Gå til innhold

Kjære, voksne ikke se på skam ogsånt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

58 minutter siden, Klopp skrev:

HAHAHAHA:laugh: 

Seriøst hva faen er skam for noe?

En nettserie! Men IKKE se den! Du kommer til å bli forelska i jenter på 17 og tro at du kan hooke opp med dem og begynne å kle deg som en tenåring og det er bare SÅ pinlig for de som faktisk ER 17!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er disse "mange voksne"?

Anonymkode: 7ad7b...61f

Haha, det lurte jeg også på siden jeg ikke har hørt en eneste voksen eller forelder tenke slik, helt til jeg kom på at alle over 25 er gamle kjerringer for en 16- åring ;).

PS: Linnea Myhre på Serieskolen er vel den eneste jeg har hørt si dette, og hun er 25, og burde være tilgitt.

Signerer ellers @Søgni her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen og ser på skam fordi jeg synes det er gøy å mimre tilbake til tiden der man var veldig naiv og ekstremt selvopptatt.  Etter hver episode kjenner jeg på takknemligheten for at den forvirrende epoken er over og på gleden over å være voksen i dagens forskrudde samfunn. Ikke minst er jeg overlykkelig for at det ikke fantes sosiale medier når jeg var tenåringen, mistenker at jeg mest sannsynlig hadde hatt en rimelig idiotisk blogg :fnise:

 

Anonymkode: fb059...1c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er sytten år gammel og mine bestevenner på min egen alder liker ikke at voksne ser på skam. 

Dette er serie ment for oss tenåringer og det som er pinlig er faktisk at mange på 40 år forelsker seg i disse unge guttene og har disse jentene som forbilder. Nå kommer jeg til å bruke ordet "dere" selv om mange her kanskje ikke ser på skam. Gutta der er himmelsk deilige og jentene er kule. Desverre er dette siktet til oss tenåringer, slik av vi får noe å kose oss med. Se heller andre serier med tenåringer inkludert som sykt perfekt og fuck my life, les bloggene til tenåringer ( noe som faktisk er knyttet til virkeligheten)

Dere sitter å prater og bruker ungdoms ord som, hook, squad og mye mere. Dette er rett og slett pinlig. Mange begynner også å kle seg som oss tenåringer. Dersom dere tror dere kommer mer innpå oss ungdommer med det, tar dere feil. Vi mister tilliten til dere, siden dere prøver å være noe dere ikke er. Ingen vil lenger snakke med voksne lenger fordi da prøver de å være "kule" som oss. Vi tenåringer trenger voksne som har plantet begge bena på jordet.  

Flere opplever at deres forhold til tanter, lærere og mødre ødelegges siden de skal være fjorten, noe som skaper usikkerhet og flauhet hos den unge jenta\gutten som trenger hjelp eller en god samtale.

I virkeligheten snakker vi om alt, ja, men egentlig bruker vi ikke disse såkalte tenårings ordene som, hook osv. Det er pinlig når en voksen klipper håret sitt for å ligne nora i skam. Hva faen, kan dere ikke finne dere selv enn å bli noe dere ikke er? 

 

Anonymkode: 5796a...637

Nå har jeg sett kun et halvt program med skam, så kan egentlig ikke uttale meg om serien. 

Men nå er det sjeldent at voksne har disse jentene som forbilder eller forelsker seg jeg guttene, tror du det så er du virkelighetsfjern. Men mange syns det er et bra program, og så klart det er gøy å mimre tilbake til da enn selv var ungdom. Mange av disse "ungdomsordene" er også voksenord, og du vet at disse ordene du nevner her kommer fra engelsk? Verken hook eller squad er for meg nye ord, og absolutt ikke ord jeg har sett på som ungdomsord. Hook er et ord jeg har bruk i all tid. 

Jeg har fremdeles til gode å se mange voksne som kler seg som ungdommer pga. skam. De få som kler seg som ungdommer har helt sikkert kjørt denne stilen mer eller mindre i hele voksenlivet sitt. Og det må de få lov til å gjøre, vi alle har ulik stil. 

Mulig du trenger voksne med begge beina plantet (i jorden), men de aller fleste ungdommer har det. Jeg anbefaler deg å prøve å få litt perspektiv på ting, og ikke bare se ting ut i fra ditt eget ståsted. Vet det er vanskelig for mange ungdommer, da dere er ganske egosentriske, men om du klarer å utvikle den evnen så klarer du kanskje å la vær å henge deg opp i sånne småting som dette.

Anonymkode: 106b6...10f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg sett kun et halvt program med skam, så kan egentlig ikke uttale meg om serien. 

Men nå er det sjeldent at voksne har disse jentene som forbilder eller forelsker seg jeg guttene, tror du det så er du virkelighetsfjern. Men mange syns det er et bra program, og så klart det er gøy å mimre tilbake til da enn selv var ungdom. Mange av disse "ungdomsordene" er også voksenord, og du vet at disse ordene du nevner her kommer fra engelsk? Verken hook eller squad er for meg nye ord, og absolutt ikke ord jeg har sett på som ungdomsord. Hook er et ord jeg har bruk i all tid. 

Jeg har fremdeles til gode å se mange voksne som kler seg som ungdommer pga. skam. De få som kler seg som ungdommer har helt sikkert kjørt denne stilen mer eller mindre i hele voksenlivet sitt. Og det må de få lov til å gjøre, vi alle har ulik stil. 

Mulig du trenger voksne med begge beina plantet (i jorden), men de aller fleste ungdommer har det. Jeg anbefaler deg å prøve å få litt perspektiv på ting, og ikke bare se ting ut i fra ditt eget ståsted. Vet det er vanskelig for mange ungdommer, da dere er ganske egosentriske, men om du klarer å utvikle den evnen så klarer du kanskje å la vær å henge deg opp i sånne småting som dette.

Anonymkode: 106b6...10f

Bare sånn akkurat angående det uhevede. Har du lagt merke til at 90s-stil har blitt inn igjen? Cringe. Det er faktisk litt krise. Men det er mange voksne som har kjørt noenlunde denne stilen ganske lenge, såå.

Anonymkode: b83ff...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noora i Skam har jo en helt alminnelig frisyre? Jeg hadde den frisyren lenge før Skam kom på tv. Tror kids at jeg har kopiert en 16-åring nå? :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal slutte å bry deg om hva alle andre gjør TS? Noora har en helt normal frisyre, den har vært populær lenge før Skam. At voksne folk ser på tenåringsserier er ikke noe nytt. Hvorfor mener dere på 16-17 at dette utelukkende er deres serie? Skal vi over 20 nekte dere å se på serier hvor rollefigurene er i vår aldersgruppe?

Nei vettu hva dette innlegget er bare latterlig 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme frisyren som Noora. Har ikke hermet etter henne. Det siste jeg vil er å se ut som om jeg er 17. Beklager TS, jeg syns ikke 17-åringer er kule :)

Regner også med at de på 17 da nå holde seg unna TV-serier som er beregnet på de som er eldre. "Paradise Hotel ogsånt"

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du etterlyser, er vel først og fremst voksne som ikke kopierer ungdomskulturen og tror de skal få tillit hos ungdommene. Når jeg får tenåringer, kommer jeg til å følge med på det de interesserer seg for. Jeg lover likevel å fortsatt være småkjedelig og trygg, og ikke la midtlivskrisen min gå ut over ungdommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 40 gammel og mine bestevenner på min egen alder liker ikke at unge ser på Skavlan. 

Dette er serie ment for oss litt eldre og det som er pinlig er faktisk at mange på 17 år liker Fredrik Skavlan og disse eldre gjestene og har disse menneskene som forbilder. Nå kommer jeg til å bruke ordet "dere" selv om mange her kanskje ikke ser på Skavlan. Skavlan er himmelsk deilig og gjestene er kule. Desverre er dette siktet til oss eldre damer, slik av vi får noe å kose oss med. Se heller andre serier som Beat for Beat og Nytt på Nytt (noe som faktisk er knyttet til virkeligheten)

Dere sitter å prater og bruker voksenord som, innvandringspolitikk, klimaendring og mye mere. Dette er rett og slett pinlig. Mange begynner også å kle seg som oss litt eldre. Dersom dere tror dere kommer mer innpå oss voksne med det, tar dere feil. Vi mister tilliten til dere, siden dere prøver å være noe dere ikke er. Ingen vil lenger snakke med ungdommer lenger fordi da prøver de å være "kule" som oss. Vi voksne trenger ungdommer som har plantet begge bena på jordet.  

Flere opplever at deres forhold til "besisser", kompiser og bekjente ødelegges siden de skal være førti, noe som skaper usikkerhet og flauhet hos den eldre kvinnen\mannen som trenger hjelp eller en god samtale.

I virkeligheten snakker vi om alt, ja, men egentlig bruker vi ikke disse såkalte voksne som, "avsindig" osv. Det er pinlig når en tenåring klipper håret sitt for å ligne Lena Barth Aarstad som var på Skavlan. Hva faen, kan dere ikke finne dere selv enn å bli noe dere ikke er? 

Anonymkode: 8a223...da7

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er 40 gammel og mine bestevenner på min egen alder liker ikke at unge ser på Skavlan. 

Dette er serie ment for oss litt eldre og det som er pinlig er faktisk at mange på 17 år liker Fredrik Skavlan og disse eldre gjestene og har disse menneskene som forbilder. Nå kommer jeg til å bruke ordet "dere" selv om mange her kanskje ikke ser på Skavlan. Skavlan er himmelsk deilig og gjestene er kule. Desverre er dette siktet til oss eldre damer, slik av vi får noe å kose oss med. Se heller andre serier som Beat for Beat og Nytt på Nytt (noe som faktisk er knyttet til virkeligheten)

Dere sitter å prater og bruker voksenord som, innvandringspolitikk, klimaendring og mye mere. Dette er rett og slett pinlig. Mange begynner også å kle seg som oss litt eldre. Dersom dere tror dere kommer mer innpå oss voksne med det, tar dere feil. Vi mister tilliten til dere, siden dere prøver å være noe dere ikke er. Ingen vil lenger snakke med ungdommer lenger fordi da prøver de å være "kule" som oss. Vi voksne trenger ungdommer som har plantet begge bena på jordet.  

Flere opplever at deres forhold til "besisser", kompiser og bekjente ødelegges siden de skal være førti, noe som skaper usikkerhet og flauhet hos den eldre kvinnen\mannen som trenger hjelp eller en god samtale.

I virkeligheten snakker vi om alt, ja, men egentlig bruker vi ikke disse såkalte voksne som, "avsindig" osv. Det er pinlig når en tenåring klipper håret sitt for å ligne Lena Barth Aarstad som var på Skavlan. Hva faen, kan dere ikke finne dere selv enn å bli noe dere ikke er? 

Anonymkode: 8a223...da7

:laugh:     :tommelopp:

Anonymkode: f143c...1c2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo være dette som er I-landsproblemer.

 

Jeg er snart 30 år og ser på Skam. Ikke fordi jeg tror jeg fortsatt er 18, og ikke fordi jeg syns det er kjekke gutter å se på. Det her er jo nærmest som en ny moderne versjon av "Borgen skole" (Google it).

Så for meg er det nesten som å mimre, samt kjenne på at jeg er veldig glad for å være ferdig med den perioden i livet mitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 +, og har lest flere diskusjoner ang Skam de siste dagene. Ved middagsbordet i dag så ble det snakk om denne serien. Jeg sa da litt flåsete at jeg tror jeg nesten må se denne serien for å vite hva det går ut på.  

Da kom det fra min 16 år gamle datter på andre siden av bordet: " Ja, mamma, den må du se. Du kommer til å like den! Den er sååå kuul" 

 

Heldigvis er ikke alle ungdommer like negative til oss voksne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 2.5.2016 at 17.52, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg eeelsker å kline! Men du slutter vel med sånt når du er 30, for det sømmer seg jo ikke! Klining er bare for tenåringer som ikke kan tegnsetting, eller?

PS! Vi har sex også! Selv om vi er over 40! Det har dine foreldre også! Og nei, de har ikke bare gjort det den ene gangen de lagde deg! Tipper mammen din elsker doggy! (Sorry, kunne ikke dy meg!)

:fnise:

Jeg forstår godt at voksne som er 40+ har sex, men det finnes grenser for hva en trenger å dele med andre. Foreldrene mine har nok hatt sex er mer enn det du og din mann har hatt sex med hverandre. Hva moren min liker i sengen, kan du for all del tro hva du vil om. 

Anonymkode: 56e76...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 3.5.2016 at 14.59, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er 40 gammel og mine bestevenner på min egen alder liker ikke at unge ser på Skavlan. 

Dette er serie ment for oss litt eldre og det som er pinlig er faktisk at mange på 17 år liker Fredrik Skavlan og disse eldre gjestene og har disse menneskene som forbilder. Nå kommer jeg til å bruke ordet "dere" selv om mange her kanskje ikke ser på Skavlan. Skavlan er himmelsk deilig og gjestene er kule. Desverre er dette siktet til oss eldre damer, slik av vi får noe å kose oss med. Se heller andre serier som Beat for Beat og Nytt på Nytt (noe som faktisk er knyttet til virkeligheten)

Dere sitter å prater og bruker voksenord som, innvandringspolitikk, klimaendring og mye mere. Dette er rett og slett pinlig. Mange begynner også å kle seg som oss litt eldre. Dersom dere tror dere kommer mer innpå oss voksne med det, tar dere feil. Vi mister tilliten til dere, siden dere prøver å være noe dere ikke er. Ingen vil lenger snakke med ungdommer lenger fordi da prøver de å være "kule" som oss. Vi voksne trenger ungdommer som har plantet begge bena på jordet.  

Flere opplever at deres forhold til "besisser", kompiser og bekjente ødelegges siden de skal være førti, noe som skaper usikkerhet og flauhet hos den eldre kvinnen\mannen som trenger hjelp eller en god samtale.

I virkeligheten snakker vi om alt, ja, men egentlig bruker vi ikke disse såkalte voksne som, "avsindig" osv. Det er pinlig når en tenåring klipper håret sitt for å ligne Lena Barth Aarstad som var på Skavlan. Hva faen, kan dere ikke finne dere selv enn å bli noe dere ikke er? 

Anonymkode: 8a223...da7

God tekst, men likte virkelig ikke at du nesten kopierte det jeg hadde skrevet. Du har litt rett i det du forteller, men skavlan har faktisk ungdommer på besøk han, og dermed kan det være siktet til oss. 

Anonymkode: 56e76...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 12.38, Mayoo skrev:

Jeg har også samme frisyren som Noora. Har ikke hermet etter henne. Det siste jeg vil er å se ut som om jeg er 17. Beklager TS, jeg syns ikke 17-åringer er kule :)

Regner også med at de på 17 da nå holde seg unna TV-serier som er beregnet på de som er eldre. "Paradise Hotel ogsånt"

Paradise hotel er ikke for dere voksne,lol. Vi 17 åringer synes ikke dere er så kule.

Anonymkode: 56e76...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt at voksne som er 40+ har sex, men det finnes grenser for hva en trenger å dele med andre. Foreldrene mine har nok hatt sex er mer enn det du og din mann har hatt sex med hverandre. Hva moren min liker i sengen, kan du for all del tro hva du vil om. 

Anonymkode: 56e76...ba6

Hvorfor skal det ikke snakkes om? Jeg så på Grace & Frankie her om dagen og der var det noe så sjeldent som en sexscene mellom to på 70-80 år! Synes det er vakkert! Hvorfor skal man leve i den totalt usanne illusjonen  om at intimitet er forbeholdt ungdommer? Det er jo faktisk helt latterlig! 

Ungdom tror alle skulle ønske de var ungdom! Dere aner ikke hvor feil dere tar! Skulle ønske du kunne lese din egen tråd om 20 år. Da hadde du skammet deg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paradise hotel er ikke for dere voksne,lol. Vi 17 åringer synes ikke dere er så kule.

Anonymkode: 56e76...ba6

I don't care. I love it. Lol lizm. 

Jeg har ikke et behov for å bli beundret av 17-åringer eller at de skal syns jeg er "kul". Helt ærlig så ofrer jeg ikke 17-åringene en tanke en gang. Beklager. 

Målgruppen til Paradise Hotel er fra 15-49 år. Altså er den største delen av målgruppen voksne mennesker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...