Gå til innhold

Kjerringråd


Marteet

Anbefalte innlegg

Pøs på med dine beste kjerringråd! Hva som helst :) 

Endret av Marteet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Trøske/sopp i munnen til barn/bryst hos mor ved amming: kokt vann blandet med sitronsaft - morgen og kveld i en uke. 

2. Rabarbra lindrer nesle smerter og mot jordveps. 

3. Rastløse bein legg en eller to jernkniver under madrassen ved enden. 

4. Min bestemor sverger til rød ulltråd rundt anklene ved sykdom, men dette har jeg ikke erfart selv. 

5. Grønnsåpe vann/honning til bente/verkende sår. 

6. Inngrodde tånegler så alvorlig at time for operasjon var satt: første forsøk med grønnsåpe vann dagen før. Våknet dagen etterpå og slapp operasjon. Legen var overrasket. 

7. Jeg sverger til C vitaminer ved sykdom. Innbilt eller ikke, blir raskere frisk :) 

8. Ørebetennelse/øreverk bruk en bomullsdott med nøytral olje og putt inn i øret. Lillebror opplevde nok noe placebo effekt da han var tre, samtidig var den bomullsdotten nattens redning. 

:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivenolje på hendene før du legger deg, du vakner opp med silkemyke fornyede hender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt vann med to sitronskiver og en ts honning, hvis man begynner å bli forkjølt eller hvis man er forkjølt. 

Anonymkode: 405d4...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askorbinsyre (kjøpes på apoteket) hvis blondt hår har fått grønnskjær etter bad i klorvann.

Fungerer absolutt supert, fjerner alt grønnskjær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.5.2016 at 14.35, Wicky88 skrev:

1. Trøske/sopp i munnen til barn/bryst hos mor ved amming: kokt vann blandet med sitronsaft - morgen og kveld i en uke. 

2. Rabarbra lindrer nesle smerter og mot jordveps. 

3. Rastløse bein legg en eller to jernkniver under madrassen ved enden. 

4. Min bestemor sverger til rød ulltråd rundt anklene ved sykdom, men dette har jeg ikke erfart selv. 

5. Grønnsåpe vann/honning til bente/verkende sår. 

6. Inngrodde tånegler så alvorlig at time for operasjon var satt: første forsøk med grønnsåpe vann dagen før. Våknet dagen etterpå og slapp operasjon. Legen var overrasket. 

7. Jeg sverger til C vitaminer ved sykdom. Innbilt eller ikke, blir raskere frisk :) 

8. Ørebetennelse/øreverk bruk en bomullsdott med nøytral olje og putt inn i øret. Lillebror opplevde nok noe placebo effekt da han var tre, samtidig var den bomullsdotten nattens redning. 

:) 

 

Pass på å bruk medisinsk grønnsåpe, ikke den du ville brukt på gulvene, siden den tørker ut huden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Alan Smithee skrev:

Pass på å bruk medisinsk grønnsåpe, ikke den du ville brukt på gulvene, siden den tørker ut huden :)

Har alltid brukt den grønnsåpen som brukes på gulvet. Bestemor er en vandrende kjerringråd bok ;) Mener hun fortalte en gang at det at huden tørker litt inn bare er bra. Aldri prøvd medisinsk. Fungerer nok like bra begge typene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...