Gå til innhold

Helt sinnsyke strømregninger, what to do?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er feil. Jeg har bare 1 ovn og betaler ca 400-500 kr, dere har 3 ovner og da sier det seg selv at det kan komme opp i 1200-1500 kr, selv om dere skrur den av innimellom

Anonymkode: 09b23...139

Sier det seg selv altså? Ja men da så

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er feil. Jeg har bare 1 ovn og betaler ca 400-500 kr, dere har 3 ovner og da sier det seg selv at det kan komme opp i 1200-1500 kr, selv om dere skrur den av innimellom

Anonymkode: 09b23...139

Vi betaler 1500 kroner for strøm i de kaldeste månedene. Vi har en leilighet på 50 kvm som er dårlig isolert og med varmekabler som eneste varmekilde. Da sier det seg selv at TS betaler for mye strøm ;)

Anonymkode: b617a...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste og smarteste er dette:

Bestill elektriker og full el-sjekk av boligens anlegg.

Det er garantert mye 'gøy' i det anlegget du beskriver hvor forbruket plutselig har gått 'til himmels' kombinert med inntakssikringer (hovedsikringen)som går i hytt&gevær.

Du har feil i anlegget. Enkelt og greit. Elektrikeren finner feilen/feilene for dere og huseier betaler for sjekk og utbedring.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Det enkleste og smarteste er dette:

Bestill elektriker og full el-sjekk av boligens anlegg.

Det er garantert mye 'gøy' i det anlegget du beskriver hvor forbruket plutselig har gått 'til himmels' kombinert med inntakssikringer (hovedsikringen)som går i hytt&gevær.

Du har feil i anlegget. Enkelt og greit. Elektrikeren finner feilen/feilene for dere og huseier betaler for sjekk og utbedring.

 

Det heter hytt og vær, ikke gevær.

http://www.side2.no/underholdning/12-spraklige-uttrykk-du-br-kutte-ut/8515821.html

Anonymkode: e0488...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er feil. Jeg har bare 1 ovn og betaler ca 400-500 kr, dere har 3 ovner og da sier det seg selv at det kan komme opp i 1200-1500 kr, selv om dere skrur den av innimellom

Anonymkode: 09b23...139

Jeg også tenkte det. 3 ovner høres veldig mye ut på 30 kvm. Kan det være nødvendig tro. Jeg har 3 ovner på 120 kvm.

Anonymkode: 0aac7...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Orker ikke lese alle svarene, så mulig noen har spurt om dette før meg, men leser du av strømmåleren riktig?  

Jeg gjorde nemmelig den feilen når jeg leste av strømmen sist etter at måleren hadde gått rundt. Jeg fikk derfor plutselig en skyhøy regning og et forbruk på over 3000 kWh, når det reelle forbruket var 300.. Tok kontakt med Hafslund og de rettet det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du deg uten do og vaskemaskin? Har du utedo eller låner du doen på bensinstasjonen? Har du dusj? 

Anonymkode: ec63c...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du deg uten do og vaskemaskin? Har du utedo eller låner du doen på bensinstasjonen? Har du dusj? 

Anonymkode: ec63c...9aa

At de ikke har disse fasilitetene i leiligheten betyr ikke at de ikke eksisterer på området. Det er sannsynligvis snakkom fellesvaskeri og felles bad, det er vel ikke så vanskelig å tenke seg? Nei, TS går sikkert på Statoil hver gang hen må bæsje, og bader i grøfta.

Anonymkode: 100a3...c27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. mai 2016 at 0.18, Tvist skrev:

Hvis du bor i Troms eller Finnmark slipper du vel moms på strømmen din, blir dermed billigere.

1 kWh er det samme om du bor på nordpolen eller i Sahara.

Anonymkode: f9c19...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 kWh er det samme om du bor på nordpolen eller i Sahara.

Anonymkode: f9c19...3df

Hva har det med merverdiavgift å gjøre..?

Anonymkode: 0e464...eb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 9.46, AnonymBruker skrev:

Det heter hytt og vær, ikke gevær.

http://www.side2.no/underholdning/12-spraklige-uttrykk-du-br-kutte-ut/8515821.html

Anonymkode: e0488...6c1

Hytt og vær er mer vanlig langs kysten. Fiskevær og uvær og slikt. Men i innlandet er det mer vanlig med gevær, altså hytt og gevær 😂

Beklager TS for avsporingen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

At de ikke har disse fasilitetene i leiligheten betyr ikke at de ikke eksisterer på området. Det er sannsynligvis snakkom fellesvaskeri og felles bad, det er vel ikke så vanskelig å tenke seg? Nei, TS går sikkert på Statoil hver gang hen må bæsje, og bader i grøfta.

Anonymkode: 100a3...c27

:laugh:

Anonymkode: a9d97...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med merverdiavgift å gjøre..?

Anonymkode: 0e464...eb8

Ingenting. Men du dro jo inn mva når jeg kun hadde skrevet kWh, hvilket ikke har noe sammenheng. Om jeg betaler 1000 eller 5000 i mnd, så bruker jeg fortsatt 1100 kWh.

Anonymkode: f9c19...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. mai 2016 at 16.54, AnonymBruker skrev:

Ingenting. Men du dro jo inn mva når jeg kun hadde skrevet kWh, hvilket ikke har noe sammenheng. Om jeg betaler 1000 eller 5000 i mnd, så bruker jeg fortsatt 1100 kWh.

Anonymkode: f9c19...3df

Ikke jeg nei.

Anonymkode: 0e464...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart noe galt. Vi, to voksne på 70 kvm, har aldri brukt mer enn opp i mot en tusenlapp for strøm om vinteren - og vi har en del elektroniske duppeditter, to kjøleskap og to frysere, oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel, badstue, varmekabler og mange ovner som står på (jeg fryser lett..). Så nei, jeg er uenig i at forbruk står til kostnadene, som en skrev her.

Anonymkode: 3f40e...a74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At det er stor forskjell på strømregninger er det liten tvil på. Jeg har to naboer, en i kommunal leilighet, en i en privat kjeller, omtrent like store leiligheter. Begge bor alene.

Han som er midt i trettiåra, fra sydligere strøk, har to barn på besøk av og til, lager seg mat og har venner på besøk, betaler ca. 8-900 i strøm. Han andre er i syttiåra, har ikke familie eller venner, og får mat levert på døra - betaler ca. 1600 i strøm.

Grunnen til at jeg har såpass god kontroll på dem er at økonomistyrking er en del av jobben min, og jeg er naboer med begge. Jeg aner ikke hvorfor den ene bruker så mye strøm, han må jo ha det varmt som i en badstu der nede, men det tror jeg hjemmesykepleien, som er på besøk flere ganger om dagen, hadde slått ned på. Heldigvis er det han som har god råd av de to.

Anonymkode: a507c...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82girl
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det er stor forskjell på strømregninger er det liten tvil på. Jeg har to naboer, en i kommunal leilighet, en i en privat kjeller, omtrent like store leiligheter. Begge bor alene.

Han som er midt i trettiåra, fra sydligere strøk, har to barn på besøk av og til, lager seg mat og har venner på besøk, betaler ca. 8-900 i strøm. Han andre er i syttiåra, har ikke familie eller venner, og får mat levert på døra - betaler ca. 1600 i strøm.

Grunnen til at jeg har såpass god kontroll på dem er at økonomistyrking er en del av jobben min, og jeg er naboer med begge. Jeg aner ikke hvorfor den ene bruker så mye strøm, han må jo ha det varmt som i en badstu der nede, men det tror jeg hjemmesykepleien, som er på besøk flere ganger om dagen, hadde slått ned på. Heldigvis er det han som har god råd av de to.

Anonymkode: a507c...4c6

har de samme strømleverandør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 82girl skrev:

har de samme strømleverandør?

Ja, de aller fleste har den samme samme i den lille bygda jeg bor i.

Anonymkode: a507c...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82girl
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de aller fleste har den samme samme i den lille bygda jeg bor i.

Anonymkode: a507c...4c6

jeg bor også på en liten plass, men noen har norgesenergi, noen fjordkraft, noen kraftinor ... man må ikke ha samme selv om man bor på en liten plass:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...