Gå til innhold

Kjære, voksne ikke se på skam ogsånt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan ikke 17-åringer bare drite i å se serier og filmer med karakterer som er 25, 30, 35 osv år? Er så sykt kleint når de prøver å være mer modne enn de er. La oss alle holde oss til det som er laget for vår egen aldersgruppe og aldri utvide horisonten.

Anonymkode: 900d7...2f7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen rett til å si hva vi/de skal se på. Jeg ser Skam, er 25 år. hadde sett det hvis jeg var 80 også hvis jeg likte det. 
Synes det blir for dumt at du skal fortelle hva andre ser på. Serien er laget for de som vil se på. 
Det har alltid vært, og kommer alltid til å være enkelte som kler seg mer ungdommelig enn andre. Dette er også opp til dem. 
tror heller ikke noen prøver å være 14.. Kanskje de bare prøver å få et bedre forhold til dere med å være litt mer på deres nivå? Synes heller du kan si fra til enkeltpersonene istedenfor å si til oss "eldre" at vi ikke kan se en serie.

Anonymkode: dbcc7...252

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig, tror jammen jeg skal se på Skam. Og jeg er 39 :fnise:

 

Anonymkode: e2c7a...7a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du glemmer TS, er at vi alle har vært tenåringer. For mange var tenårene de beste årene i livet, ihvertfall når vi tenker tilbake på de. Så en serie som Skam vekker interesse fordi den gir oss mulighet til å mimre, sammenligne og enda føle at vi ikke helt har mistet ungdommen i oss.

Men det er en ting som er fint med å være i 40-årene. Man gir blanke f... i hva andre og særlig tenåringer syns er pinlig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Hvem er du som skal fortelle hva voksne folk skal se på???

For det andre: Skriv navnet til Noora i det minste riktlig ;)

 

Og helt ærlig, gutta i Skam ikke deilig for meg. Og jentene, vel.... De er jenter og ikke noe forbilder for oss voksne.

Det er derimor gøy å mimre tilbake til de tidene selv. Det føles veldig anderledes å mimre tilbake, framfor da den faktiske tiden var :)

 

Det jeg skal være enig med deg om, er ang språket. Ungdomsslangen er ungdommens språk, så dette vil jeg ikke snakke. Det er derimot interresant å kunne forstå det ;)

Hilsen voksen lærer(inne) på vgs ;)

PS: Sana rule :bolledeig:

Anonymkode: fd3fb...be2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er sytten år gammel og mine bestevenner på min egen alder liker ikke at voksne ser på skam. 

Dette er serie ment for oss tenåringer og det som er pinlig er faktisk at mange på 40 år forelsker seg i disse unge guttene og har disse jentene som forbilder. Nå kommer jeg til å bruke ordet "dere" selv om mange her kanskje ikke ser på skam. Gutta der er himmelsk deilige og jentene er kule. Desverre er dette siktet til oss tenåringer, slik av vi får noe å kose oss med. Se heller andre serier med tenåringer inkludert som sykt perfekt og fuck my life, les bloggene til tenåringer ( noe som faktisk er knyttet til virkeligheten)

Dere sitter å prater og bruker ungdoms ord som, hook, squad og mye mere. Dette er rett og slett pinlig. Mange begynner også å kle seg som oss tenåringer. Dersom dere tror dere kommer mer innpå oss ungdommer med det, tar dere feil. Vi mister tilliten til dere, siden dere prøver å være noe dere ikke er. Ingen vil lenger snakke med voksne lenger fordi da prøver de å være "kule" som oss. Vi tenåringer trenger voksne som har plantet begge bena på jordet.  

Flere opplever at deres forhold til tanter, lærere og mødre ødelegges siden de skal være fjorten, noe som skaper usikkerhet og flauhet hos den unge jenta\gutten som trenger hjelp eller en god samtale.

I virkeligheten snakker vi om alt, ja, men egentlig bruker vi ikke disse såkalte tenårings ordene som, hook osv. Det er pinlig når en voksen klipper håret sitt for å ligne nora i skam. Hva faen, kan dere ikke finne dere selv enn å bli noe dere ikke er? 

 

Anonymkode: 56e76...ba6

Ta vare på dette innlegget til, ja sånn cirka du er 40..... les det en gang til da. I mellomtiden... kos deg med "Skam ogsånt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 37 år, og ser på Skam med min 15 år gamle datter. Liker å se på den, da jeg kjenner meg igjen fra tenårene. Men jeg prater da overhodet ikke om klining og hooking med datteren min. Og ikke sikler jeg på guttene i serien heller, for de er gutter. Og jeg kler meg overhodet ikke som en fjortis, eller prøver å leke fjortis.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper bare du ikke oppfører deg som en sytten åring for å komme mer innpå tenåringene. Det er bare kleint i seg selv at du og vennen dine gjør det

Anonymkode: 5796a...637

Tror ikke det å få tilbringe mer tid sammen med tenåringer står så innmari høyt på ønskelisten for voksne folk flest. :fnise:

Nå har ikke jeg sett serien og vet ikke om jeg hadde likt den eller ei, men en god serie er verdt å få med seg selv om man kanskje ikke havner innunder målgruppen. Vi voksne liker gjerne å mimre om ungdomstiden, og føler oss ikke nødvendigvis så innmari "voksne" selv om vi kanskje har passert både 30 og 40 osv. (Faktisk så er det helt sjokkerende når man f,eks plutselig oppdager at man har blitt like gammel som den læreren på ungdomsskolen som man syntes var så urgammel og treig - man føler jo at man ikke har forandret seg stort på innsiden.) Det kan være ganske gøy å få et innblikk i hvordan hverdagen til fjortisene er i dag sammenliknet med hvordan vi hadde det - mye er helt annerledes mens andre ting vil alltid være de samme.

Forresten så er det få ting som er morsommere enn å kleine ut flaue tenåringer ved å herme etter sjargongen deres. Og om 10-15 år så kommer du til å synes det du også, TS ;)

Endret av Anoia
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Michonne skrev:

Haha :P vel for det første må du lære deg å respektere andre. Kan ikke voksne og unge mennesker gjøre hva de vil? Om du ikke kan snakke med et voksent menneske pga h*n ser på skam pg oppfører seg som en ungdom er det kanskje feil voksent menneske du snakker med?

Nå ser jeg ikke på skam og vet egentlig ikke hva det er. Men synes hvertfall at voksne mennesker skal få gjøre det de vil.. tenk om det fantes en fasiet en 1000 siders bok om hvordan mennesket skal oppføre seg som barn, tennåring, voksen, eldre og gammel eller hva du vil?? Hver gang du rundet et tall så fikk du en fasit :P vet ikke ble bare litt irritert over hva du skriver. Skjønner du er tennåring. Ikke frekt ment :)

Respektere andre, ja det gjør jeg selv om jeg kan bli flau over deres skuespill med å prøve å være yngre enn dem selv.

Anonymkode: 5796a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anoia skrev:

Tror ikke det å få tilbringe mer tid sammen med tenåringer står så innmari høyt på ønskelisten for voksne folk flest. :fnise:

Nå har ikke jeg sett serien og vet ikke om jeg hadde likt den eller ei, men en god serie er verdt å få med seg selv om man kanskje ikke havner innunder målgruppen. Vi voksne liker gjerne å mimre om ungdomstiden, og føler oss ikke nødvendigvis så innmari "voksne" selv om vi kanskje har passert både 30 og 40 osv. (Faktisk så er det helt sjokkerende når man f,eks plutselig oppdager at man har blitt like gammel som den læreren på ungdomsskolen som man syntes var så urgammel og treig - man føler jo at man ikke har forandret seg stort på innsiden.) Det kan være ganske gøy å få et innblikk i hvordan hverdagen til fjortisene er i dag sammenliknet med hvordan vi hadde det - mye er helt annerledes mens andre ting vil alltid være de samme.

Forresten så er det få ting som er morsommere enn å kleine ut flaue tenåringer ved å herme etter sjargongen deres. Og om 10-15 år så kommer du til å synes det du også, TS ;)

Det at du ønsker å gjøre dem flaue for morsomhet er en annen sak, enn at du bokstavelig talt oppfører deg som en og forelsker deg i gutter som er atten

Anonymkode: 5796a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble ts av?

Anonymkode: 7ad7b...61f

Var ute på en lang joggetur og gjorde lekser.

Anonymkode: 5796a...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ts, men :hoho::hoho::skratte::hoho: Dette må være noe av det tåpeligste jeg har lest! Ler og ler. :hoho: 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingen rett til å si hva vi/de skal se på. Jeg ser Skam, er 25 år. hadde sett det hvis jeg var 80 også hvis jeg likte det. 
Synes det blir for dumt at du skal fortelle hva andre ser på. Serien er laget for de som vil se på. 
Det har alltid vært, og kommer alltid til å være enkelte som kler seg mer ungdommelig enn andre. Dette er også opp til dem. 
tror heller ikke noen prøver å være 14.. Kanskje de bare prøver å få et bedre forhold til dere med å være litt mer på deres nivå? Synes heller du kan si fra til enkeltpersonene istedenfor å si til oss "eldre" at vi ikke kan se en serie.

Anonymkode: dbcc7...252

Hahaha, bare se på skam din 25 åring. Du skal bare vite det at mange på alder synes det er jævlig teit.

Anonymkode: 5796a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hvis vi voksne må holde oss unna skam, så må dere tenåringer holde dere unna KVINNEguiden :sprettoy:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Respektere andre, ja det gjør jeg selv om jeg kan bli flau over deres skuespill med å prøve å være yngre enn dem selv.

Anonymkode: 5796a...637

Om voksne mennesker føler behag og seg selv med hvordan de feks kler seg, sminker seg og måten de snakker på og tenker på så er det ikke skuespill. Men uasnett alle har forskjellige grunner til hvorfor folk gjør som de gjør. Ikke sett alle sammen i samme bås. 

Okei men siden det finnes sånne som deg der ute og blir flau over voksne som gjør spm unge er det sikkert voksne og unge som blir flau av deg på en eller annen måte. Tror du må ta en runde med deg selv og husk at alt er ikke svart hvitt! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Salka skrev:

Sorry ts, men :hoho::hoho::skratte::hoho: Dette må være noe av det tåpeligste jeg har lest! Ler og ler. :hoho: 

 Da skjønner du  tankegangen for noen som er tenåring og du er sikkert en av dem som prøver å være ung du....les nøye etter eller så tror jeg noe er rikig galt med hodet ditt

Anonymkode: 5796a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 Da skjønner du  tankegangen for noen som er tenåring og du er sikkert en av dem som prøver å være ung du....les nøye etter eller så tror jeg noe er rikig galt med hodet ditt

Anonymkode: 5796a...637

Jeg har faktisk aldri sett programmet og jeg prøver slett ikke å være yngre enn jeg er. Er meg selv jeg, tvers igjennom, det vil jeg alltid være. Og jeg sier akkurat hva jeg mener og ja, det innlegget er noe av det tåpeligste jeg har lest. Nesten så jeg tror det er kødd. Tyder på kraftig umodenhet, selv til fjortis å være. Ingen som tar gutta "dine" skjønner du selv om mange over målgruppen syns det er moro å se på. Får nekte alle under 25 å se SATC da siden mannfolka der er mannfolk og fjortiser skal ikke like menn, kun guttevalper. Vil tro du vil forstå hvor tåpelig innlegget ditt er når du blir litt eldre. Fins fordeler med å bli eldre også skjønner du selv om du ikke ser det nå. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at NRK har noe i mot at de over målgruppen ser på serien ;)

forøvrig, med din tankegang håper jeg du holder deg langt unna serier som inneholder mennesker i 20-årene og oppover 😨

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg så Skam for første gang har jeg (kjerring 28) begynt å hooke med gutter på 17-18. Før kunne det ikke falt meg inn (de er tross alt bare gutter, jeg er en kjerring), men nå kan jeg ikke motstå dem! Trodde aldri at dette skulle skje meg, men det må være noe spesielt med den TV-serien!

Anonymkode: 3539c...1c1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det at du ønsker å gjøre dem flaue for morsomhet er en annen sak, enn at du bokstavelig talt oppfører deg som en og forelsker deg i gutter som er atten

Anonymkode: 5796a...637

Det der tror jeg dreier seg om et ørlite fåtall veldig umodne/forvirrede voksne :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...