Gå til innhold

Harde kuler under huden i underlivet, ertestørrelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ertestørrelse harde kuler,  en av gangen på forskjellige steder, enten på ytre kjønnslepper eller litt lenger opp. De er der i mange mnd av gangen. Hva kan det være?  Kan knapt ses som en forhøyning i huden med øyet men føles tydelig med hånden. 

Anonymkode: 3fbc5...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av og til kan kan se en liten "kvise" /(uten hvitt i) på utsiden av huden på disse kulene, men går ikke an å klemme på. Er selvfølgelig testet for kjønnsykdommer.

Anonymkode: 3fbc5...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inngrodd hår etter barbering?

Beskrivelsen passer med det. Jeg har kun opplevd det en gang, og beskrivelsen av "ert" passer bra med den kulen jeg fikk. Sluttet helt å barbere pga den erfaringen.

Anonymkode: b4874...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som betente hårsekker og ingrodde hår.

Anonymkode: 5a9ca...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være betennelse i de bartholinske kjertler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har sluttet å barbere og de/den er der /kommer fordet... Det er også en hard kul som en hard ert og ikke en sånn type betent hårsekk man kan klemme på... Pr nå har jeg en i huden rett over klitoris (vokser ikke hår der) og en på ytre kjønnsleppe som er stor og helt hard gjemt inni huden. Altså ikke utstikkende eller synlig som noe annet enn om man skulle rett og slett hatt en ert gravd inn i huden der. Ts 

Anonymkode: 3fbc5...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Silfen skrev:

Kan også være betennelse i de bartholinske kjertler.

Google og tror ikke det er det pga lokasjonen. 

Fortalte lege om det uten at han sjekket, han foreslo også betente hårsekker så har smurt lenge med brulidine men med jevne mellomrom blir kulen (e) mye større og forsvinner altså ikke.  

Anonymkode: 3fbc5...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sammenlignes med betente hårsekker jeg har hatt før som ser mer ut som en kvise og ikke er en nedgravd ert /svulst inni huden /vevet liksom...... 

Anonymkode: 3fbc5...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettkuler eller tilstoppede talgkjertler gjetter jeg. En hudlege kan fjerne dem.

Anonymkode: ab8c1...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fettkuler eller tilstoppede talgkjertler gjetter jeg. En hudlege kan fjerne dem.

Anonymkode: ab8c1...6f3

Er fettkuler ømme og til tider vonde å klemme på /komme borti? 

Anonymkode: 3fbc5...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for betente hårekker eller kong. Hatt det i mange år selv, av og til får jeg klemt de, og da kommer det masse puss ut, så kommer er tilbake. :(

Anonymkode: 6a57e...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er fettkuler ømme og til tider vonde å klemme på /komme borti? 

Anonymkode: 3fbc5...523

Ikke så ømme tror jeg. Men tilstoppede talgkjertler eller kong kan være ømme. De bør renses ut av lege, og man bør få antibiotika, så de ikke kommer tilbake.

Anonymkode: ab8c1...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en hudsykdom som heter hidradenitis suppurativa, eller svettskjertelbetennelse på norsk. Er kronisk og vanskelig å behandle. Veldig mange har det, men få vet hva de har... Til og med leger har svært lite kunnskap om sykdommen. Jeg har mest suksess når jeg ligger unna sukker, og spiser lavkarbo. Hvis du har noen kg for mye hjelper det ofte å gå ned. Du kan også prøve å smøre med kortison, samt bruke produkter med aluminiumklorid (eks Yerka eller Stop24), dette "lammer" svettekjertlene og roer ned betennelsen. 

Anonymkode: b6862...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en hudsykdom som heter hidradenitis suppurativa, eller svettskjertelbetennelse på norsk. Er kronisk og vanskelig å behandle. Veldig mange har det, men få vet hva de har... Til og med leger har svært lite kunnskap om sykdommen. Jeg har mest suksess når jeg ligger unna sukker, og spiser lavkarbo. Hvis du har noen kg for mye hjelper det ofte å gå ned. Du kan også prøve å smøre med kortison, samt bruke produkter med aluminiumklorid (eks Yerka eller Stop24), dette "lammer" svettekjertlene og roer ned betennelsen. 

Anonymkode: b6862...179

Det er ikke sikkert, for da ville vel ts beskrevet væskende sår i hudfoldene? Trodde det var sånn at huden nesten går i oppløsning?

Anonymkode: ab8c1...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert, for da ville vel ts beskrevet væskende sår i hudfoldene? Trodde det var sånn at huden nesten går i oppløsning?

Anonymkode: ab8c1...6f3

Neida, går fra 1-3 stadie. 1 stadie er som hun og tusenvis av andre kvinner beskriver. Harde, underjordiske erter som bruker laaaaang tid på å gå vekk. Stadie 2 sprekker de, og på stadie 3 har kulene dannet fistler (ganger) under huden. Jeg har forøvrig vært gjennom alle stadiene... 

Anonymkode: b6862...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, går fra 1-3 stadie. 1 stadie er som hun og tusenvis av andre kvinner beskriver. Harde, underjordiske erter som bruker laaaaang tid på å gå vekk. Stadie 2 sprekker de, og på stadie 3 har kulene dannet fistler (ganger) under huden. Jeg har forøvrig vært gjennom alle stadiene... 

Anonymkode: b6862...179

Uffda, høres ut som en vond sykdom. Har sett det på tv en gang. 

Anonymkode: ab8c1...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffda, høres ut som en vond sykdom. Har sett det på tv en gang. 

Anonymkode: ab8c1...6f3

Den er rangert som en av de vondeste kroniske sykdommene i verden ja (!). Med meg går det heldigvis bra, jeg har funnet ut hva som trigger sykdomsaktivitet hos meg. Det kan nemlig variere fra person til person.. Men føler med alle som lider av dette, det er grusomt. Ikke bare er det vondt, men det er en utrolig stigmatiserende sykdom. Man ser jo ekkel ut.. Og føler seg ekkel. Det går helt klart utover sexlivet til tider :-(

Anonymkode: b6862...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er rangert som en av de vondeste kroniske sykdommene i verden ja (!). Med meg går det heldigvis bra, jeg har funnet ut hva som trigger sykdomsaktivitet hos meg. Det kan nemlig variere fra person til person.. Men føler med alle som lider av dette, det er grusomt. Ikke bare er det vondt, men det er en utrolig stigmatiserende sykdom. Man ser jo ekkel ut.. Og føler seg ekkel. Det går helt klart utover sexlivet til tider :-(

Anonymkode: b6862...179

Det skjønner jeg, selv om jeg ikke har det selv. Og grunnen til det er at jeg selv lider av en både vond og stigmatiserende sykdom, som er sjelden og som det ikke finnes god behandling for. Fint du har funnet ut av hva som hjelper, og jeg håper det kan gå over før eller siden. 

Anonymkode: ab8c1...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...