikke bare den som løsner skuddet som har blod på sine hender. Det har også dens venner". 

Endret av Personenmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Norge burde holde seg ute av dette vepsebolet. Det hele er en ganske mystisk "krig" hvor det egentlig er vanskelig å skjønne hvem som kriger mot hvem - og for hva. Jeg syns også det er feil at vi skal bidra der nede mens alt av forsvar legges ned her hjemme. I tillegg får terrorister et påskudd til å sprenge seg selv i lufta på norsk jord. 

Anonymkode: 9f64e...e36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns Norge burde holde seg ute av dette vepsebolet. Det hele er en ganske mystisk "krig" hvor det egentlig er vanskelig å skjønne hvem som kriger mot hvem - og for hva. Jeg syns også det er feil at vi skal bidra der nede mens alt av forsvar legges ned her hjemme. I tillegg får terrorister et påskudd til å sprenge seg selv i lufta på norsk jord. 

Anonymkode: 9f64e...e36

I tillegg til at det kan være vi trener jihadister.

Anonymkode: 3cdea...24b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til at det kan være vi trener jihadister.

Anonymkode: 3cdea...24b

Og de som er radikalisert i Norge, får et nytt påskudd til å bruke terror i Vesten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ops2 skrev:

Og de som er radikalisert i Norge, får et nytt påskudd til å bruke terror i Vesten.

Det er ett bra tiltak men skeptisk til måten dette blir utført. Hvorfor skal vi alltid være så pinglete.

Det krig og noe svinn er vi nødt til og regne med. Jo fortere vi får bukt med de jo bedre ellers blir det bare værre. 

Anonymkode: 3cdea...24b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ett bra tiltak men skeptisk til måten dette blir utført. Hvorfor skal vi alltid være så pinglete.

Det krig og noe svinn er vi nødt til og regne med. Jo fortere vi får bukt med de jo bedre ellers blir det bare værre. 

Anonymkode: 3cdea...24b

Fordi vi ikke  skal ofre våre soldaters liv i kriger de ikke har noe å gjøre i.

Innlegg ryddet for brukerdebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, N0RGE skrev:

Fordi vi ikke  skal ofre våre soldaters liv i kriger de ikke har noe å gjøre i. Men det er vel lett for deg å sitte der som kvinne å forsvare bruk av norske soldater, siden det ikke rammer deg.

 Kan ikke syrerne slåss der selv, for å ta tilbake hjemlandet sitt?

 Hvorfor skal syrere få komme til Norden, samtidig som vestlige soldater blir sendt dit for å slåss for dem?

Anonymkode: d1266...8ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukt dårlig idé.

Anonymkode: f05a4...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk. Send syrerne bak å krige for hjemlandet sitt istedet. Hvorfor skal norske menn og kvinner dø der?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Hvem er det norske soldater skal trene opp? Og hvem kjemper vi egentlig sammen med her? Vi kommer på parti med Saudia Arabia, ikke rart det nettopp ble sagt ja til å selge masse militært b-vare våpen til dem... 

Er det ett sted i hele vide verden vi ikke bør blande oss inn i med væpna styrker i en pågående krig, så er det Syria. Hele Syria er et politisk hull, fylt med våpen og døde folk. Det strømmer stadig til enda flere land som vil være med. 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evans skrev:

Hvem er det norske soldater skal trene opp? Og hvem kjemper vi egentlig sammen med her? Vi kommer på parti med Saudia Arabia, ikke rart det nettopp ble sagt ja til å selge masse militært b-vare våpen til dem... 

Norge skal bli kvitt Assad. Samme mål har IS. Tilfeldig? tror ikke det.

Amerikanerene bombet leger uten grenser 3 oktober 2015. Samtidig som de bombet Assad.

Men ingen har sagt noe om de bombet IS eller ikke. IS har ivertfall propaganda videor mot Russerne fordi de så effektiv.

Putin begynte å involvere seg i november. Det var først da vi fikk en massiv asylstrøm i europa.

Anonymkode: 3cdea...24b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge skal bli kvitt Assad. Samme mål har IS. Tilfeldig? tror ikke det.

Amerikanerene bombet leger uten grenser 3 oktober 2015. Samtidig som de bombet Assad.

Men ingen har sagt noe om de bombet IS eller ikke. IS har ivertfall propaganda videor mot Russerne fordi de så effektiv.

Putin begynte å involvere seg i november. Det var først da vi fikk en massiv asylstrøm i europa.

Anonymkode: 3cdea...24b

Du mente ikke at du tror Norge, sammen med flere, går sammen med ISIL for å bekjempe Assad? Det mener jeg i så fall er ganske søkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå får vi altså enda en opprørsgruppe som skal kjempe mot IS og Assad samtidig. Hurra, må da bli fred av sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jihadister gå amok i Norge og sprenge og skyte uskyldige barn, unge og voksne. Hvem har bestemt at vi skal betale våre liv for at de soldatene skal krige der nede? Grusomt!! 

Anonymkode: d0f1b...561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som støtter og bestemmer dette vet at uskyldige nordmenn vil lide samme skjebne som i Brussel og Paris, men de gjør det alikevel. Om dette går gjennom håper jeg folk er innstilt på at f.eks barna deres kan dø av spikerbomber i barnetoget. 

Anonymkode: d0f1b...561

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er på tide at Vesten,USA og Russland trekker seg helt ut av alt som heter krig i Midtøsten, til nå har det ikke vært noen steder der internasjonale styrker har vært tilstede der dette har vært en suksess. 

Krig i Midtøsten er ofte veldig komplisert, med forskjellige stammer og forskjellige grupperinger av samme religion som sloss mot hverandre. 

Det eneste vi oppnår ved å blande oss inn er at hatet til slutt blir rettet mot oss.

Det er heller ingen ide å lære opp og gi våpen til disse landene, faren er at de vil snu seg rundt og bruke sin nye kunnskap og sine

mer morderen våpen mot oss.

Det at Russland og USA NATO står på hver sin side i Syria konflikten er også en stor sjanse å ta,jeg vil ikke offer verdens freden for Syria 

Nei det beste er å la Syria ordne opp i egne problemer, det er nok også den raskeste måten å få slutt på krigen og .

IS får heller være et problem som vi får hjelpe til med å knekke, da de dessverre  terroriserer Europa. 

Anonymkode: f0c34...643

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge sender soldater til Syria for å bistå IS, som sliter etter å ha mottatt kun 3000 tonn våpen fra USA de siste ukene.

Anonymkode: ff5d2...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Personenmeg skrev:

Glad jeg kom meg ut av forsvaret da jeg gjorde det sier jeg bare. Jeg tror ikke det er veldig ille å sende ned soldater nå, men vi (og andre land) velger feil fremgangsmåte som vanlig.... Vi har fulgt feil taktikk hele veien. Når skal man lære?

Det er også verdt å nevne seg at det forrige gang ble sendt en liste til irakiske myndigheter om identiteten til flere titalls spesialsoldater og etterretningspersonell. Tror ikke den listen kun er i myndighetenes hender lenger for å si det sånn. Mulig det var derfor vi begynte å trekke oss ut av Irak såpass tidlig? Regjeringen er ikke i stand til å ha noe som helst med spesialstyrker å gjøre.

"Det er ikke bare den som løsner skuddet som har blod på sine hender. Det har også dens venner". 

Jobbet du profesjonelt?

Anonymkode: e867a...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.latimes.com/world/middleeast/la-fg-cia-pentagon-isis-20160327-story.html

Situasjonen der begynner å bli ganske latterlig nå. Jeg ville ihvertfall ikke ha involvert meg der når fienden vil være en gruppe støttet av samme land som tilsynelatende skulle støtte meg.

Anonymkode: e867a...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...