Gå til innhold

Hvem kan lage treningsprogram? Må man ha PT?


Ulla Ullsokk

Anbefalte innlegg

Jeg har trent hele livet. Jeg trenger ikke at noen pusher meg, jeg trenger ikke lære masse nytt om trening. Det jeg ønsker meg er et nytt treningsprgram som jeg gidder å følge, og at noen tar meg igjennom det en gang for å sikre at jeg gjør det riktig. Før fikk man dette på treningssenteret når man meldte seg inn. Nå må man leie PT? Og da gjerne klippekort på timer? Jeg trenger TO. En der jeg sier hva som må tilrettelegges og der vi planlegger og en der vi går igjennom planen. Hva er lurest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor trenger du at det lages et treningsprogram, når det finnes så mange velprøvde ferdige allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil at noen profesjonelle skal lage det og gå gjennom det for deg, må du nok ha PT. Men jeg ville plukket ut noe på nettet, sett videoer om alle øvelsene, og spart de pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.forum.bodybuilding.com <- workouts

Der er det flere planer som ligger ute, sjekk ut de som er sticky :) Jeg følger selv allpros rutine, er kjempefornøyd. Og er det noe man lurer på så er det bare å stille spørsmål i tråden, de er utrolig hjelpsomme. Når jeg tidligere har fått PT til å sette opp plan for meg, så har den vært lik som alle andres!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gullik skrev:

Men hvorfor trenger du at det lages et treningsprogram, når det finnes så mange velprøvde ferdige allerede?

Fordi jeg trenger litt tilrettelegging ifht tidligere skader. F eks fikk jeg kjempevondt i en allerede kranglete skulder etter å ha trent den feil. Dvs feil for MEG, ikke for andre. Derfor er det ikke bare å finne noe på nettet. 

Men kanskje det er det jeg gjør likevel, og bare tilrettelegger så godt jeg kan. Tar en tur til fysioen først for å bli minnet på hva det er jeg må unngå, så går det vel bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Adara skrev:

www.forum.bodybuilding.com <- workouts

Der er det flere planer som ligger ute, sjekk ut de som er sticky :) Jeg følger selv allpros rutine, er kjempefornøyd. Og er det noe man lurer på så er det bare å stille spørsmål i tråden, de er utrolig hjelpsomme. Når jeg tidligere har fått PT til å sette opp plan for meg, så har den vært lik som alle andres!

Takk for tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ulla Ullsokk skrev:

Fordi jeg trenger litt tilrettelegging ifht tidligere skader. F eks fikk jeg kjempevondt i en allerede kranglete skulder etter å ha trent den feil. Dvs feil for MEG, ikke for andre. Derfor er det ikke bare å finne noe på nettet. 

Men kanskje det er det jeg gjør likevel, og bare tilrettelegger så godt jeg kan. Tar en tur til fysioen først for å bli minnet på hva det er jeg må unngå, så går det vel bra. 

Jeg ville heller satt opp et treningsprogram sammen med en fysioterapeut enn en PT.

Anonymkode: f48b7...22a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg har trent hele livet. Jeg trenger ikke at noen pusher meg, jeg trenger ikke lære masse nytt om trening. Det jeg ønsker meg er et nytt treningsprgram som jeg gidder å følge, og at noen tar meg igjennom det en gang for å sikre at jeg gjør det riktig. Før fikk man dette på treningssenteret når man meldte seg inn. Nå må man leie PT? Og da gjerne klippekort på timer? Jeg trenger TO. En der jeg sier hva som må tilrettelegges og der vi planlegger og en der vi går igjennom planen. Hva er lurest?

Lurest er at du fordyper deg selv ned i dette og skaffer deg de beste forutsetninger for hvilket treningsprogram som du bør gå etter. Men det gidder du vel ikke ..? tviler på noen snarveier eller lettvinte løsninger er bedre selv om de er dyrere. 

 

Anonymkode: b554e...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurest er at du fordyper deg selv ned i dette og skaffer deg de beste forutsetninger for hvilket treningsprogram som du bør gå etter. Men det gidder du vel ikke ..? tviler på noen snarveier eller lettvinte løsninger er bedre selv om de er dyrere. 

 

Anonymkode: b554e...525

Jo, jeg gidder. Tror jeg skal sette sammen det jeg har fått av fysioen med noe jeg finner på nett. Det er vel litt latskap å la noen andre gjøre det. Det kan jeg gjøre senere når jeg har mer tid og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...