Gå til innhold

Han skal i fengsel....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg traff en fantastisk mann for omtrent 5 uker siden. Vi har hatt masse kontakt og treffes jevnlig. Jeg liker han så utrolig godt og han er en av de snilleste og mest godhjertede menneskene jeg noen gang har kjent. Vi har hele tiden vært åpen og ærlige med hverandre, men så fortalte han meg at han skal i fengsel om 4 uker. Grunnen vil jeg ikke gå inn på i detalj men jeg kan si at det var en stor feil han gjorde en kveld på byen for  snart 2 år siden. Han var i et dårlig forhold og slet litt på hjemmebane. Ikke at det rettferdiggjør det han har gjort men det er iallfall en av grunnene bak hendelsen. 

Jeg ble så lei meg. Begynte å gråte. Fordi jeg ble så skuffet . Følte det ødela hele det flotte inntrykket mitt av han.  Og tanken på at han skal sitte inne i noen måneder den er veirkelig tung å svelge. Det han har gjort er jo  faktisk noe som "alle" kunne funnet på egentlig, men jeg tror jeg har litt fordommer akkurat på det området der.

og jeg føler meg så dritt fordi jeg tenker sånn fordi han er jo fortsatt den han er uansett hvilke feil han har gjort tidligere. Jeg har gjort mye dumt i livet jeg også men jeg har jo vokst på det og gjort meg til den jeg er idag. 

Han sier han har jobbet mye med se selv de siste to årene og han drikker aldri alkohol lenger. Fordi han er redd for seg selv etter det som skjedde sier han, når han drikker.

han er så herlig på alle mulige måter. Men hvordan skal jeg kunne la dette synke inn og godta det? Det er faktisk ikke verdens undergang og jeg synes det er så synd om alt det bra vi har sammen skal bare kastes vekk pga noe han gjorde for to år siden. For han er veldig spesiell for meg selv om vi bare har kjent hverandre i en mnd. 

Han gråt når han fortalte det til meg og så hvordan jeg reagerte. Jeg ble ikke sint. Bare utrolig skuffa og lei meg. 

Hva gjør jeg? Hvordan godtar man en sånn ting? Jeg vil vente på han, men er det dumt av meg? Vil jeg angre? 

Jeg er så forvirret. Vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Tør ikke si det til noen venner heller, er så red for at de skal dømme han og be meg glemme hele fyren. 

Anonymkode: 98f55...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du elsker ham, støtt ham.

Anonymkode: 54705...a9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire uker er jo ingenting , han kan være en god mann fordi om han skal sone i fire uker .

Han må bare sone på åpen soning uansett.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe i meg hopper litt frem og tilbake her mellom to stoler. For det første så vet jeg om to stykker som har vært bak murene for noe som setter meg ut av spill. For det andre vet jeg om noen som har vært inne for småtterier som like gjerne kunne vært en bot, og det er ikke noe man verken gråter over eller tenker stort over, hvert fall ikke slutter å drikke alkohol for.

Og dessverre pga de opplysningene du gir her får jeg en dårlig følelse pga egne erfaringer, som selvsagt KAN være feil. Jeg vet at alle kan forandre seg... Men noen, hmmmmm.... Noen er skadelige relasjoner, noen er skadelige.. Og noen er sammen med de.

Jeg tørr dessverre ikke å gi deg NOEN råd. Jeg skriver dette som opplysning.

Anonymkode: 669a9...da4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sonet på grunn av bøter ,og jeg er ikke akkurat en slem person eller særlig kriminell av meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en feil alle kunne gjort og dere liker hverandre så godt så kanskje du skal bli hos han. Han angrer tydligvis på det han har gjort. Han har ikke drukket alkohol siden hendelsen. Det synes jeg er veldig modent gjort. Ta ansvar for feilene. Så derfor tenker jeg om han har gjort noe ALLE kunne gjøre så hadde ikke det stoppet meg. Men du må føle på det selv. Kan du leve med den feilien han gjorde? Klarer dere å legge det bak dere? :) du virker som en flott person  og håper du finner ut av det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker du må se det litt i forhold til hva han har gjort.. i tillegg ville jeg gjort litt mer undersøkelser om hvem han egentlig er.. dere har kjent hverandre veldig kort tid.. jeg møtte en gang verdens mest fantastiske, herlige og kjærlige mann, det viste seg at han var en psykopat. Jeg sier ikke at din flamme er det, men vær litt forsiktig. Jeg lover deg at jeg aldri hadde trodd det om han når jeg traff han.. vet det er vanskelig, men forsøk å ikke være naiv.. når det er sagt så kan alle gjøre feil, og det er viktig at man kan få gå videre i livet i etterkant av slike hendelser.. bare husk på at ved å ikke snakke med selv dine nære venner om dette, så isolerer du deg allerede litt nå, og dersom han ikke er den han virker som, så kan det bli et mønster du følger, og bli ødeleggende for deg senere. Dersom du vil fortsette, ikke hold det for deg selv ihvertfall. Dersom det er så bagatellmessig som du sier, vil de også ha forståelse for dette, og du vil ha noen å snakke med dersom ting endrer seg. Jeg svarer med bakgrunn i hva jeg selv har opplevd, og svaret er derfor litt farget av det.

Anonymkode: d6633...526

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lovedrug skrev:

Fire uker er jo ingenting , han kan være en god mann fordi om han skal sone i fire uker .

Han må bare sone på åpen soning uansett.

Nei han skal sone i noen måneder. Det står i innlegget. Det er fire uker til han skal inn. Mulig jeg skrev litt utydelig der. 

Men hva er åpen soning? 

 

TS

Anonymkode: 98f55...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om vold på byen, hadde jeg styrt unna.  Dette er i tilfelle ikke en feil alle kunne gjort. 

Anonymkode: ab94f...2ed

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lovedrug skrev:

Fire uker er jo ingenting , han kan være en god mann fordi om han skal sone i fire uker .

Han må bare sone på åpen soning uansett.

Det står at han skal sone om fire uker, i noen mnd. Så spørs om det er åpen soning da.

 

Til TS; kjenner det har litt betydning hva han har gjort. Men det som har vel så stor betydning, er hvordan han håndterer det: Slutte å drikke, gjøre opp for seg, etc. Og hvilken holdning han selv har til det han har gjort: Unnskylder han seg mye med de formildende omstendighetene?

Jeg tror at så lenge han ikke har drept noen, eller skadet noen livstruende, ville jeg kunne vurdert det, alt etter hans egen holdning til hva han har gjort... TROR jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei han skal sone i noen måneder. Det står i innlegget. Det er fire uker til han skal inn. Mulig jeg skrev litt utydelig der. 

Men hva er åpen soning? 

 

TS

Anonymkode: 98f55...f89

Litt trøtt akkurat nå ,så du at du skrev at det var om fire uker nå. Mener fortsatt at han kan være en god mann og hvis du elsker han må du jo nesten vente hvis du vil noe mer.  Om han sier han angrer og ikke drikker mer etter den hendelsen ,så vises det godt at han jobber med seg selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Det står at han skal sone om fire uker, i noen mnd. Så spørs om det er åpen soning da.

 

Til TS; kjenner det har litt betydning hva han har gjort. Men det som har vel så stor betydning, er hvordan han håndterer det: Slutte å drikke, gjøre opp for seg, etc. Og hvilken holdning han selv har til det han har gjort: Unnskylder han seg mye med de formildende omstendighetene?

Jeg tror at så lenge han ikke har drept noen, eller skadet noen livstruende, ville jeg kunne vurdert det, alt etter hans egen holdning til hva han har gjort... TROR jeg.

Stup trøtt, så fikk ikke med meg det første gangen jeg leste.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lovedrug skrev:

Stup trøtt, så fikk ikke med meg det første gangen jeg leste.:fnise: Var mange som sonet lenge der jeg var ihvertfall.

Ble bare tull med siteringen min.

Endret av lovedrug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun traff fyren for fem uker siden. Tror neppe hun "elsker" ham...

Han skal sone OM 4 uker. Det står ikke hvor lenge han skal være i fengsel.

Jeg tenker det er voldsrelatert, kanskje slått til noen i fylla, men vet ikke. Hvis det er to år siden, han er ung og har sluttet å feste overdrevent, kan det vel hende dette var en engangstabbe han angrer på. Unge mennesker kan utvikle seg mye på to år.

Jeg tenker at om det er en kort dom, trenger du ikke tenke så mye på det. Dere er i bli kjent-fasen. Du vil jo finne ut hvem han er etter hvert som dere blir bedre kjent og du ser miljøet han er i. Er han ikke bra, får du trekke deg unna. 

Er det en lengre dom, ville jeg nok ikke anbefalt å binde deg til ham, siden du ikke rekker å bli ordentlig kjent med ham før han settes inn. Da kan du bli værende med ham lenge før du får sett hans sanne jeg.... Bedre da å be ham kontakte deg når han er ute igjen.

Anonymkode: 458ad...65a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Det står at han skal sone om fire uker, i noen mnd. Så spørs om det er åpen soning da.

 

Til TS; kjenner det har litt betydning hva han har gjort. Men det som har vel så stor betydning, er hvordan han håndterer det: Slutte å drikke, gjøre opp for seg, etc. Og hvilken holdning han selv har til det han har gjort: Unnskylder han seg mye med de formildende omstendighetene?

Jeg tror at så lenge han ikke har drept noen, eller skadet noen livstruende, ville jeg kunne vurdert det, alt etter hans egen holdning til hva han har gjort... TROR jeg.

Jeg tror, om vi skalslå rundt oss med tro, at når man går over streken og gjør noe fysisk med et annet menneske, så mangler man noen viktige  bremser inni seg. Uansett hva som senere skjer i livet så vil disse bremsene mangle. Blir slike bremseløse mennesker presset på tilsvarende måte eller på andre måter så vil de reagere like "bremseløst" på nytt med mindre de har gjennomgått omfattende behandling. 

Hvorfor jeg tror dette? Fordi vi har sett dette i flere alvorlige saker i media og jeg leser forskning som understøtter denne troen. 

Anonymkode: d1025...605

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva han er dømt for.  Samboeren min satt inne en gang i 2 år pga en trafikkulykke med tap av menneskeliv der han ble dømt for uaktsomt drap. For meg er dette ikke noe problem. En dom for vold eller narkotika derimot hadde vært en absolutt dealbreaker for min del.

Anonymkode: 0db71...0f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg reagerte på er at du skriver at han er redd for seg selv når han drikker, derfor sluttet han å drikke. Det betyr at han har ei side i seg selv som kan være farlig. Og hva vet du om han aldri drikker igjen?

Man kjenner ikke et menneske etter kun en mnd. 

Jeg ville trådt varsomt her. Brukt mye lenger tid på å bli kjent før du går inn i noe med denne mannen.

Anonymkode: 4d843...f74

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror, om vi skalslå rundt oss med tro, at når man går over streken og gjør noe fysisk med et annet menneske, så mangler man noen viktige  bremser inni seg. Uansett hva som senere skjer i livet så vil disse bremsene mangle. Blir slike bremseløse mennesker presset på tilsvarende måte eller på andre måter så vil de reagere like "bremseløst" på nytt med mindre de har gjennomgått omfattende behandling. 

Hvorfor jeg tror dette? Fordi vi har sett dette i flere alvorlige saker i media og jeg leser forskning som understøtter denne troen. 

Anonymkode: d1025...605

Og derfor skriver jeg at jeg tror jeg kunne vurdert det. Men jeg vet det ikke... For jeg liker rett og slett ikke tanken på å være sammen med noen som har skadet en annen. Men igjen, det handler mye om hvordan mannen selv håndterer det i ettertid, i tillegg til hvor hardt han skadet den andre. OM det var det han hadde gjort...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg tenker du må se det litt i forhold til hva han har gjort.. i tillegg ville jeg gjort litt mer undersøkelser om hvem han egentlig er.. dere har kjent hverandre veldig kort tid.. jeg møtte en gang verdens mest fantastiske, herlige og kjærlige mann, det viste seg at han var en psykopat. Jeg sier ikke at din flamme er det, men vær litt forsiktig. Jeg lover deg at jeg aldri hadde trodd det om han når jeg traff han.. vet det er vanskelig, men forsøk å ikke være naiv.. når det er sagt så kan alle gjøre feil, og det er viktig at man kan få gå videre i livet i etterkant av slike hendelser.. bare husk på at ved å ikke snakke med selv dine nære venner om dette, så isolerer du deg allerede litt nå, og dersom han ikke er den han virker som, så kan det bli et mønster du følger, og bli ødeleggende for deg senere. Dersom du vil fortsette, ikke hold det for deg selv ihvertfall. Dersom det er så bagatellmessig som du sier, vil de også ha forståelse for dette, og du vil ha noen å snakke med dersom ting endrer seg. Jeg svarer med bakgrunn i hva jeg selv har opplevd, og svaret er derfor litt farget av det.

Anonymkode: d6633...526

Takk for svar. 

Jeg har undersøkt litt rundt og spurt omgangskretsen hans om han og jeg har enda kun fått positive svar.  Han er den i gjengen som tar ansvar, er ærlig, åpen og har respekt for alle rundt seg. Han har ingen fordommer mot no eller noen, er inkluderende og positiv som dagen er lang. Men så er det ikke alle vennene hans som vet om dette heller, så de ser jo bare den han er og ikke hva han har gjort.

Men ja jeg føler ikke jeg er naiv. Jeg har antennene ute og føler jeg sitter på valt hele tiden. 

Når det gjelder venner så er det kanskje en venn jeg tør snakke om dette med. Hun vet hvem han er men vet ikke om dette. Jeg får prøve å være ærlig med henne. 

Ts 

Anonymkode: 98f55...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som jobber med innsatte, og det vedkommende sier er at h*n er sjokkerte over hvor hyggelige ennesker det er , når h*n får vite ugjerningene de har gjort.

Jeg sier ikke at han har gjort noe forferdelig, jeg sier bare at folk er sammensatte.

Vær på vakt!

Anonymkode: 4d843...f74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...