Gå til innhold

150 kroner på mat ?


lovedrug

Anbefalte innlegg

På Kiwi og Rema1000 har de 800 grams pakker med karbonader (8 eller 10stk) til 30kr. Så kan man kjøpe poteter og lage potetmos, billig og mettende. Spiser man 1-2 karbonader hver og en del potetmos blir man jo mett for en rimelig penge. :) Kan også kjøpe brun saus (10 eller 15kr) til, da smaker det jo litt bedre, ellers gjør jo litt ketchup eller tyttebærsyltetøy susen! 

Anonymkode: 5a6c1...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit
3 timer siden, lovedrug skrev:

Hva kan jeg kjøpe for at to personer skal klare seg i en uke?

Har bare 150 kroner ,så det blir trangt.

Frist Price fiskekaker koster 19 kroner for 750 gram. Kyllingkjøttdeig selges til 19 kroner. Havregrøt, ris/pasta får du billig. Blomkål, brokkoli, amerikansk blanding etc koster 10-15 kroner per stk. Ryvita koster 19 kroner per dobbeltpakke(dark rye) First Price egg 12 pkn koster 15 kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sekk ris som dere spiser med ketchup på og evn salat ved siden. Pasta med ketchup går også men personlig syns jeg ris med ketchup og krydder smaker bedre da. 

Resten bør dere bruke på brød og egg til  å ha på brødet og som eggeomelett  

Anonymkode: e7008...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkrete tips har allerede blitt gitt i fleng, og flere virkelig gode, så jeg tenkte jeg bare skulle bidra med en moralpreken :P

Bruk denne erfaringen til å lære hvordan dere kan unngå å komme i samme situasjon igjen! Hvis dette gjentar seg ofte, finn ut om inntekten rett og slett er for liten til at det kan bære seg, eller om dere er dårlige på prioriteringer. Hva som er grunnen, vil bestemme strategi - låne, tigge, bytte jobb, si opp abonnementer. Prøv å legge opp en buffer av mat og penger. Det trenger ikke være så dyrt å spise sunt og godt, men det forutsetter at man har mulighet til å kjøpe normale/store forpakninger, oppbevare maten forsvarlig, har tid og utstyr til å lage det til, og fordele innkjøpene over tid. Ved akutt pengenød er man ironisk nok nødt til å betale høyere kilopris for dårligere varer. 

40 kroner pr person pr døgn er (var) sosialkontorets nødhjelpssats. 150 kr for to for en uke er en fjerdedel av dette. Dere vil slite litt akkurat nå, det er ikke til å unngå, men det er ikke helsefarlig om det bare dreier seg om en uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med dere har noe mat liggende til frokost osv, og at det er middag dere tenker på?

I så fall er kikerter veldig billig, kjøp de i lake og stek i pannen med krydder. Godt og mettende. Spagetti og andre typer pasta er også billig og mettende. Kjøp billige grønnsaker som gulrøtter, brokkoli osv, og stek i pannen med matfløte over. Smaker som gratinerte grønnsaker :) Prøv å lage store porsjoner som dere kan ha over flere dager. Velg noen dager hvor dere bare tar noen brødskiver/knekkebrød til middag i tillegg, så går dette kjempefint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Da er vi flere. Vi har 90 kroner. Eneste mat vi har er... majones, litt fiskekaker, noen hamburgere (kjøttet) og spaghetti. Så vi må være kreativ, og få kjøpt inn noe billig som kan brukes sammen med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er kommet en gratisbutikk i Ila i Trondheim

Anonymkode: 36693...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på rema i går og hamster litt.

kikerter bokser til 2,90 (godt i alt fra supper til salat)

kjøpte noen pakker kjøtt som var ned priset til 35kr pga dato (går ut 7/7!)  500g 

Ned priste torsk til 40kr pga dato (7/7) 600g

+ de har billig moste tomater med smak (rundt 3-6kr) billig egg til 20kr, hvis du kjøper fryst lapskaus blanding kan du koke det å ha som tilbehør (rundt 9kr) jeg sysnt det smaker godt til  kjøtt/fisk :) variable grønnsaker til billig penge. 

Husan knekkebrød og havregrøt som er nevnt, + billig syltetøy spann til 10kr så smaker der ikke så kjedelig.

melk som går ut på dato kan du finne til 6-7 kr det holder seg lengre en det, bland ut 50/50 med vann til havregrøt og litt syltetøy på volla! :) 

Hvis du leter litt finner du mye billig, det blir ikke gourmet mat til 150kr men dere kan bli mette   

Anonymkode: 88a74...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rakafant og har 4 kr på kortet. Lønn den 12. Har sitter uten mat i 2 uker gått ned typ 4 kg pga det. Eneste jeg har spist er knekkebrød og leverpostei på jobb. 

Har lett i skap,fryser og kjøleskap. Har nada og lage normering ut av. Også er jeg så sulten. Hehe er helt grusomt å se bilder av feks mat blir jo så sulten

Anonymkode: 0507e...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. AC på mobilen. Mente at jeg har nada og ingenting

Anonymkode: 0507e...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi. AC på mobilen. Mente at jeg har nada og ingenting

Anonymkode: 0507e...079

Har du ingen du kan låne 100kr av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...