Gå til innhold

Konstant sulten. Hvordan kontrollere det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 18, og jeg sliter med at jeg er sulten hele tiden. Jeg prøver å spise mat som metter, egg, havregryn osv. Men er fremdeles sulten. Jeg kan jo ikke bare hive innpå heller, men jeg klarer ikke å være så sulten.

Anonymkode: 40d17...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var jeg også. Jeg gav etter og spiste da kroppen skrek. Syns det var vanskelig og la være. Tenkte det var kroppen som fortalte at den rett og slett trengte mer næring. Man skal jo ikke akkurat sulte seg heller. Jeg gikk opp 25 kilo! Men nå tre måneder etter fødsel veier har 21 kg forsvunnet uten at jeg har gjort noe for det. Og nei, jeg ammer ikke heller.

Anonymkode: 6c203...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis. Ingen grunn til å sulte deg når du er gravid.

Anonymkode: 94842...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på samme måte de første 4 mnd. Løste det ved å fråtse i sunne saker. Spiste masse knekkebrød med salat, kyllingpålegg, lettere ost, tomat og agurk, bygde med andre ord svære tårn av noen knekkebrød, men altså med grønt og sunt. Drakk et stoort glass sitronvann eller lignende før mat for å fylle opp litt, spiste eggerøre, masse yoghurt naturell med bær og havregryn. La på meg 10 kg før uke 24, men da stoppet også vektoppgangen (og den overdrevne matlysten) og alle kg forsvant innen en uke etter fødsel. Gikk masse tur med hunden min gjennom hele graviditeten.

Anonymkode: e61d2...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på samme måte! Skikkelig slitsomt.

For min del hjalp det faktisk å kjøre på med melkebasert mat. Kornblandinger med melk, yogurt osv.

Fikk følelsen av at kroppen trengte ekstra kalsium og at måten den sa ifra var å gjøre meg generelt sulten.

 

Sier ikke at dette er greia for deg, men kan være lurt å tenke etter om du får i deg alt det ekstra gravide skal ha.

Anonymkode: c75af...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2. mai 2016 at 20.58, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det på samme måte! Skikkelig slitsomt.

For min del hjalp det faktisk å kjøre på med melkebasert mat. Kornblandinger med melk, yogurt osv.

Fikk følelsen av at kroppen trengte ekstra kalsium og at måten den sa ifra var å gjøre meg generelt sulten.

 

Sier ikke at dette er greia for deg, men kan være lurt å tenke etter om du får i deg alt det ekstra gravide skal ha.

Anonymkode: c75af...680

Jeg tåler ikke kumelk, så det kan jo være det! Kanskje jeg skal få i meg mer kalsium på et vis! 

Jeg knasker på grønnsaker hele tiden, så da fortsetter jeg med det! Håper det roer seg litt snart, for er ikke så kult når en er på jobb og nesten dør av sult annethvert sekund. Vann kan jeg nok hive innpå mer av 👍🏻

Anonymkode: 40d17...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...