Gå til innhold

En HD, to PCer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har endelig fått bygd meg skikkelig PC igjen, etter å bare hatt laptop i noen år. Bruker fortsatt laptopen når jeg farter rundt, og i forbindelse med jobb. 

 

Kom til å tenke på her forleden om det hadde vært mulig og bruke den disken hvor jeg har OS på både laptopen og den andre PCen? Det er liksom alltid en eller annen fil jeg har glemt å flytte over, eller noe jeg trenger som jeg da må grave fram fra back-up clouden. Kom til å tenke på det istad, da jeg satte den ene disken fra laptopen over i "hjemme PCen", fordi det er der jeg har Linux, og alt bare funka uten noen problemer. 

Noen som har erfaringer med det? Er for øvrig en SSD som skal flyttes, hvis det er av betydning. 

Anonymkode: 9e0a6...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor setter du ikke heller opp en synkroniseringstjeneste som sørger for at begge maskinene har aamme innhold, eller kjøper deg en nas som du kan hente alle filer fra hvor som helst det er nettdekning?

Dette høres ærlig talt mest ut som et organiseringsproblem.

Anonymkode: f43d6...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor setter du ikke heller opp en synkroniseringstjeneste som sørger for at begge maskinene har aamme innhold, eller kjøper deg en nas som du kan hente alle filer fra hvor som helst det er nettdekning?

Dette høres ærlig talt mest ut som et organiseringsproblem.

Anonymkode: f43d6...ba0

NAS funker dårlig da jeg er mye uten nett. Synktjenester som funker koster som regel. Spurte for øvrig ikke om alternativer, jeg spurte om det gikk. Skjønner heller ikke helt at det skal være nødvendig å bli nedlatende og småsnurt for at jeg spør om noe.

Anonymkode: 9e0a6...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedlatende? Snurt?

Jeg foreslår bare en enklere løsning enn det du skisserer, samt at jeg påpeker at når man glemmer å flytte nødvendige data mellom enheter, så virker det som om måten du organiserer dataene dine på kan gjøres bedre og mer effektivt. Det imøtekommer jo tydeligvis ikke behovene dine.

Jeg får vel bare beklage at jeg forsøkte å hjelpe deg. Deg er jævlig ufint å kjefte på de som gidder å bruke tid på å prøve å hjelpe deg.

Anonymkode: f43d6...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...