Gå til innhold

Bryllup til min bror


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sommer skal jeg for første gang i et "ordentlig" bryllup, første gang jeg skal både i kirka og til middag og fest. Ja, til min bror, som er ganske nært meg i alder. Vi har ingen andre søsken så føler presset på meg når alle sier at det er vanlig at søsken holder tale, er dette så vanlig?

Og hvor mye legge i en gave til noen som er nære? Er i midten av 20-åra, men jeg er student så budsjettet er ikke skyhøyt. Ønsker egentlig å gi en opplevelse da jeg ikke er fan av dagens materialistiske samfunn. De bor i Nord-Norge på en liten plass, tenker kanskje noe sånn som at de drar på spa sammen. 

Anonymkode: ed7a9...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest økonomifrue

Jeg ser ingen grunn til at du MÅ holde tale hvis du ikke selv ønsker det eller føler at det er riktig. Jeg vil tro at din bror ikke blir skuffet hvis det ikke holder tale 😃 Det viktigste er at du deler dagen med dem tenker jeg! 

Gavengir man etter anledning og lyst! Har du lyst og anledning til å gi de en opplevelse, så gjør det 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mange fine opplevelsesgaver på www.youwish.no

Anonymkode: 6fc40...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjest i en del bryllup og tror det var INGEN søsken som holdte tale. Så nei, du trenger ikke det. Men det du kan gjøre, hvis du har lyst å gjøre noe, er å skrive noe fint til han og din snart svigerinne som de kan åpne på dagen. Tror de ville ha satt pris på det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Outlander skrev:

Har vært gjest i en del bryllup og tror det var INGEN søsken som holdte tale. Så nei, du trenger ikke det. Men det du kan gjøre, hvis du har lyst å gjøre noe, er å skrive noe fint til han og din snart svigerinne som de kan åpne på dagen. Tror de ville ha satt pris på det.

 

I alle bryllup jeg har vært i har søsken holdt tale. Så det varierer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Søsken har holdt tale i alle bryllup jeg har vært i, men så er det noen bryllup de ikke engang forloveren har holdt tale fordi hun rett og lett ikke tør/klarer det. Så hold tale hvis det ikke gjør deg helt panisk, men får du angst el. så dropp det. Det går helt fint! En forlover skrev en sang til bruden som hun fremførte sammen med hele venninnegjengen. Det ble personlig, veldig moro og ikke flaut siden vi var så mange om sang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke holde tale. Noen søsken gjør det, noen søsken gjør det ikke. I flertallet av bryllup jeg har vært i, har ikke søsken holdt tale. 

Da min søster giftet holdt verken jeg eller brudgommens bror tale. Ingen som reagerte på det. Så om du ikke vil holde tale, er det helt i orden å la være, og ingen vil nok tenke over at du ikke har gjort det. 

 

Anonymkode: 596b3...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da søsteren min giftet seg holdt hverken jeg eller vårt andre søsken tale. Men det var flust av andre som holdt taler, så tror folk var glad til. ;)

Anonymkode: e4f31...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ kan være å lese et dikt, enten under vielsen eller som en kort tale? Det gjorde søsteren min, og det var veldig flott :)

Anonymkode: f7751...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...