Gå til innhold

Liker ikke å løpe/jogge. Hva kan jeg gjøre ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener 3 dager i uken (noen ganger 4) da trener jeg i ca 1t og 30min. Jeg pleier å gå 10min oppoverbakke på tredemølla. Så 20min elipsemaskin på det tyngste. Etter det er det styrketrening  i 1t. Jeg føler at det ikke er bra nok (da mener jeg kondisjonstreningen og ikke styrketreningen) finnes det noen gode og effektive kondisjonsøkter som ikke innebærer løping og jogging? 

Anonymkode: 5f039...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Tapas skrev:

Hoppe tau!

Det var ett godt forslag :) 

Anonymkode: 5f039...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning! Jeg fikk treningslysten tilbake ved å være med på spinningtimer. Bra musikk og bra stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frk91 skrev:

Spinning! Jeg fikk treningslysten tilbake ved å være med på spinningtimer. Bra musikk og bra stemning.

Det har jeg ikke prøvd før. Har vert med på andre type gruppetimer mel aldri spinning. Kanskje jeg rett og slett bare liker styrketrening myee bedre enn kondisjon. Men jeg trenger å få vekk litt fett av kroppen hihi. Men tilbake til saken. Jeg trener på ett senter uten gruppetimer nå. Hvordan gjør jeg det da? Kan jeg lage mitt eget spinningsprogram? 

Anonymkode: 5f039...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke prøvd før. Har vert med på andre type gruppetimer mel aldri spinning. Kanskje jeg rett og slett bare liker styrketrening myee bedre enn kondisjon. Men jeg trenger å få vekk litt fett av kroppen hihi. Men tilbake til saken. Jeg trener på ett senter uten gruppetimer nå. Hvordan gjør jeg det da? Kan jeg lage mitt eget spinningsprogram? 

Anonymkode: 5f039...9ed

Jeg har bare trent spinning på gruppetimer, men man kan fint sykle på egenhånd også. Jeg liker best HIT-gruppetimer, der man blander lange intervaller og korte, man veksler også mellom å stå og sitte på sykkelen. Feks at man står å sykler èn sang, sitter å sykler neste sang, sykler så raskt som man klarer i 30sek før man tar en pause osv. 

Du kan søke opp treningsprogram for spinning på google, det finnes helt sikkert mange fine programmer.

Ja kondisjon er kjedelig, men om man trener intervall så går tiden mye raskere enn med rolig jogg/sykling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips:) da skal jeg prøve dette :) 

Anonymkode: 5f039...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Intervaller :) Hater kardio selv, men klarer intervaller for da blir man fort ferdig. 30 sek på, 30 sek av, 10-20 drag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale intervaller, men litt lengre drag enn det som ble foreslått over. Ha noe god og fengende musikk på øret og kjøp deg gjerne en pulsklokke med gps, utrolig hvor mye motivasjon som kan ligge i en sånn dings! 

Anonymkode: 5c66c...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Jeg kan ikke løpe så mye lenger på grunn av beinhinnebetennelse, og jeg prøvde romaskin. Er blitt helt frelst av det :jepp: pleier å ta intervaller på 6 min og 2 min pause i ca en time. Er slitsomt men god trening, så anbefaler det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...