Gå til innhold

Kjære, voksne ikke se på skam ogsånt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Ulla Ullsokk skrev:

Hvis du kjenner noen som er sånn, så har det ingenting med Skam å gjøre, men de personene. Vi vanlige folk blir ikke sånn av en serie. Så ikke bland oss inn i dette. Jeg kommer aldri til å "hooke" uansett hvor mye jeg ser på en serie! Derimot digger jeg klining, men holder meg til mannen min og har null tenning på unggutter.

Takk og pris, trengte ikke å høre at du digger klining, æsj!

Anonymkode: 5796a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk og pris, trengte ikke å høre at du digger klining, æsj!

Anonymkode: 5796a...637

Jeg eeelsker å kline! Men du slutter vel med sånt når du er 30, for det sømmer seg jo ikke! Klining er bare for tenåringer som ikke kan tegnsetting, eller?

PS! Vi har sex også! Selv om vi er over 40! Det har dine foreldre også! Og nei, de har ikke bare gjort det den ene gangen de lagde deg! Tipper mammen din elsker doggy! (Sorry, kunne ikke dy meg!)

:fnise:

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 41 år gammel mann, og synes skam er en relarivt dårlig serie. Imidlertid kan jeg gå med på at du nekter meg å se den hvis du lover å ikke blande deg inn i voksnes saker eller se på filmer og serier ment for voksne før du er minst 25.

Jeg tror du trenger noen perspektiver. Innlegget ditt er umodent og ikke i kontakt med virkeligheten. Jeg tror du trenger noen voksne som tør å sette deg på plass.

Anonymkode: 3111e...60b

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mørksjokolade skrev:

Hvorfor lurer du på det da? Vi har en gruppe på facebook, som kalles skam og der kommenter over flere styk at de har voksne i sitt liv som gjør det.

Jeg spør fordi jeg ikke vet. Ikke har jeg sett på skam og ikke er jeg på facebook.

Men vet du, nå tror jeg mange som ikke har fulgt med i serien kommer til å se på den etter disse innleggene dine. :)

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk og pris, trengte ikke å høre at du digger klining, æsj!

Anonymkode: 5796a...637

Kjære vene! 

Anonymkode: 7ad7b...61f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke voksne se på det? I følge VG så var den visst populær for alle aldre. Nå er det som sagt en tv-serie der ting er satt litt på spissen. Jeg syntes serien er bra og den er veldig populær ser jeg. Selv ser jeg ikke på den. 

Anonymkode: 6bcfd...a9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør fordi jeg ikke vet. Ikke har jeg sett på skam og ikke er jeg på facebook.

Men vet du, nå tror jeg mange som ikke har fulgt med i serien kommer til å se på den etter disse innleggene dine. :)

Kjære vene! 

Anonymkode: 7ad7b...61f

Ja jeg ble litt nysjerrig på serien nå. Får litt lyst til å se den bare på trass :P Men spørs om ikke voksen-kortet mitt blir indratt hvis jeg gjør det bare på trass uansett :fnise:

Anonymkode: 67c83...304

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg ble litt nysjerrig på serien nå. Får litt lyst til å se den bare på trass :P Men spørs om ikke voksen-kortet mitt blir indratt hvis jeg gjør det bare på trass uansett :fnise:

Anonymkode: 67c83...304

Så lenge du ikke driver med klining, eller noe annet som burde være forbudt når man er over 23, så kan det hende det går.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror serien bærer litt preg av at vedkommende som har skrevet den ikke selv omgir seg med de i den alderen som skuespillerene skal forestille. Han Hun som har skrevet serien er vel i slutten av 20-30 års alderen, er han hun ikke? 

Selv om serien er skrevet med en tiltekt 15-åring som målgruppe, betyr det ikke at serien er forbeholdt akkurat denne målgruppen. Ordet målgruppe betyr ikke at ingen andre kan få se da.

Nå er jeg ikke så gammel som disse du 'kritiserer' for å se på serien, men jeg er mer enn ti år eldre enn målgruppen. Personlig ser jeg Skam og er meget underholdt. Fangirler derimot ikke noe særlig på gutta, og av jentene synes jeg egentlig at Sana og Chris er de som er mest lættis. Kanskje språket som beskrives i serien egentlig er mye nærere det jeg og mine venner bruker (tidlig til sent i 20-årene). 

En av de tingene jeg har oppdaget er iallfall at det er veldig mange 'eldre' (det vil si, eldre enn 15-18 år) som ser på serien og kjenner en nostalgia og føler seg litt tilbake til videregående, og serien beviser liksom litt det at woah ting har egentlig ikke endret seg så veldig mye. Robyn med Dancing on my own fortsatt er ei greie å høre på når man blir dumpa da, eller at det går dårlig liksom (som når Eva så Jonas med nye dama), eller noe. 

 

Anyways. Å nekte 40 åringer å se på Skam blir som å nekte 17 åringer å se på Frustrerte Fruer, Greys Anatomy og mye annet. 

Endret av Kraula
oppd
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Så lenge du ikke driver med klining, eller noe annet som burde være forbudt når man er over 23, så kan det hende det går.

Ja må nesten si til samboeren at heretter blir det kun kyss med lukket munn. Han blir nok litt skuffet, men hva kan man gjøre? Må vel bare forklare han at i en alder av 27 år så blir det litt for pinlig :P 

Anonymkode: 67c83...304

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en 17-åring minst fire år for gammel for den "Ææææsj, voksne!"-holdningen der? På tide å overlate barne-tv til småsøsknene dine, TS. Du blir negativt påvirket.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Cam i Modern Family, men jeg går fortsatt ikke rundt og oppfører meg som en 40 år gammel homofil mann som kler opp småbarn som Diana Ross.

Så tror du skal ta det helt med ro, TS; de aller fleste blir fort ferdig med å være 17 når man har passert 17. Serien er bare morsom! Kjenner meg igjen :) 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble ts av?

Anonymkode: 7ad7b...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ha-ha-haa! Hvis du tror at vi har tenåringer som forbilde og synes unggutter er deilige, så lever du i din egen verden! Voksne som ser på Skam gjør det fordi de kjenner seg igjen og synes det er morsomt å tenke tilbake på den tiden eller fordi de vil vite litt om hvordan ungdom (deres barn) tenker.

Jeg har aldri sett på Skam, men nå fikk jeg lyst bare fordi du sier at jeg ikke må!

Venninner som ser på, gjør det av grunnene over. 

Anbefaler absolutt å se på Skam. Det er akkurat slik du beskriver, at voksne tenker tilbake på den tiden og kjenner seg igjen i flere av problemstillingene. 

Nå håper jeg forøvrig at det ikke er et slikt drikkemiljø som er standard for VGS elever, for rølp hver helg er direkte skadelig. 

 

Anonymkode: 9b98b...c88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler absolutt å se på Skam. Det er akkurat slik du beskriver, at voksne tenker tilbake på den tiden og kjenner seg igjen i flere av problemstillingene. 

Nå håper jeg forøvrig at det ikke er et slikt drikkemiljø som er standard for VGS elever, for rølp hver helg er direkte skadelig. 

 

Anonymkode: 9b98b...c88

Er nok ganske forskjellig hvordan drikkemiljøet på ulike vgs er, men her er det en del drikking hver helg (dersom du er i det miljøet) fra og med vg1. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fredsmegleren skrev:

Er nok ganske forskjellig hvordan drikkemiljøet på ulike vgs er, men her er det en del drikking hver helg (dersom du er i det miljøet) fra og med vg1. 

Her hvor jeg kommer fra også! Men det er jo litt bygd/liten by da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sett en halv episode. 

Og det eneste jeg har å si, er at jeg ikke synes guttene i serien er noe kjekke i det hele tatt. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kraula skrev:

Her hvor jeg kommer fra også! Men det er jo litt bygd/liten by da. 

Trist at dersom man vil være sosial på en fredags- eller lørdagskveld så inneholder det bestandig en eller annen form for alkohol. Man kan selvfølgelig velge å ikke drikke selv, men det blir ingen fest, sammenkomst med venner, filmkveld uten at noen (les: en del) drikker. Vg1 og Vg2 elever får også utrolig lett drikke fra eldre ved å by litt på seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kraula skrev:

Her hvor jeg kommer fra også! Men det er jo litt bygd/liten by da. 

Der hvor jeg tilbringte mine ungdomsår var det normalt også :/
Litt kjipt om du ikke dro på første fest, så var du ikke en del av gjenget senere som drakk hver helg :fnise:  Åhh...Som minner meg på..De 4 mest populære guttene jeg gikk på skole med, er alkoholikere idag, inn og ut av rehab :/ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skamme seg alle. Drittserie som jeg ikke ser på. Samfunnet er på ville veier.

Anonymkode: 13ed7...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...