Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Så søt hun er som ikke ville fiske uten redningsvest :rodmer: Og ikke minst at hun vil du skal strikke til henne og ikke baby :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, hun er søt da! Var nok litt rart å ikke få gå bort til mamma og pappa med en gang. Deilig at du hadde de gode timene når dere var der da, er jo greit å kunne kose seg på sånne ting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carouselle skrev:

Så søt hun er som ikke ville fiske uten redningsvest :rodmer: Og ikke minst at hun vil du skal strikke til henne og ikke baby :fnise:

Når jeg leverte henne i barnehagen i dag så sa jeg at hun måtte fortelle en av de ansatte hva hun skulle i helgen  "kjøre båt med vest på. Mamma ha vest på. Pappa ha vest på og lille ha vest på"  🙊

2 timer siden, A4-livet skrev:

Hehe, hun er søt da! Var nok litt rart å ikke få gå bort til mamma og pappa med en gang. Deilig at du hadde de gode timene når dere var der da, er jo greit å kunne kose seg på sånne ting :) 

Ja, i og med at jeg jobber der og, så må jeg jo se litt på plass ut for de andre foreldrene selv om jeg er sykemeldt. Hadde lyst til å gå frem for og hente henne. Men så sto vi selvfølgelig heeelt bakerst 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige Hardanger! Vi nyter livet vil jeg si. Selv om jeg gleder meg veldig til mannen kommer i ettermiddag. Lille oppfører seg fint og alt det der, men når magen er knallhard pga vonde kynnere så er det ikke så kjekt å løpe etter en som absolutt skal bade. 

Jeg syns det er utrolig hvor mye hun husker. Hun har ikke vært her siden juli, men hun husker hvem som har hvilket soverom, hva de heter på nabohytten og hvor ting er. Hun er bare 2 år. Så jeg syns det er imponerende. 

Nå skal jeg ha meg en powernap mens hun sover. Kommer til å savne den luren hennes når hun slutter med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fint ut! :biggrin: Du får bare fortsette med den luren hennes. Jeg husker det var dagens høydepunkt da ungen jeg var dagmamma for en sommer skulle sove på dagen :fnise:
Kanskje ikke så hendig når hun begynner på skolen, men da blir det uansett lærerens problem ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg tok det tungt da L sluttet å sove på dagen :fnise:  du får bare lære henne at det er noe alle gjør til de blir voksne og flytter hjemmefra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Weebs skrev:

Høres fint ut! :biggrin: Du får bare fortsette med den luren hennes. Jeg husker det var dagens høydepunkt da ungen jeg var dagmamma for en sommer skulle sove på dagen :fnise:
Kanskje ikke så hendig når hun begynner på skolen, men da blir det uansett lærerens problem ;) 

 

17 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Husker jeg tok det tungt da L sluttet å sove på dagen :fnise:  du får bare lære henne at det er noe alle gjør til de blir voksne og flytter hjemmefra ;)

Hun har enkelte dager hun ikke sover i barnehagen, men det er mest fordi hun er så nysgjerrig på alt som skjer rundt henne. Hjemme sover hun i to timer ute i vognen sin. Legger seg like fint fordiom. Men tidligere så sov hun til 15, nå vekker jeg henne kl 14. Kan ikke klage litt en gang. For hun legger seg kl 19 og sover til 7.30-8.00 ish. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. oktober 2016 den 11.03, Pentu skrev:

Når jeg leverte henne i barnehagen i dag så sa jeg at hun måtte fortelle en av de ansatte hva hun skulle i helgen  "kjøre båt med vest på. Mamma ha vest på. Pappa ha vest på og lille ha vest på"  🙊

Åhh.. "lille ha vest på" ... altså jeg smelter :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. oktober 2016 den 12.39, Pentu skrev:

Nydelige Hardanger! Vi nyter livet vil jeg si. Selv om jeg gleder meg veldig til mannen kommer i ettermiddag. Lille oppfører seg fint og alt det der, men når magen er knallhard pga vonde kynnere så er det ikke så kjekt å løpe etter en som absolutt skal bade. 

Jeg syns det er utrolig hvor mye hun husker. Hun har ikke vært her siden juli, men hun husker hvem som har hvilket soverom, hva de heter på nabohytten og hvor ting er. Hun er bare 2 år. Så jeg syns det er imponerende. 

Nå skal jeg ha meg en powernap mens hun sover. Kommer til å savne den luren hennes når hun slutter med den. 

Det er helt utrolig hvordan hukommelsen slår inn så tidlig hos barn! :hakeslepp: Sånn er Mini også! Hun husker de mest utrolige ting og detaljer! Jeg pleier å skylde på at de har hjerner som er som tomme minnekort, masse plass til lagring av nyttig og unyttig informasjon - mens hos oss voksne begynner det å bli rimelig fullt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carouselle skrev:

Det er helt utrolig hvordan hukommelsen slår inn så tidlig hos barn! :hakeslepp: Sånn er Mini også! Hun husker de mest utrolige ting og detaljer! Jeg pleier å skylde på at de har hjerner som er som tomme minnekort, masse plass til lagring av nyttig og unyttig informasjon - mens hos oss voksne begynner det å bli rimelig fullt ;) 

Jeg jobber jo med små barn, så jeg vet jo hvor utrolig fort de glemmer ting. Derfor var jeg lettere sjokkert når hun hadde stålkontroll etter så mange måneder. Men jeg er ganske rå når det kommer til å huske sånne ting (men rimelig dårlig på det som er viktig🙈) så hun slekter kanskje på meg? Hun slekter ihvertfall ikke på faren. Han er håpløs 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at kronisk sykdom er ganske kjipt. Til vanlig er det ikke noe å trakte etter. Mens man er gravid er det enda kjipere. Gravide Pentu får ikke gå på medisiner, så denne natten bruker jeg til å løpe i rute. Magen streiker totalt. Når jeg endelig har funnet en sovestilling som jeg spår kommer til å funke, så sparker lillesøster til sånn at jeg må opp av sengen igjen. Humf. 

@Weebs har sagt at det er lov til å klage i dagboken, så da prøver jeg å få ut litt frustrasjon her. Jeg savner forrige svangerskap som ikke inneholdt en superkjekk tarmsykdom😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:Syns ikke det der var klaging engang jeg. Høres utrolig slitsomt ut, heldigvis er du snart ferdig og kan begynne på medisiner igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg klager over at "det er vondt å snu seg" så har i hvert fall du lov å klage over tarmsykdom! Mageproblemer er helt forferdelig :(  Nå må tiden gå fort til desember :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, A4-livet skrev:

:klemmer:Syns ikke det der var klaging engang jeg. Høres utrolig slitsomt ut, heldigvis er du snart ferdig og kan begynne på medisiner igjen

 

46 minutter siden, Weebs skrev:

Når jeg klager over at "det er vondt å snu seg" så har i hvert fall du lov å klage over tarmsykdom! Mageproblemer er helt forferdelig :(  Nå må tiden gå fort til desember :klem:

Jeg satt i bilen på vei hjem fra levering i dag så diskuterte jeg med meg selv om jeg burde slette klageinnlegget mitt. Men jeg har vært kroniker i så mange år at jeg har "lært" meg at jeg ikke skal klage på sykdomsrelaterte ting. Men når man har flere plagsomme sykdommer, så må jo frustrasjonen luftes av og til  Godt at det ikke virker som klaging for dere. :P 
Nå planlegger jeg at tiden skal gå fort sånn at jeg kan få medisiner ja. Skal på Haukeland i neste uke, da krysser fingrene for at jeg får snakket meg til medisinering på Barsel. Mageproblemer er noe drit. Bokstavelig talt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2016 den 17.51, Pentu skrev:

Jeg jobber jo med små barn, så jeg vet jo hvor utrolig fort de glemmer ting. Derfor var jeg lettere sjokkert når hun hadde stålkontroll etter så mange måneder. Men jeg er ganske rå når det kommer til å huske sånne ting (men rimelig dårlig på det som er viktig🙈) så hun slekter kanskje på meg? Hun slekter ihvertfall ikke på faren. Han er håpløs 😜

Jeg kan ingenting om barn, så trodde det var helt normalt at de hadde god hukommelse. Men da er det jo ekstra imponerande av disse små :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24. oktober 2016 den 0.55, Pentu skrev:

Visste dere at kronisk sykdom er ganske kjipt. Til vanlig er det ikke noe å trakte etter. Mens man er gravid er det enda kjipere. Gravide Pentu får ikke gå på medisiner, så denne natten bruker jeg til å løpe i rute. Magen streiker totalt. Når jeg endelig har funnet en sovestilling som jeg spår kommer til å funke, så sparker lillesøster til sånn at jeg må opp av sengen igjen. Humf. 

@Weebs har sagt at det er lov til å klage i dagboken, så da prøver jeg å få ut litt frustrasjon her. Jeg savner forrige svangerskap som ikke inneholdt en superkjekk tarmsykdom😒

Du har min fulle medfølselse og forståelse! Er det en tarmsykdom som kan behandles, er det den du kan få medisiner for normalt sett (om du ikke var gravid)? Eller er det en tilstand du bare må leve med? Det er selvfølgelig lov å klage i en dagbok! Det er det de er til for :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

Jeg kan ingenting om barn, så trodde det var helt normalt at de hadde god hukommelse. Men da er det jo ekstra imponerande av disse små :jepp:

Jeg ble skikkelig forvirret jeg ble så imponert 😜

1 time siden, Carouselle skrev:

Du har min fulle medfølselse og forståelse! Er det en tarmsykdom som kan behandles, er det den du kan få medisiner for normalt sett (om du ikke var gravid)? Eller er det en tilstand du bare må leve med? Det er selvfølgelig lov å klage i en dagbok! Det er det de er til for :) 

Vanligvis får jeg en medisin som funker på alt. Så savner den veldig. Jeg må jo leve med dette, men medisinen gjør det lettere. Tarmgreiene merker jeg nesten ikke når jeg går på denne medisinen. 

 

-------------

I dag har jeg vært på den runddansen. Lege, jordmor og nå lege igjen. Hadde noen verdier som ikke var tipp topp. Pluss vondt/øm på magen. Venter på legen for å høre hva han sier nå. Fikk hastetime, så må vel vente litt. Hjertelyden hennes var fin og hun reagerte godt på jordmor, men jeg syns hun er stille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Småkjekset skrev:

Håper du slipper å vente for lenge før du får snakket med legen igjen! :klemmer:

Kom til relativt fort. Nå sitter vi i bilen på vei opp til KK. Han ville jeg skulle ta en sparketest osv for å være på den sikre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...