Gå til innhold

Daten min sa ifra til sønnen min allerede på 2.møte. Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke noe å bry seg med i mine øyne.

Du sier jo at han virker veldig ok ellers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på måten det ble sagt på. Men sånn generelt er jeg helt enig i at han godt kunne ha venta en stund med å skulle være oppdrager. Kompis først. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Arca skrev:

Ikke noe å bry seg med i mine øyne.

Du sier jo at han virker veldig ok ellers.

Enig.

Anonymkode: 58a2d...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage så jeg hadde muligens automatisk bedt barnet om å ikke rope men heller snakke med vanlig stemme og å pusse nesen sin helt uten å tenke over at jeg gjorde det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mammabamma skrev:

Jeg jobber i barnehage så jeg hadde muligens automatisk bedt barnet om å ikke rope men heller snakke med vanlig stemme og å pusse nesen sin helt uten å tenke over at jeg gjorde det.

Jeg har hatt så mange barn rundt meg alltid, så slike ting går på autopilot hos meg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jobbet med barn "all tid", så sånne ting kommer ut av munnen min før jeg tenker over det bestandig...

Når det er sagt så synes jeg overhodet ikke dette er noe å reagere på dersom du ser det utenfra og klarer å se at han sa fra på en ok måte. Gjorde han ikke det, kan det være alt fra å ikke være vant til å være sammen med barn, til å bare være litt ubetenksom... Ikke mal fanden på veggen umiddelbart!

Hva med å spørre ham, evt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en ny mann. Han er snill som dagen er lang og er flink med sønnen min på 5 år. Han setter seg ned med han og viser interesse for han og prøver å bli kjent.  Men en ting jeg reagerte litt på er at han allerede på andre møte satt sønnen min litt på plass. Eks: sønnen min ropte i stua så sa han at han måtte slutte å rope inne. Og ba han om å gå å tørke nesen sin fordi den var snørrete, osv. Altså ting som jeg ellers ville sagt men jeg bare følte det var litt feil å gjøre det så tidlig, at han kanskje burde ligge litt lavt i terrenget nå i begynnelsen. Hans jobb er jo ikke å oppdra han. Ikke enda.  Jeg føler han kunne latt meg ta den jobben og heller brukt tiden på å bli kjent med han isteden. Jeg er kanskje overbeskyttende , men jeg tåler stort sett at andre sier ifra til mitt barn. Det bare føltes litt feil når det var han som gjorde det fordi jeg trodde ikke det var vanlig å vise seg så autoritær så tidlig. 

Sønnen min kommenterte det etter han var dratt at han syntes han virket litt sint. Nå er sønnen min litt overflødig ovenfor nye mennesker også da og det skal ikke mye til før han reagerer.....

Hva menes med "ny mann"? Hvor lenge har dere hatt noe på gang før du introduserte ham ovenfor sønnen din??

Han satte han ikke på plass, han ga noen tydelige beskjeder, innenfor det de fleste av oss mener er normal folkeskikk.

Når du mener han heller burde brukt tid på å bli kjent med ungen, er det sånn jatte-med-ikke-sette-noen-grenser-eller-tørre-å-være-tydelig atferd du forventer? Det han sa/gjorde var slettes ikke autoritært. 

Du mente sikkert overfladisk og ikke overflødig. Uansett ordvalg, det bekymrer litt at du inntar den forutinntatte holdningen på vegne av egen unge. Ingen barn er verken overflødige eller overfladiske, det er noe de enten opplever eller lærer av sine dømmende foreldre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 han begynner allerede å ta del i oppdragelsen? Her må dere roe ned et par hakk

Endret av minister-mio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, minister-mio skrev:

Du introduserer han for barnet ditt på andre date og han begynner allerede å ta del i oppdragelsen? Her må dere roe ned et par hakk

Det er nevnt flere ganger i tråden; det er ikke andre date, men andre møtet med sønnen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fireball skrev:

Det er nevnt flere ganger i tråden; det er ikke andre date, men andre møtet med sønnen.

Derfor jeg redigerte det bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dater en ny mann som du har introdusert sønnen din for, allerede? Det er vel hovedproblemet her... Men når det er sagt så reagerer jeg på at han irettesetter barnet når han ikke kjenner barnet og det er andre gang han treffer han... Så for meg blinker det rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som dere overdriver, er nevøene min på besøk hos meg, eller foreldrene eller vi er hjemme hos dem, er det noe jeg fint kan gi beskjed, jeg ser ikke problemmet, virker litt hårsårt.

Er det slikt at han kjeftet,ok da er det ett problem, men sier han fra på en ok måte på disse 2 tingene, ser jeg ikke det som innblanding i oppdragelse eller at han prøver å være far.

Anonymkode: 58a2d...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fireball skrev:

Det er nevnt flere ganger i tråden; det er ikke andre date, men andre møtet med sønnen.

Ts har såvidt jeg kan se kun skrevet HI så det er ikke bekreftet/avkreftet. 

Jeg synes uansett det er galt å la en du dater møte barnet ditt. Hva temaet angår ser jeg ingenting galt i å rettlede et barn så lenge det bøir sagt og gjort på en skikkelig måte. 

Anonymkode: 91b97...886

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud som dere overdriver, er nevøene min på besøk hos meg, eller foreldrene eller vi er hjemme hos dem, er det noe jeg fint kan gi beskjed, jeg ser ikke problemmet, virker litt hårsårt.

Er det slikt at han kjeftet,ok da er det ett problem, men sier han fra på en ok måte på disse 2 tingene, ser jeg ikke det som innblanding i oppdragelse eller at han prøver å være far.

Anonymkode: 58a2d...2c2

Herregud som dere overdriver, er nevøene min på besøk hos meg, eller foreldrene VÅRES eller vi er hjemme hos dem, er det noe jeg fint kan gi beskjed, jeg ser ikke problemmet, virker litt hårsårt.

Er det slikt at han kjeftet,ok da er det ett problem, men sier han fra på en ok måte på disse 2 tingene, ser jeg ikke det som

Anonymkode: 58a2d...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud som dere overdriver, er nevøene min på besøk hos meg, eller foreldrene eller vi er hjemme hos dem, er det noe jeg fint kan gi beskjed, jeg ser ikke problemmet, virker litt hårsårt.

Er det slikt at han kjeftet,ok da er det ett problem, men sier han fra på en ok måte på disse 2 tingene, ser jeg ikke det som innblanding i oppdragelse eller at han prøver å være far.

Anonymkode: 58a2d...2c2

Forskjellen er jo at du kjenner nevøen din. Denne mannen kjenner ikke barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Forskjellen er jo at du kjenner nevøen din. Denne mannen kjenner ikke barnet.

Men jeg mener fortsatt at det blir overdrevet, tanke på hva de 2 tingene er, hadde vært noe annet så kanskje jeg hadde vært enig at han ikke over streken.

Så jeg er helt enig med de andre brukerne som deler det synet mitt (seff :laugh:). Og jeg synes ikke det spiller noe rolle om at det var hjemme hos henne eller hvor det enn er.

 

Men det er opptil TS om hun synes det er ok eller ikke. Men jeg synes ikke hun burde dumpe en flott fyr over noe så lite,

Ta en prat med han, kommunikasjon i ett forhold er viktig.

Anonymkode: 58a2d...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud som dere overdriver, er nevøene min på besøk hos meg, eller foreldrene eller vi er hjemme hos dem, er det noe jeg fint kan gi beskjed, jeg ser ikke problemmet, virker litt hårsårt.

Er det slikt at han kjeftet,ok da er det ett problem, men sier han fra på en ok måte på disse 2 tingene, ser jeg ikke det som innblanding i oppdragelse eller at han prøver å være far.

Anonymkode: 58a2d...2c2

Er da forskjell på en onkel som gir beskjed og en mann som bare har truffet barnet to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Er da forskjell på en onkel som gir beskjed og en mann som bare har truffet barnet to ganger.

som jeg skrev:

Men det er opptil TS om hun synes det er ok eller ikke. Men jeg synes ikke hun burde dumpe en flott fyr over noe så lite,

Ta en prat med han, kommunikasjon i ett forhold er viktig.

Anonymkode: 58a2d...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsellampene blinker definitivt her! Hadde han irettesatt barnet på en varm og omsorgsfull måte så hadde vel ikke du som mamma hatt behov for å lufte det her? Og barnet hadde nok heller ikke opplevd mannen som "sint/streng".

 

Jeg får inntrykk av at episoden gav deg en dårlig magefølelse. Ta den på alvor!

 

 

 

Anonymkode: 2eb3c...133

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel egentlig irettesatt barn på samme måten selv ser jeg...  Men så igjen tenker jeg som så at jeg ville likt at andre ba barnet mitt om å tørke nesa si og ikke skrike.

Anonymkode: 438fc...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...