Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Følte det var på tide å starte min egen dagbok. Angrer på at jeg ikke skrev mer når jeg gikk gravid med datteren min. Litt om situasjonen vår:

Datteren ble laget på andre runde med ivf. Hun er snart 2 år og er virkelig gulljenten vår. Vi har vært så heldig at nå var det rett og slett på tide med en lillebror eller lillesøster. Vi søkte om søskenforsøk i januar. I februar testet jeg positivt. etter en uke med lykke begynte jeg å blø (SA). Men tenk - vi klarte det helt uten hjelp. I begynnelsen av april testet jeg positivt igjen. Nå er jeg 7+6 og er full av symptomer. Nå gleder vi oss virkelig. 

Var hos legen min i dag. Han kom med løfter om tidlig ultralyd når jeg var hos han for 3 uker siden. Men i dag hadde han ombestemt seg, så nå får jeg ikke ultralyd før jeg er 12 uker. Jeg som hadde gledet meg sånn! :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ligger jeg alene på sofaen. Mannen har lagt seg og jeg furter. Denne tøtta syntes tydeligvis at hun burde få sympati for kvalmen sin. Men det var tydeligvis ikke på planen for mannen i dag. Han har nok en hormonell dag i dag han og. For han har vært sur siden han kom hjem i dag. Må nesten le litt av oss og 🙈. 

 

Ellers var jeg hos legen i går. Han gav grei beskjed om at jeg ikke hadde noe på jobb å gjøre, så han sykemeldte meg en mnd. For de som lurer så går det ikke dritfort med nr 2 når man bare ligger hjemme i sengen/sofaen.  😜

I helgen skal vi reise vekk i lag med familien min. Så de må nesten få vite det. Jeg klarer ikke å skjule denne kvalmen fra onsdag til søndag 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :) 

Og så utrolig dumt av legen å ombestemme seg! Du hadde jo gledet deg og var kjempeklar?! Jeg hadde blitt usjarmerende aggressiv. For en fyr :P 

Håper ikke kvalmen ødelegger helgen. God tur! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Gratulerer! :) 

Og så utrolig dumt av legen å ombestemme seg! Du hadde jo gledet deg og var kjempeklar?! Jeg hadde blitt usjarmerende aggressiv. For en fyr :P 

Håper ikke kvalmen ødelegger helgen. God tur! :) 

Takk ☺️

Jeg var VELDIG klar. Mannen hadde tenkt å ta seg fri fra jobben for å være med. Er glad vi ikke gjorde det. Men nå lovde han meg at jeg skulle få ultralyd neste gang. Da er jeg 12 uker ish. Jeg skjønner han jo litt. Han vil ikke at jeg skal bli skuffet. Maskinen hans er ikke akkurat ny 😝🙈

Er godt vi skal reise med mine foreldre. Da trenger jeg ikke å late som at ting er tipp topp  😜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig og utrolig slitsom helg. Lille elsker hyttelivet og ELSKER å være ute. Hun skriker for full hals når det er tid for å gå inn for kvelden. Vi syns jo det er kjekt at hun koser seg sånn, men diskusjoner til hvert måltid, sovetid og kvelds er ikke så kjempekjekt når man er kvalm og zombietrøtt. Enkelte dager har kvalmen vært såpass at jeg har bodd på sofaen, andre har den holdt seg fint i bakgrunnen. Jeg foretrekker den siste. 

 

Nå ligger jeg som et slakt ute på terrassen i strålende sol og med akkurat passe vind. Kvalmen oppfører seg og voksesmertene som har vært veldig til stede i helgen har tatt det litt mer med ro i dag. Nett som meg. 

Dagens gjøremål? Vaske noen maskiner med klær, henge de ut og rett og slett lade. Det trengs 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, A4-livet skrev:

Hey, dagbok jo! Da slår jeg meg ned her :)

Velkommen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet alle besteforeldrene at de skal bli besteforeldre igjen. Litt tårer og masse glede. Det ene settet hadde vi ikke fortalt om spontanaborten, så da kom det litt ekstra tårer. Godt at alle vet det. For vi trenger masse hjelp, for denne fruen er dritdårlig! 😷 Svimmel, kvalm og skikkelig uttilpass. Føler meg som drit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av lille. I går kom mine foreldre på besøk, som hun ser ofte og er veldig glad i. Når de parkerer utenfor så roper hun "mommo" "boffa" og blir kjempeglad. Men når de går ut av bilen så begynner hun å krype opp på fanget mitt og prøver å gjemme seg. Så går hun videre å prøver å gjemme seg inntil husveggen. Tok ikke lange tiden før de var heltene igjen, men det er første gang hun har blitt skikkelig flau når de kommer. 

Ellers går det faktisk bedre meg meg, er fremdeles ganske slapp, men jeg er ikke så kvalm lenger. Hipp hurra for det! :bolledeig:Men må jo nevne at jeg er DRITsulten til enhver tid. får ikke sove om kvelden for jeg er så sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom her jeg😊 

Gratulerer så mye! Så gøy at dere fikk det til på egenhånd :) Kjenner til den kvalmen..godt du er bedre nå! Jeg er akkurat 12 uker på vei idag og må fortsatt gå på kvalmestillende for å fungere. Håper det slipper her og snart :) sultfølelsen er også kjent, er redd jeg ender opp som en hval til slutt:fnise: når er din termin?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. mai 2016 at 15.25, Strikkesokken skrev:

Titter innom her jeg😊 

Gratulerer så mye! Så gøy at dere fikk det til på egenhånd :) Kjenner til den kvalmen..godt du er bedre nå! Jeg er akkurat 12 uker på vei idag og må fortsatt gå på kvalmestillende for å fungere. Håper det slipper her og snart :) sultfølelsen er også kjent, er redd jeg ender opp som en hval til slutt:fnise: når er din termin?:)

Mannen gav grei beskjed om at "nå går du til legen for å få deg piller". Tror han begynte å bli litt lei av en sengeliggende kone :P Syns nå ikke han skal klage, har en venninne som er krisekvalm fremdeles (termin om 1,5 mnd) mens her begynner den jo å lette. Jeg har termin rundt 15. desember. 

Er 11+0 i dag, begynner endelig å slappe litt mer av. Er ikke så redd for å oppdage blod lenger. Lille er ganske fornøyd med at mammaen begynner å være litt mer med, selv om jeg nå heller ligger på madrassen på lekerommet mens vi leser osv så er jeg jo faktisk til stede. 

I helgen har vi hatt bursdagsfeiring for henne. Hun storkoste seg med mye oppmerksomhet og ikke minst KAKE. Hun elsker kake :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen gav meg grei beskjed om å øke dosen med folsyre. Fra neste uke av så må jeg begynne igjen på noen av medisinene mine. De er helt trygge (fra andre trimester av), men de reduserer opptaket av folat. Så jeg som hadde gledet meg til å slutte med de fra neste uke av, ender nå opp med dobbel dose frem til fødsel 😝  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du må ta folsyre lenger. Planen min var å bare ta en hver dag til boksen er tom uansett, men jeg er ikke flink til å ta medisiner generelt så jeg har glemt ganske mange innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Kjedelig at du må ta folsyre lenger. Planen min var å bare ta en hver dag til boksen er tom uansett, men jeg er ikke flink til å ta medisiner generelt så jeg har glemt ganske mange innimellom..

Er det som er problemet her og, jeg er en skikkelig svimball når det kommer til å ta piller. Selv etter jeg kjøpte dosett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mye har skjedd, men samtidig ikke så mye. Jeg har begynt på nye medisiner. Som er helt grusomme. Jeg vet jo at jeg må ta de, men steike meg så vanskelig det er å få de ned. Er en pose med frø som skal svelges og skylles ned med vann. Når jeg tok de i dag morges så roper lille fra rommet sitt "mamma, går det bra?" :fnise:  Er ikke så rart, for mammaen hørtes veldig dramatisk ut. Er nok en vanesak, men rimelig vanskelig i begynnelsen. 

Nå har morgenmagen og begynt å dukke opp. Det vil si, magen kjennes faktisk ut som en gravid mage. Det går over med en gang jeg har fått tømt blæren, men jeg syns alikavel det er ganske gøy. Det skjedde ikke så tidlig med lille. Men hører rykter om at ting skjer litt før med nr 2. 

Skal på første svangerskapskontroll på fredag. Er litt sein av meg. Legen ristet på hodet når jeg sa at jeg ikke hadde bestilt time når jeg var der for to uker siden. Satser på at jeg får ultralyd når jeg er der. Han har maskin (som sikkert er like gammel som meg), så da syns jeg det hører med. Har drømt at det er tvillinger, så håper å få avkrefte det. Ikke det, tvillinger er det ikke noe i veien med. Hører at det er tøft, men utrolig givende. Men når jeg skal være helt ærlig så vet jeg ikke om jeg har helse til det. Selv om man takler det man takle må. 

Etter en lang helg der jeg har hatt lille alene (onsdag-søndag) så var det deilig å levere henne i barnehagen for så å legge seg på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte lille som passer på mammaen sin :rodmer: Pose med frø hørtes ekkelt ut da, ikke rart det kommer litt lyder. 

Håper du får testa ultralyden til legen, det er jo veldig koselig å hilse på. Jeg har absolutt ikke hatt noe ønske om tvillinger, det må være helt innafor å si. Men det hadde vært litt morsomt også, ikke minst å få se det overraska ansiktet til mannen hadde vært priceless. Men så er det mye praktisk som må ordnes da, bl.a bil. Nei, får holde oss til én og én :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 6. juni 2016 at 20.15, A4-livet skrev:

Søte lille som passer på mammaen sin :rodmer: Pose med frø hørtes ekkelt ut da, ikke rart det kommer litt lyder. 

Håper du får testa ultralyden til legen, det er jo veldig koselig å hilse på. Jeg har absolutt ikke hatt noe ønske om tvillinger, det må være helt innafor å si. Men det hadde vært litt morsomt også, ikke minst å få se det overraska ansiktet til mannen hadde vært priceless. Men så er det mye praktisk som må ordnes da, bl.a bil. Nei, får holde oss til én og én :Nikke:

Ja hun er god. I helgen har mammaen fått masse kos. Vi er på hyttetur i lag med mormor og morfar (heltene hennes). Og det betyr at vi har truffet mange nye mennesker. Da bor hun i halsgropen min 😜  

 

Ingen tvillinger btw. Et lite nurk med et fint lite hjerte. Legen bestilte ultralyd i uke 18 og 24. Er 13+5 nå. Så er ikke så lenge til. 

 

Har hatt mye voksesmerter i helgen. Må minne meg på at det er normalt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ultralyder? Er det noen spesiell grunn til det? Vet ikke om du har skrevet noe om det tidligere.. Blir artig da :nigo:Vil dere vite kjønn?

De voksesmertene har jeg og hatt en del av i det siste. I begynnelsen av svangerskapet var det menssmerter som gjorde meg bekymret, men nå er det strekking og tøying og det kjennes ut som hele livmoren skal vri seg ut gjennom navlen på meg av og til:fnise: men i følge leger er jo nesten alle vondter i et svangerskap er jo heelt normalt :P ikke alltid det kjennes så normalt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Strikkesokken skrev:

To ultralyder? Er det noen spesiell grunn til det? Vet ikke om du har skrevet noe om det tidligere.. Blir artig da :nigo:Vil dere vite kjønn?

De voksesmertene har jeg og hatt en del av i det siste. I begynnelsen av svangerskapet var det menssmerter som gjorde meg bekymret, men nå er det strekking og tøying og det kjennes ut som hele livmoren skal vri seg ut gjennom navlen på meg av og til:fnise: men i følge leger er jo nesten alle vondter i et svangerskap er jo heelt normalt :P ikke alltid det kjennes så normalt ut!

Er pga at jeg hadde morkakesvikt forrige gang. Lille vokste ikke og lite fostervann som var sterkt misfarget. Så denne gangen må de følge ekstra godt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja. Har store planer om å få vite kjønn. Håper h*n er villig til å vise seg frem når den tid kommer😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...