Gå til innhold

150 kroner på mat ?


lovedrug

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Chibi skrev:

Sitter i samme, men har 200 x)

Heldigvis har jeg litt i skapet.
Noe bønner, kikerter og linser (siste både i lake og tørkede)
Ris,pasta og havregryn.

Ellers har jeg litt kjøtt og fisk i frys og fryste grønnsaker. Noe toro suppeposer i skapet også.

Dere må nesten bare finne ut hva dere har i skapet, tørkede linser er billige, du finner også billig ris.
Enkelte grønnsaker er også billig, løk,potet, gulrot.

har du gått igjennom skapet/frys for å få en oversikt hva dere har?

Blir bra mat, det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du?

kan få en 200 lapp av meg.

Anonymkode: ca241...4dd

Bor i trønderland:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitterpine

Uff, det hørtes veldig lite ut. Men jeg ville i så fall brukt pengene på følgende matvarer: havregryn, tunfisk, spaghetti, nudler, FirstPrice brød, bananer og FirstPrice syltetøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, lovedrug skrev:

Bor i trønderland:P

Så...penger du er ute etter? Ikke tips om billig mat?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jerry Lee skrev:

Så...penger du er ute etter? Ikke tips om billig mat?

Nei,bare svarte? Jeg skal da vel ikke ha penger av noen .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange fine tips :) Hvis jeg følger det dere skriver skal vi nok klare oss ,ellers får jeg stikke på frelsearmeen eller noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tasia
Et øyeblikk siden, lovedrug skrev:

Takk for mange fine tips :) Hvis jeg følger det dere skriver skal vi nok klare oss ,ellers får jeg stikke på frelsearmeen eller noe:)

Du eller kjæresten din har ikke noe familie i nærheten da? Evt gode venner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tasia skrev:

Du eller kjæresten din har ikke noe familie i nærheten da? Evt gode venner? 

Vi har liksom lånt nok av de syns jeg ,mamma lånte meg 500 til medisin forrige uke og familien hans lånte oss 600 for noen uker siden . Kanskje jeg kan søke om nødhjelp fra nav da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette ikke er en varig situasjon kan du kanskje få låne en tier eller to av venner og kjente?
Ikke nok til at noen andre blir fattige eller blir sure om de ikke får tilbake pengene med en gang, men nok til at du har mat en dag eller to ekstra.

Tørkede linser og bønner er mettende og relativt sunt. Havregryn er fint til frokost og kanskje lunsj. Nudler metter ikke mye og har lite næring også. Greit nok at det er billig, men metthetsfølelsen er borte på kort tid og du kommer til å gå tom for energi.

Min favoritt når jeg skal spise billig er 2 bokser tomater som får putre sammen med litt frest løk og hvitløk. Krydre med det du vil. Tilsett et par bokser tunfisk helt på slutten. Serveres med pasta. Dette bør holde til to middager for to personer. Du kan også lage pastasaus uten kjøtt eller fisk på samme måte. Bruk det du får tak i av grønnsaker til en rimelig penge.

Linsesuppe er mektig og sunt. Smaker godt gjør det også.

Om du finner billige egg har du omelett i noen dager. Lag spansk omlett med skivede poteter, så blir den mektigere også. Lag gjerne ekstra, slik at du har lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tasia
3 minutter siden, lovedrug skrev:

Vi har liksom lånt nok av de syns jeg ,mamma lånte meg 500 til medisin forrige uke og familien hans lånte oss 600 for noen uker siden . Kanskje jeg kan søke om nødhjelp fra nav da .

Forstår. Håper det ordner seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husman knekkebrød koster vel 8-9 kroner for dobbel pakke?

12 egg til 16 kr på Kiwi

Gulrøtter og brokkoli er billig.

Suppe med buljong billige pølser og lapskausblanding.

Tomatsuppe med egg.

Fiskebollboks koster 6-7 kroner. Melk til hvit saus og noen poteter. Råkost av gulrot.

Om det ba skulle jeg nok klart det for den summen, men hva med frokost, lunsj, kaffe og toalettpapir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattis

Disse havrepannekakene er utrolig mettende og billige! Hvis du kjøper en stor boks blåbærsyltetøy å ha til så har dere mange måltider! Har tydd til dem flere ganger jeg har hatt dårlig råd. La røren stå en times tid for å ese og stek dem på lav varme (3 eller 4) i lang tid så blir dem supergode! 

http://m.mbadendyck.blogg.no/1412520043_havrepannekaker.html

Jeg brukte forresten bare vann og litt mandelmelk i og det gikk kjempefint, vann fungerer helt sikkert det også hvis du ikke har melk. 

Endret av Mattis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tomatsuppen på Rema 1000 koster 1 krone og 20 øre nå. 

Jeg ville ha prioritert brød, syltetøy og havregryn. Fiskeboller og fiskepinner er billig. Fiskeboller kan du få for under en tier. Fiskepinner til 20 kr og de er i ihvertfall til to middager.
Seiblokker koster rundt 15 kroner.
Lapskausblanding mellom 10 og 20 kr.

Lykke til

Anonymkode: bf6d2...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tomatsuppen på Rema 1000 koster 1 krone og 20 øre nå. 

Jeg ville ha prioritert brød, syltetøy og havregryn. Fiskeboller og fiskepinner er billig. Fiskeboller kan du få for under en tier. Fiskepinner til 20 kr og de er i ihvertfall til to middager.
Seiblokker koster rundt 15 kroner.
Lapskausblanding mellom 10 og 20 kr.

Lykke til

Anonymkode: bf6d2...363

lørdagsgodis, ostepopen fra coop prix koster ikke mer enn 7 kr :-)

Anonymkode: bf6d2...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Egg (tilbud på bla. Bunnpris nå), skinke/bacon og paprika/sopp eller noe sånt og ost, evt mel og olje og smør om du ikke har det.

Har du dette kan du lage blant annet

Omelett, eggemuffins, foccacia (til f.eks omelett, eller eggerøre og skinke/bacon), pai og pizza. 

I tillegg kan du kjøpe:
*  noe billig pasta og frossne erter så du kan lage pasta carbonara. 
* en løk og noen poteter kan du lage spansk omelett. 

Gjelder å tenke hvordan man kan lage mye ut av lite når man har lite penger. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Juami skrev:

Egg (tilbud på bla. Bunnpris nå), skinke/bacon og paprika/sopp eller noe sånt og ost, evt mel og olje og smør om du ikke har det.

Har du dette kan du lage blant annet

Omelett, eggemuffins, foccacia (til f.eks omelett, eller eggerøre og skinke/bacon), pai og pizza. 

I tillegg kan du kjøpe:
*  noe billig pasta og frossne erter så du kan lage pasta carbonara. 
* en løk og noen poteter kan du lage spansk omelett. 

Gjelder å tenke hvordan man kan lage mye ut av lite når man har lite penger. 
 

Spansk omelett høres kjempegodt ut,det må jeg prøve.  Får gå å se i forskjellige butikker og se hvor det er billigst . Klarer og leve på lite mat heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tomatsuppen på Rema 1000 koster 1 krone og 20 øre nå. 

Jeg ville ha prioritert brød, syltetøy og havregryn. Fiskeboller og fiskepinner er billig. Fiskeboller kan du få for under en tier. Fiskepinner til 20 kr og de er i ihvertfall til to middager.
Seiblokker koster rundt 15 kroner.
Lapskausblanding mellom 10 og 20 kr.

Lykke til

Anonymkode: bf6d2...363

Blir litt mat av det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami
Et øyeblikk siden, lovedrug skrev:

Spansk omelett høres kjempegodt ut,det må jeg prøve.  Får gå å se i forskjellige butikker og se hvor det er billigst . Klarer og leve på lite mat heldigvis.

Ja, jeg bruker en app som heter mattilbud. Er student, så er innimellom avhengig av tilbud ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...