Gå til innhold

Tar du E-Avisa saklig?


Gjest simsam

Anbefalte innlegg

Gjest simsam

Ser stadig flere av mine fb-venner hisser seg opp over de "seriøse" artiklene til E-avisa. Jeg vet at det er satire og oppdiktet, bare for å få reklameinntekter for alle som klikker seg inn på sia og hisser seg opp....

Og jeg ser i kommentarfeltet at mange biter på og tror det er seriøst....

Burde E-avisa skrive litt tydeligere i overskriften at dette er oppdiktet vas?


Se bare hvor folk hisser seg opp over at norske kvinner er verdens lateste:

http://eavisa.com/2016/04/30/svensk-sjefsforsker-norske-kvinner-verdens-lateste-kvinner/

 

Hoho....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De opplyser om det nederst på forsiden.

 

OM EAVISA
Eavisa har ca 800 000 unike lesere hver måned, og er en underholdningside med fokus på satire og humor. Siden er kun ment og skrevet for å underholde samt sette satiriske og ironiske vinklinger på samfunnskritiske saker. Ingen “nyheter” eller bilder bør tas bokstavelig eller seriøst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest simsam
16 minutter siden, simsam skrev:

Ser stadig flere av mine fb-venner hisser seg opp over de "seriøse" artiklene til E-avisa. Jeg vet at det er satire og oppdiktet, bare for å få reklameinntekter for alle som klikker seg inn på sia og hisser seg opp....

Og jeg ser i kommentarfeltet at mange biter på og tror det er seriøst....

Burde E-avisa skrive litt tydeligere i overskriften at dette er oppdiktet vas?


Se bare hvor folk hisser seg opp over at norske kvinner er verdens lateste:

http://eavisa.com/2016/04/30/svensk-sjefsforsker-norske-kvinner-verdens-lateste-kvinner/

 

Hoho....

 

 

Også må du droppe leppestift -meget farlig i følge seriøs forskning :D http://eavisa.com/2016/04/04/bruker-leppestift-bor-virkelig-lese/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nei jeg tar det ikke seriøst. Synes noen av sakene er hysterisk morsomme. 

Favoritten er han som dro på ferie, men siden han bare fikk 1 likes på facebook, var hele ferien ødelagt. 

Og han som dro på hytta men ble innlagt på  sykehuset, fordi alt gikk galt på hytta. 

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest simsam
5 minutter siden, Evilposelos skrev:

De opplyser om det nederst på forsiden.

 

OM EAVISA
Eavisa har ca 800 000 unike lesere hver måned, og er en underholdningside med fokus på satire og humor. Siden er kun ment og skrevet for å underholde samt sette satiriske og ironiske vinklinger på samfunnskritiske saker. Ingen “nyheter” eller bilder bør tas bokstavelig eller seriøst.

Ingen leser det med liten skrift vettu :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, simsam skrev:

Ser stadig flere av mine fb-venner hisser seg opp over de "seriøse" artiklene til E-avisa. Jeg vet at det er satire og oppdiktet, bare for å få reklameinntekter for alle som klikker seg inn på sia og hisser seg opp....

Og jeg ser i kommentarfeltet at mange biter på og tror det er seriøst....

Burde E-avisa skrive litt tydeligere i overskriften at dette er oppdiktet vas?


Se bare hvor folk hisser seg opp over at norske kvinner er verdens lateste:

http://eavisa.com/2016/04/30/svensk-sjefsforsker-norske-kvinner-verdens-lateste-kvinner/

 

Hoho....

 

 

Nei, det er jo det som er selve underholdningen, alle som er dumme nok til å tro det er seriøst. Hadde ingen gått på så hadde det ikke vært moro, da jeg synes sakene skriver for overdrevet, det er altfor tydelig satire. 

Anonymkode: a7ecb...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest simsam
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jo det som er selve underholdningen, alle som er dumme nok til å tro det er seriøst. Hadde ingen gått på så hadde det ikke vært moro, da jeg synes sakene skriver for overdrevet, det er altfor tydelig satire. 

Anonymkode: a7ecb...d0b

Ja, det morsomste med det hele, er jo å lese alle kommentarene til de som går fem på :)

 

Endret av simsam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, simsam skrev:

Det verste av alt er  jo at den saken faktisk KUNNE vært reell hehehe :D

"I ren desperasjon over å ikke ha fått grillet èn eneste dag i ferien spiste familiefaren 4 kilo rått grillkjøtt"

Vel... jeg vet ikke helt, jeg. :laugh:

Men for å være alvorlig;  det er skummelt at stadig flere går fem på. Har folk så lite peiling på kildekritikk? Er de så naive at de tror på alt de kommer over? 

Endret av Unika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest simsam
4 timer siden, Unika skrev:

"I ren desperasjon over å ikke ha fått grillet èn eneste dag i ferien spiste familiefaren 4 kilo rått grillkjøtt"

Vel... jeg vet ikke helt, jeg. :laugh:

Men for å være alvorlig;  det er skummelt at stadig flere går fem på. Har folk så lite peiling på kildekritikk? Er de så naive at de tror på alt de kommer over? 

Nesten så jeg tror de har Aspergers hele gjengen...

 

Jeg har en mor som er ganske lettlurt, jeg kan stå og flire mens jeg forteller henne en helt åpenbar løgn, men hun går fem på hver gang.... hahahaha :) 

Selv er jeg skeptisk av natur og avslører lett en bløff... som oftest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...