Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Åå såpass. Krysser fingrene for at alt går som det skal denne gangen! :) 
Håper på det ;) Har du noen følelse på hva det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Strikkesokken skrev:

Åå såpass. Krysser fingrene for at alt går som det skal denne gangen! :) 
Håper på det ;) Har du noen følelse på hva det blir?

Satser på at de har stålkontroll der oppe denne gangen. Har en jentefølelse. Men det er godt mulig fordi det var jente sist. Og har jeg har de samme symptomene og craivingsene  

I dag har jeg vært hjemme med en feberslapp jente  hun har lagt i sengen vår mens hun så på frost, brannmann sam og poppeloppene. Etter luren (som bare var 30 min 😒) så var det sofa og Netflix. I morgen må mannen være her med oss. Jeg skal på behandling, så da er jeg ute resten av dagen. 

Håper feberen er ute av huset i løpet av kvelden/natten. Er en som kjeder seg når paraceten kicker inn. Spør etter gjengen i barnehagen 😜  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe feberen går fort over. Ikke noe gøy å være hjemme når man kunne lekt med gjengen i barnehagen nei. Slitsomt for gravide mammaer også det der :Nikke: Har det vært mye sutring eller har det gått greit? Jeg tåler ikke sutring om dagen, får nesten utslett av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. juni 2016 at 20.13, A4-livet skrev:

Får håpe feberen går fort over. Ikke noe gøy å være hjemme når man kunne lekt med gjengen i barnehagen nei. Slitsomt for gravide mammaer også det der :Nikke: Har det vært mye sutring eller har det gått greit? Jeg tåler ikke sutring om dagen, får nesten utslett av det...

Ikke mye, men vart lenge når hun først har satt i gang. Tok meg selv i å stikke fingrene i ørene mine. 🙈  Men fant fort ut at det ikke gjorde så mye 😜  

Denne mammaen er ikke i stand til en dag til alene med henne. Så nå satser vi på at alt er tipp topp til i morgen. Kjente på henne i sted, hun er ganske varm 😔

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på nyåpning på et kjøpesenter her oss oss. De hadde mye salg og jeg gikk litt amokk. Nye tursko til meg, nye løpesko til mannen og fire par med sko til lille. Når jeg får Viking goretex joggesko til 300 kr så klager jeg ikke. Lille var veldig fornøyd. Hun ville ut å prøve skoene med en gang. Siden mannen har begynt et nytt og bedre liv så har jeg kjøpt en haug med treningstøy til han. 
40% på alt på apoteket var det og. Gikk inn der for å hente ut en resept, men kom ut med en pose med alt mulig. Fikk endelig kjøpt nytt termometer. Vårt er ødelagt, så de siste gangene lille har vært syk har vi måtte låne av naboen. Fant ut at det hadde vært flaut å hente det for tredje gangen :P 

Har sendt henne i barnehagen i dag, hun var i strålende form, men hun hoster. De ringte fra barnehagen for å informere meg om at hun ikke hadde sovet. Jeg så for meg en grusom ettermiddag, men hun løp inn døren her strålende fornøyd og var en solstråle helt til legging. Legging betyr tannpuss og det hater hun! :fnise: Var inne hos henne isted. Virket veldig varm, håper ikke hun blir full i feber igjen:icon_frown:

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pentu skrev:

I dag har jeg vært på nyåpning på et kjøpesenter her oss oss. De hadde mye salg og jeg gikk litt amokk. Nye tursko til meg, nye løpesko til mannen og fire par med sko til lille. Når jeg får Viking goretex joggesko til 3000 kr så klager jeg ikke. Lille var veldig fornøyd. Hun ville ut å prøve skoene med en gang. Siden mannen har begynt et nytt og bedre liv så har jeg kjøpt en haug med treningstøy til han. 
40% på alt på apoteket var det og. Gikk inn der for å hente ut en resept, men kom ut med en pose med alt mulig. Fikk endelig kjøpt nytt termometer. Vårt er ødelagt, så de siste gangene lille har vært syk har vi måtte låne av naboen. Fant ut at det hadde vært flaut å hente det for tredje gangen :P 

Har sendt henne i barnehagen i dag, hun var i strålende form, men hun hoster. De ringte fra barnehagen for å informere meg om at hun ikke hadde sovet. Jeg så for meg en grusom ettermiddag, men hun løp inn døren her strålende fornøyd og var en solstråle helt til legging. Legging betyr tannpuss og det hater hun! :fnise: Var inne hos henne isted. Virket veldig varm, håper ikke hun blir full i feber igjen:icon_frown:

Hmm, jeg og var på nyåpning igår og gikk helt amok :fnise:Lurer på om vi kanskje bor i nærheten av hverandre og var på samme senter?!:klo: liten verden i så fall!

Håper hun holder seg frisk nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 17. juni 2016 at 8.05, Strikkesokken skrev:

Hmm, jeg og var på nyåpning igår og gikk helt amok :fnise:Lurer på om vi kanskje bor i nærheten av hverandre og var på samme senter?!:klo: liten verden i så fall!

Håper hun holder seg frisk nå! :)

Haha. Kan virke sånn. Bor utenfor Bergen ;) 

Måtte hente henne i barnehagen i dag. Jeg hadde akkurat fått pakket ut varene etter ukeshandlingen, klar til å lade. Så ringer tlf. Slapp liten frøken. Nå ligger hun ute i vognen å sover. Blir nok en tur på legevakten i løpet av helgen, har jo hostet og hatt av og på feber siden mandag.

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pentu skrev:

Haha. Kan virke sånn. Bor utenfor Bergen ;) 

Måtte hente henne i barnehagen i dag. Jeg hadde akkurat fått pakket ut varene etter ukeshandlingen, klar til å lage. Så ringer tlf. Slapp liten frøken. Nå ligger hun ute i vognen å sover. Blir nok en tur på legevakten i løpet av helgen, har jo hostet og hatt av og på feber siden mandag.

Stemmer, det gjør vi og:nigo:

Huff, stakkars lille. Håper de finner ut av hva det er så hun kan få medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Stemmer, det gjør vi og:nigo:

Huff, stakkars lille. Håper de finner ut av hva det er så hun kan få medisiner.

Haha. Så gøy! Verden er skremmende liten 🙈🙊. 

Legevakten her ute sa at vi bare måtte se det an. Fikk ikke klarsignal til å komme enda. Men formen er stigende heldigvis. Nå sitter hun i sofaen å ser på "rangen" (Fantorangen) og synger for full hals 🙈  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time til ultralyd nå. Er mindre enn 3 uker til. Gleder meg skikkelig. Er litt nervøs og, men er man ikke alltid det? 

Lille har hatt en tøff dag i barnehagen i dag. Når jeg leverte ble hun løpt ned av noen andre barn. Endte opp med at jeg ble sittende med henne i 30 min før jeg gikk for hun var så lei seg. Rett før mannen skulle hente henne ringer de for å fortelle at hun ikke har det helt bra. Hun klagde litt når hun kom hjem. Men etter 4 porsjoner med spagetti og en film så er hun i strålende form. 

ellers har hormonkvisene flyttet inn. Snakk om fjortistryne. Gjør ganske vondt og. så syns de godt kan flytte ut igjen. 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det brevet om timen til ultralyd var det beste som hadde hendt i postkassen min på lenge da jeg fikk det:ler: Jeg og er litt nervøs - tenk om noe er galt..nå har jeg hatt tidlig UL i uke 9 og en liten sjekk i uke 15, men man er likevel bekymret for at noe ikke stemmer. I uke 15 målte han f.eks bare hodet og det tilsa at jeg var 16+2 på vei! Så gikk jeg jo hjem og googlet "stort hode" og fant ut av alt som kunne være galt:klaske: dummeste man gjør.

Huff, stakkars lille! Hun har det ikke så lett for tiden :P er hardt å gå i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De målene legene min har tatt er nesten litt morsomme. Så er spent på hva de sier på KK. Grugleder meg litt. Mannen er jo selvfølgelig vekkreist og får ikke med seg ultralyden. Han var litt likegyldig til det. Da ble jeg irritert, men han prøvde å snakke meg til fornuft "vi skal jo på en noen få uker etterpå og det viktigste er jo at vi får bekreftet at alt er bra". Han har jo rett i det, men hallo!!! Bli litt lei deg da! 

Heldigvis er lille helt frisk igjen. Akkurat tidsnok til at mammaen kræsjet. Kroppen streiker pga en av sykdommene mine og bare sånn for å være morsom, så bestemte den seg tydeligvis for å hive på en kraftig forkjølelse. Så nå ligger jeg her. Har tatt kveldens lille dose med Paracet, har en kald klut som jeg flytter rundt på de stedene som verker mest. Så håper jeg at jeg er hakket mer levende i morgen. 

Det må også nevnes at jeg har de særeste drømmene nå. Sånn type "pentu må redde verden fra en kjempestor hummer som hjernevasker hele jordens befolkning". Bare et eksempel, men de er like sære. Hadde samme sære drømmene med lille. Er helt skremmende hvor kreativ disse mageboerne gjør oss 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at mannen ikke får med seg ultralyden! Hadde blitt rimelig irritert selv, om han hadde virket likegyldig til det:jolie: her jobber han borte 14 dager av gangen så vi fikk legen til å be om ul i en spesifik uke, og det fikk vi heldigvis. Hadde vært tidenes nedtur om han ikke fikk blitt med på det. Men det er jo bra at dere skal på en noen uker etterpå igjen i det minste da. Regner ikke med at du vil vite kjønnet på OUL da? Vil dere vite i det hele tatt?

Det med drømmer har tatt helt av her hos meg og, har enten helt merkelige drømmer (vet ikke om du så dagboken min her om dagen om at mannen var på OUL uten meg:ler:) eller skumle og triste drømmer der jeg våkner av at jeg gråter.

Og masse god bedring til deg!:troest: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
Den 21. juni 2016 at 16.40, Pentu skrev:

Har fått time til ultralyd nå. Er mindre enn 3 uker til. Gleder meg skikkelig. Er litt nervøs og, men er man ikke alltid det? 

Lille har hatt en tøff dag i barnehagen i dag. Når jeg leverte ble hun løpt ned av noen andre barn. Endte opp med at jeg ble sittende med henne i 30 min før jeg gikk for hun var så lei seg. Rett før mannen skulle hente henne ringer de for å fortelle at hun ikke har det helt bra. Hun klagde litt når hun kom hjem. Men etter 4 porsjoner med spagetti og en film så er hun i strålende form. 

ellers har hormonkvisene flyttet inn. Snakk om fjortistryne. Gjør ganske vondt og. så syns de godt kan flytte ut igjen. 😒

Gratulerer med graviditeten! :) Ser du ligger rett etter oss i løypa - så koselig! Spennende med ultralyd og skjønner godt at du er litt nervøs når du opplevde morkakesvikt sist. Er litt nervøs selv om jeg ikke har opplevd noe sånt. Det er jo supert at du blir fulgt litt ekstra med da! :)

Jeg hadde skikkelig kviser jeg også, men de har forsvunnet nå! Krysser fingrene for at de kjapt gjør det hos deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at mannen kunne blitt litt lei seg. Skal du ha med noen andre i stedet eller drar du alene da? 

Jeg har også drømt litt rart i det siste, kan ikke huske at det var sånn forrige gang. Men sånt er vel aldri likt fra svangerskap til svangerskap. Håper du blir frisk så fort som mulig hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sunhands skrev:

Gratulerer med graviditeten! :) Ser du ligger rett etter oss i løypa - så koselig! Spennende med ultralyd og skjønner godt at du er litt nervøs når du opplevde morkakesvikt sist. Er litt nervøs selv om jeg ikke har opplevd noe sånt. Det er jo supert at du blir fulgt litt ekstra med da! :)

Jeg hadde skikkelig kviser jeg også, men de har forsvunnet nå! Krysser fingrene for at de kjapt gjør det hos deg også!

Så kjekt! Velkommen hit! Er så gøy å snakke med mennesker som er komt like langt som deg (ihvertfall sånn ca). Ja, jeg kommer til å trampe enda hardere i gulvet hvis de ikke hører på meg denne gangen. Jeg merket jo at noe var feil. Men ble bare fnyst vekk. 

Satser på at de stikker av. Jeg var litt sløv med rensingen sist vi var på hytten. Det skal jeg garantert ikke gjøre når vi er der i sommer. Her er ingen kviser velkommen. Selv om det er en naturlig del av svangerskapet. :P 

41 minutter siden, A4-livet skrev:

Enig i at mannen kunne blitt litt lei seg. Skal du ha med noen andre i stedet eller drar du alene da? 

Jeg har også drømt litt rart i det siste, kan ikke huske at det var sånn forrige gang. Men sånt er vel aldri likt fra svangerskap til svangerskap. Håper du blir frisk så fort som mulig hvertfall :)

Kan godt være at han blir det når det nærmer seg. Den uken er han jo vekke fra lille i mange dager, så han kjenner nok på det. Jeg tar meg meg mamma tenker jeg. Tror ikke jeg hadde klart å gå alene. Hvis det plutselig skulle være noe, så er det godt å ha noen der. 
 

Drømmene var rimelig kreative forrige gang og. Enkelte ganger rister jeg bare på hodet når jeg våkner :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig begynner formen å bli tilnærmet normal igjen. Jeg trodde jeg skulle dø i en liten periode. Jeg har altså hatt skikkelig manneinfluensa :P Så godt at lille fikk seg to dager hos svigers og to dager hos mormor og morfar. For denne moren var helt ødelagt. Hun er så mammajente at det hjelper ikke at jeg ligger nede i sengen og hun er med pappaen, hun roper non stop etter meg. Så da er det godt at hun kunne kose seg hos besteforeldrene. 

Denne uken hadde jeg første time hos jordmor. Heldigvis har jeg samme dame denne gangen og vi fikk snakket mye om alt som skjedde rundt fødselen og tiden før igangsettelse med lille. Hun var helt sjokkert at de ikke hadde avtalt fødselssamtale med meg. Hun mente det ville være viktig for å få frem mine tanker og for å få bearbeidet det. Nevnte det til mannen når jeg kom hjem, han så på meg og sa at det hadde nok vært veldig lurt, men at jeg måtte huske hvor utrolig sterk jeg faktisk var under fødselen. Jeg bare lo av han :P 
Ellers kjente hun på magen min, da sa hun at det var godt hun hadde kjent på magen min før, for jeg har vidt veldig langt liv og bakovervendt livmor, så hun måtte jobbe litt for å finne hjertelyden (fine lyden) og få "kontroll" på livmoren. 

Nå prøver jeg å manne meg opp til siste uken for ferien. Da skal jeg være alene med lille. Når lønningen kommer er det kjekt at mannen har reisejobb til tider, men når jeg er i dårlig form så er det ikke helt supert. Lille får fort litt lange ettermiddager i barnehagen den uken, men så blir hun ikke levert før kl 10, så blir ikke lange dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger her å kjenner på dårlig samvittighet. På huset som må tas, på mat som må planlegges og på barn som burde få mer oppmerksomhet. Etter å ha levert henne i barnehagen så er det rett i sengen for min del, her ligger jeg som oftest til lille kommer hjem. Da er det middagslaging og kos med lille. Når hun er lagt er det sengen igjen. Jeg vet jo at jeg kunne presset meg mer, men den er så uforutsigbar denne sykdommen min, så er redd for å ødelegge flere dager ved å presse meg for mye. Sykdommen plager meg ikke i gode perioder, men når jeg har dårlige perioder så har jeg litt problemer med å tørre. Lille må jo være førsteprioritet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt ikke du skal presse deg, det er så utrolig kjedelig om du skulle presse deg for langt. Så jeg syns du skal fortsette som nå slik at du orker å være sammen med lille på ettermiddagen :Nikke:

Så bra at lille kunne være litt hos besteforeldrene sine. Det er grusomt å måtte ta seg av barn når man er syk selv. Da vi hadde omgangssyken i vinter varte den heldigvis bare én dag men dagene etter var vi jo slitne så å være sammen med jr hele dagen da var riiiimelig slitsomt. Ble mye barnetv for å si det sånn....

Kan jordmor henvise deg til fødselssamtale eller er det noe du må ordne selv? Er sikkert lurt å få snakket med de så du slipper å nærme deg termin med fler og fler vonde tanker. Hehe, mannen er jo litt søt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, A4-livet skrev:

Synes absolutt ikke du skal presse deg, det er så utrolig kjedelig om du skulle presse deg for langt. Så jeg syns du skal fortsette som nå slik at du orker å være sammen med lille på ettermiddagen :Nikke:

Så bra at lille kunne være litt hos besteforeldrene sine. Det er grusomt å måtte ta seg av barn når man er syk selv. Da vi hadde omgangssyken i vinter varte den heldigvis bare én dag men dagene etter var vi jo slitne så å være sammen med jr hele dagen da var riiiimelig slitsomt. Ble mye barnetv for å si det sånn....

Kan jordmor henvise deg til fødselssamtale eller er det noe du må ordne selv? Er sikkert lurt å få snakket med de så du slipper å nærme deg termin med fler og fler vonde tanker. Hehe, mannen er jo litt søt da :)

I dag har jeg bare brukt dagen på levering i barnehagen og et jobbmøte. Har gruet meg litt til dette møte, uten grunn såklart. Møtte sjefen 15 min før for å gå gjennom ting. Møtet bare fløy avgårde og jeg følte at vi hadde god kontroll på det vi la frem. Godt å få det overstått. Når vi gikk der ifra så ser sjefen på meg, begynner å fnise "nå har vi ferie, Pentu". :fnise:

Vi er heldige som har besteforeldrene så nærmt og at de er så engasjert i livet hennes. Ene paret har vært det hele veien, det andre settet har begynt å bli litt mer engasjert nå når hun er blitt litt "gøyere" :P 

Jeg tror hun skal henvise meg, er ikke helt sikkert, men virket som at det var det som var vanlig ihvertfall. Sjefen min sa det at jeg må bare stå på mitt, hun  var klar for å kjempe for meg :P Søte damen :hjerte:

Han glimter til denne mannen min, selv om han aldri klarer å skifte ut dorullen når den er brukt opp :dry::fnise:

Denne helgen er det babybesøk og bursdagsbesøk som står på planen. Liker helger med planer. Spesielt når det betyr KAKE! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...