Gå til innhold

Dere enslige med hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan det er å være enslig og han hund. Tenker at det må være fantastisk selskap å ha i hverdagen. Men hvordan er det i praksis? er det noen utfordringer? 

Anonymkode: 3864f...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enslig, og fikk hund  i år. Det er klart det kan være slitsomt til tider, men gud så mye kos og selskap! Jeg er heldig og har familie som kan avlaste/passe dersom det trengs. Men det er mye arbeid, og det er tider da jeg skulle ønske at vi var flere om hunden. Særlig valpetiden er krevende! Men jeg synes det positive med hund overskygger det negative, helt klart:)

Anonymkode: 87729...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min hund når jeg var singel og bodde alene, det det gikk helt fint. Jeg fikk en omplasseringshund på nesten 3 år, for valpetiden var ikke kombinerbar med min jobb og å være alene. 

Viss jeg skulle noe spesielt på kveldstid var hunden med på jobb, den var ofte med på jobb egentlig og den var med på besøk.

man må tenke godt gjennom at ikke hunden blir for mye alene og at man har tid til treningen som kreves.

Jeg angrer ikke et sekund, men nå er vi to om han og det er enda bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen er stort sett at man må dra rett hjem etter jobb og ikke kan bli med kollegaer ut på f.eks fredagspils eller ta en skikkelig shopperunde på vei hjem. Da har allerede hunden vært alene i 9 timer. Så i stedet må man rett hjem.

Dessuten er det ofte en utfordring å bli med på turer og selvsagt å reise på ferie.

Likevel er det absolutt verd det for meg.. men jeg er stort sett ikke så sosial heller. Når det kniper kan jeg bruke foreldrene mine eller kennel, men det er ikke så lett å ta ting på sparket alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Jeg hadde hund i fjor og aldri mer! Passer ikke min livsstil. Katt derimot er mye greiere, jeg slipper å måtte dra rett hjem rett etter jobb, kan dra til London og shoppe en helg etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk hund mens jeg bodde alene. Helt herlig :)  plutselig var det helt ok å sitte hjemme en lørdagskveld og jeg kunne gå turer uten å se venneløs ut. Selvfølgelig var det litt stress å få trent valpen til å bli tørr inne men ellers gikk det lettere enn jeg hadde sett for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...