Gå til innhold

Kjære, voksne ikke se på skam ogsånt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er sytten år gammel og mine bestevenner på min egen alder liker ikke at voksne ser på skam. 

Dette er serie ment for oss tenåringer og det som er pinlig er faktisk at mange på 40 år forelsker seg i disse unge guttene og har disse jentene som forbilder. Nå kommer jeg til å bruke ordet "dere" selv om mange her kanskje ikke ser på skam. Gutta der er himmelsk deilige og jentene er kule. Desverre er dette siktet til oss tenåringer, slik av vi får noe å kose oss med. Se heller andre serier med tenåringer inkludert som sykt perfekt og fuck my life, les bloggene til tenåringer ( noe som faktisk er knyttet til virkeligheten)

Dere sitter å prater og bruker ungdoms ord som, hook, squad og mye mere. Dette er rett og slett pinlig. Mange begynner også å kle seg som oss tenåringer. Dersom dere tror dere kommer mer innpå oss ungdommer med det, tar dere feil. Vi mister tilliten til dere, siden dere prøver å være noe dere ikke er. Ingen vil lenger snakke med voksne lenger fordi da prøver de å være "kule" som oss. Vi tenåringer trenger voksne som har plantet begge bena på jordet.  

Flere opplever at deres forhold til tanter, lærere og mødre ødelegges siden de skal være fjorten, noe som skaper usikkerhet og flauhet hos den unge jenta\gutten som trenger hjelp eller en god samtale.

I virkeligheten snakker vi om alt, ja, men egentlig bruker vi ikke disse såkalte tenårings ordene som, hook osv. Det er pinlig når en voksen klipper håret sitt for å ligne nora i skam. Hva faen, kan dere ikke finne dere selv enn å bli noe dere ikke er? 

 

Anonymkode: 56e76...ba6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er sytten år gammel og mine bestevenner på min egen alder liker ikke at voksne ser på skam. 

Dette er serie ment for oss tenåringer og det som er pinlig er faktisk at mange på 40 år forelsker seg i disse unge guttene og har disse jentene som forbilder. Nå kommer jeg til å bruke ordet "dere" selv om mange her kanskje ikke ser på skam. Gutta der er himmelsk deilige og jentene er kule. Desverre er dette siktet til oss tenåringer, slik av vi får noe å kose oss med. Se heller andre serier med tenåringer inkludert som sykt perfekt og fuck my life, les bloggene til tenåringer ( noe som faktisk er knyttet til virkeligheten)

Dere sitter å prater og bruker ungdoms ord som, hook, squad og mye mere. Dette er rett og slett pinlig. Mange begynner også å kle seg som oss tenåringer. Dersom dere tror dere kommer mer innpå oss ungdommer med det, tar dere feil. Vi mister tilliten til dere, siden dere prøver å være noe dere ikke er. Ingen vil lenger snakke med voksne lenger fordi da prøver de å være "kule" som oss. Vi tenåringer trenger voksne som har plantet begge bena på jordet.  

Flere opplever at deres forhold til tanter, lærere og mødre ødelegges siden de skal være fjorten, noe som skaper usikkerhet og flauhet hos den unge jenta\gutten som trenger hjelp eller en god samtale.

I virkeligheten snakker vi om alt, ja, men egentlig bruker vi ikke disse såkalte tenårings ordene som, hook osv. Det er pinlig når en voksen klipper håret sitt for å ligne nora i skam. Hva faen, kan dere ikke finne dere selv enn å bli noe dere ikke er? 

 

Anonymkode: 5796a...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger voksne som er på jordet :fnise:

Anonymkode: bd902...49c

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå folk få se å det de vil. Tror heller ikke at "voksne" mener at de fiksjonelle karakterene i Skam er en målestokk for all ungdom. 

Endret av Fredsmegleren
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du trenger voksne som er på jordet :fnise:

Anonymkode: bd902...49c

Hva mener du med det?

Anonymkode: 5796a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

La nå folk få se å det de vil. Tror heller ikke at "voksne" mener at de fiksjonelle karakterene i Skam er en målestokk for all ungdom. 

Jada, bare se på skam, men aldri lat som du er 18 når du egentlig er 46 år

Anonymkode: 5796a...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada, bare se på skam, men aldri lat som du er 18 når du egentlig er 46 år

Anonymkode: 5796a...637

Er det noen som gjør det da?

Anonymkode: 7ad7b...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og elsker Skam, og kommer selvsagt ikke til å slutte å se den, like lite som jeg ber 17-åringer slutte å se serier om folk i 30-årene! Mange i min omgangskrets liker denne serien, men vi sitter ikke akkurat og snakker om at vi skal hooke av den grunn. :hoho: Mitt inntrykk er at veldig mange kjenner seg igjen i denne serien, fra den fasen i livet. Gutter, hvor viktig det var å hooke henge med de rette folkene, vennskap osv. Jeg hadde ikke trodd på forhånd at en serie om livet på videregående skulle kjennes så nær meg som den faktisk gjør.

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ha-ha-haa! Hvis du tror at vi har tenåringer som forbilde og synes unggutter er deilige, så lever du i din egen verden! Voksne som ser på Skam gjør det fordi de kjenner seg igjen og synes det er morsomt å tenke tilbake på den tiden eller fordi de vil vite litt om hvordan ungdom (deres barn) tenker.

Jeg har aldri sett på Skam, men nå fikk jeg lyst bare fordi du sier at jeg ikke må!

Venninner som ser på, gjør det av grunnene over. 

skal være ærlige å si at det er ikke sant de grunnene, fortell meg da hvorfor mange voksne nå snakker med døtrene sine om at de gjerne skulle ha klinet på en fest og synes 18 år gamle gutter er deilige. De prøver plutselig å være en ung person selv

Anonymkode: 5796a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, bare se på skam, men aldri lat som du er 18 når du egentlig er 46 år

Anonymkode: 5796a...637

Nå har det seg slik at jeg faktisk er 18 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :P vel for det første må du lære deg å respektere andre. Kan ikke voksne og unge mennesker gjøre hva de vil? Om du ikke kan snakke med et voksent menneske pga h*n ser på skam pg oppfører seg som en ungdom er det kanskje feil voksent menneske du snakker med?

Nå ser jeg ikke på skam og vet egentlig ikke hva det er. Men synes hvertfall at voksne mennesker skal få gjøre det de vil.. tenk om det fantes en fasiet en 1000 siders bok om hvordan mennesket skal oppføre seg som barn, tennåring, voksen, eldre og gammel eller hva du vil?? Hver gang du rundet et tall så fikk du en fasit :P vet ikke ble bare litt irritert over hva du skriver. Skjønner du er tennåring. Ikke frekt ment :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

skal være ærlige å si at det er ikke sant de grunnene, fortell meg da hvorfor mange voksne nå snakker med døtrene sine om at de gjerne skulle ha klinet på en fest og synes 18 år gamle gutter er deilige. De prøver plutselig å være en ung person selv

Anonymkode: 5796a...637

Hvem er disse "mange voksne"?

Anonymkode: 7ad7b...61f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg er 30 år og elsker Skam, og kommer selvsagt ikke til å slutte å se den, like lite som jeg ber 17-åringer slutte å se serier om folk i 30-årene! Mange i min omgangskrets liker denne serien, men vi sitter ikke akkurat og snakker om at vi skal hooke av den grunn. :hoho: Mitt inntrykk er at veldig mange kjenner seg igjen i denne serien, fra den fasen i livet. Gutter, hvor viktig det var å hooke henge med de rette folkene, vennskap osv. Jeg hadde ikke trodd på forhånd at en serie om livet på videregående skulle kjennes så nær meg som den faktisk gjør.

 

Håper bare du ikke oppfører deg som en sytten åring for å komme mer innpå tenåringene. Det er bare kleint i seg selv at du og vennen dine gjør det

Anonymkode: 5796a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ha-ha-haa! Hvis du tror at vi har tenåringer som forbilde og synes unggutter er deilige, så lever du i din egen verden! Voksne som ser på Skam gjør det fordi de kjenner seg igjen og synes det er morsomt å tenke tilbake på den tiden eller fordi de vil vite litt om hvordan ungdom (deres barn) tenker.

Jeg har aldri sett på Skam, men nå fikk jeg lyst bare fordi du sier at jeg ikke må!

Venninner som ser på, gjør det av grunnene over. 

Haha fikk lyst til å se jeg og nå :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har ikke jeg sett på Skam, men en ting vil jeg nå si for det: Herregud som du er en klone av min mor da jeg var på din alder! Helt likt! Bare at kritikken og argusøynene gikk mot alle andre slik at hun hadde noe å sladre om.

Sett deg i speilet i det siste? :)

Anonymkode: a9d72...562

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er disse "mange voksne"?

Anonymkode: 7ad7b...61f

Hvorfor lurer du på det da? Vi har en gruppe på facebook, som kalles skam og der kommenter over flere styk at de har voksne i sitt liv som gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

skal være ærlige å si at det er ikke sant de grunnene, fortell meg da hvorfor mange voksne nå snakker med døtrene sine om at de gjerne skulle ha klinet på en fest og synes 18 år gamle gutter er deilige. De prøver plutselig å være en ung person selv

Anonymkode: 5796a...637

Hvis du kjenner noen som er sånn, så har det ingenting med Skam å gjøre, men de personene. Vi vanlige folk blir ikke sånn av en serie. Så ikke bland oss inn i dette. Jeg kommer aldri til å "hooke" uansett hvor mye jeg ser på en serie! Derimot digger jeg klining, men holder meg til mannen min og har null tenning på unggutter.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg sett på Skam, men en ting vil jeg nå si for det: Herregud som du er en klone av min mor da jeg var på din alder! Helt likt! Bare at kritikken og argusøynene gikk mot alle andre slik at hun hadde noe å sladre om.

Sett deg i speilet i det siste? :)

Anonymkode: a9d72...562

Er du frekk eller? skjerp deg!

Anonymkode: 5796a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...