Gå til innhold

Kan man slette seg selv fra nettet?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Jeg har vært aktiv i en del diskusjoner. Jeg har spurt diverse instanser om forskjellige ting. Det er ikke noe jeg skammer meg over men bare litt irriterende hvis en arbeidsgiver skulle finne på å google meg. Jeg har slettet det meste, men den første setningen om hva jeg har skrevet kan alle lese.

Er det mulig å fjerne alt for godt, eller er det bare noe jeg må leve med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare leve med det

Anonymkode: 4cba2...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ble google slette det som er slettet. Jeg gjorde det, ble fjernet etter 2 dager. Husker ikke hvor kontaktskjema for det er, men du kan jo google det :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kontakte Google  Bing  og evt.andre lignende søkemotorer. Du må også kontakte de som har lagt ut informasjon om deg. Foreninger FB. telefon selskap og lignende. Google og Bing har egne skjema for dette. Noe av dette kan henge igjen lenge stiv om det er slettet. Noen lykkes helt, andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peter007 skrev:

Du kan kontakte Google  Bing  og evt.andre lignende søkemotorer. Du må også kontakte de som har lagt ut informasjon om deg. Foreninger FB. telefon selskap og lignende. Google og Bing har egne skjema for dette. Noe av dette kan henge igjen lenge stiv om det er slettet. Noen lykkes helt, andre ikke.

Jeg har svart på noen blogger og selv om de har slettet det jeg har skrevet så kommer første setniningen likevel opp. Kan dere hjelpe meg med å finne skjemaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare sperre deg helt for google søk da? Da spiller det vel ingen rolle hva du har skrevet rundt omkring?

Anonymkode: f7fbc...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pipaluk skrev:

Jeg har svart på noen blogger og selv om de har slettet det jeg har skrevet så kommer første setniningen likevel opp. Kan dere hjelpe meg med å finne skjemaet?

https://slettmeg.no/artikler/kan-jeg-slette-noe-fra-sokemotorer

Her et generelt fra slett meg. No. Du kan kontakte de om du lurer på noe 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare sperre deg helt for google søk da? Da spiller det vel ingen rolle hva du har skrevet rundt omkring?

Anonymkode: f7fbc...bd8

Man kan ikke det. Søkemotorer henter opp dersom noe  ligger ute. Det en kan sperre seg fra er gammelt som ligger ute. Kommer det nytt om deg må akkurat dette sperres på nytt  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysset av på et skjema til google og fikk et referansenummer. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar, men det er fortsatt samme søkelogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 2. mai 2016 at 15.07, Peter007 skrev:

Jeg fyllte ut et slikt skjema. Jeg fikk til svar at de ikke kom til å iverksette tiltak da jeg ikke henviste til bestemte nettsteder.  Jeg har slettet alle mine innlegg diverse sider. Problemet er at det kommer en "backup" når jeg søker på meg selv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg fyllte ut et slikt skjema. Jeg fikk til svar at de ikke kom til å iverksette tiltak da jeg ikke henviste til bestemte nettsteder.  Jeg har slettet alle mine innlegg diverse sider. Problemet er at det kommer en "backup" når jeg søker på meg selv. 

 

 

Liste opp nettsteder og send det på nytt. Det kan ta noen mnd. Jeg har gjort dette, og det tok ca.4 mnd. før siste rester var borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja dette irriterer. Det er skremmende hvor mye informasjon som dukker opp hos Google. Det bør man for fremtiden være oppmerksom på, og alle bilder en publiserer på Instagram og noen fra Facebook dukker også opp hos Google...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dette minner meg om da jeg skulle google meg selv for å dobbeltsjekke hva som ville komme opp i fordi jeg var på jobbjakt. Fant etter hvert ut at - grøss og gru - en gammel piczo-hjemmeside som jeg lagde med en venninne som kødd på ungdomsskolen dukket opp. I tillegg lå det masse bilder fra russetiden på en kamerats hjemmeside - ikke alt der var så veldih heldig heller. 

 

Har i alle fall lært at det er lurt å google seg selv jevnlig 😂 Tok en stund før sidene ble slettet og jeg vet ikke om nåværende arbeidsgiver rakk å google meg eller ikke. Da hadde han i såfall funnet bilder av meg slikkende på en penis-klubbe. 

Anonymkode: c543b...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...