Gå til innhold

Katten har tisset på bunaden min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tilttelen sier, katten har tisset på bunaden. Hva gjør jeg nå? Jeg må jo prøve å vaske den, men hvordan? Kan man vaske bunad på ullprogram i maskinen? Kan renseriet fjerne lukt? Den lukter ganske krafig. Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: ffd94...333

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt den med på renseri med en gang, for å hindre lukten i å sette seg i stoffet. Det er mye jeg tør tar i maskinen selv, inkludert bunadsskjorter, men selve bunaden overlater jeg til profesjonelle!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Kattetiss har sterk lukt som er vanskelig å få vekk. Tror renseri er den tryggeste løsningen. Ville vært skeptsk til å putte den i vaskemaskinen. 

Også må du gi pus ett litt ekstra stygt blikk så det ikke gjentar seg :P 

Anonymkode: 7c638...a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Regner med du har forsøkt å tørke vekk det verste forsiktig med klut, lever bunaden til renseri. Å putte den i vaskemaskinen hadde jeg aldri gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renseri! De klarer å fjerne lukt :danse:  Flekker kan det være verre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De forbanna kattene mine tisser på alt som er plast eller gummi i garasjen. Til og med på slike materialer får jeg dessverre ikke vekk lukten. Så det kan bli tøft...men prøv renseri, ja.

Anonymkode: ed930...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renseri kan du bare glemme, de ønsker ikke lukten av kattetiss i sine maskiner. Sannsynligvis er den delen av bunaden som er tisset på ødelagt, men du kan jo prøve å vaske den selv før hånd med passende vaskemiddel og f.eks eddik for å forsøke å fjerne lukten.

Anonymkode: 562f4...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan yte litt førstehjelp selv, skyll området under krana, enkelte milde midler kan du også bruke - google rundt etter artikler om bunadsstell, vet jeg har lest diverse. Men IKKE putt den i maskinen! Nå du har fått skylt vekk det verste selv, ville jeg levert den på renseri. Du må fjerne hektene først, med mindre de kan gjøre det der mot et tillegg (noen kan fjerne og feste på igjen etter rensen, mot et lite tillegg). Finn et renseri som kan bunader. Det er ikke alle.

Anonymkode: d320a...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske fullt på renseriene rundt om i landet.. belag deg på  å måtte betale ekstra for å få den ferdig i tide. 

Anonymkode: 4ab97...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt: Legge et plagg til flere tusen i vaskemaskinen. Er du gal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...