Gå til innhold

Hvilken vogn har/hadde du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til hvilket bruk? Ville du valgt det samme igjen?

Anonymkode: 83505...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmaljunga Mondial i white leatherette og Mountain Buggy Urban Jungle luxery edition i navy <3 Veldig fornøyd med begge, men veldig praktisk med en trehjulsvogn når han ble stor nok til å sitte :)

Anonymkode: 8e3ad...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg er så glad jeg er ferdig med den tiden... for det virket som et slags snobberi da jeg hadde baby for noen få år siden, man brukte vogna for å vise sin status, da var det om å gjøre å ha den dyreste og beste vogna :) 

Man viste liksom at man var en bedre mor da... 

 

Viktig med god kvalitet ja, så ikke vogna faller sønder og sammen, og god trillekomfort.... knirkende vogner er irriterende ....

men sånn ellers, så trenger man ikke velge det dyreste merket i alle fall. man er like god mor om man har en rimeligere vogn :)

For man har egentlig nok utgifter når man har små.... og verre blir det når de blir eldre og skal være med på alt mulig.
Det er ikke akkurat billig å ha barn :D

Anonymkode: 2c1cd...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Teutonia Mistral som hovedvogn/bagvogn mens de var helt små, Babytravel Amsterdam som sportsvogn fram til de var ferdig med vogn, 4Me tvillingtrille som søskenvogn og en billig Carena som reisetrille. Vi har vært fornøyde med alle og ville forsåvidt valgt det samme igjen, men da ser jeg jo bort fra at det har kommet mange nye vogner siden vi først fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFK joggster twist. Jeg ELSKER den! God å kjøre uansett terreng. God størrelse på bagen. Sportsdeler er stor og romslig. Anbefaler den til alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brio kombi til eldste

Peg perego tandemvogn da mellomste kom

Ny tvillingvogn, husker ikke navnet, men med 3 hjul

Litt diverse triller som jeg kjøpte brukt eller fikk

Simo kombi til minste

Babyjogger ett eller annet,gp? 

Har vært veldig fornøyd med alle vognene, men jeg hadde nok ikke valgt tandemvogna igjen, den var fryktelig tung og egentlig veldig upraktisk

Anonymkode: 1d56a...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt emmaljunga city cross til de to første, egentlig veldig fornøyd. Men tar stor plass sammenlagt. Ville prøve noe nytt nå når vi venter nr 3, så har kjøpt bumbleride indie 4. Testet den litt med 2-åringen, og virker som en god vogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Emmaljunga med edge-understell. Det er en flott vogn med svingbare hjul, men jeg savner å vugge babyen i søvn. Jeg har lagt merke til at det nesten ikke selges vogner med demping lengre. Simo er ute av markedet, så da er det kun Emmaljunga (klassiske) og Brio igjen. Barnas hus selger kun stive trehjulinger eller understell med svingbare hjul. Det synes jeg er rart

Anonymkode: 1562f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain buggy urban jungle. Superfornøyd. Hadde et stramt budsjett, men så dukket det opp et tilbud med komplett vogn+bilstol og base til 7000 så da slo jeg til.

Den er veldig lett å trille på alle underlag syns jeg. Lett, slik at til og med jeg klarer å løfte den. Lillegutt ligger svært behagelig i vognen

Anonymkode: 1024d...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyjogger City Elite mens vi brukte bagdel - veldig fornøyd! Men likte ikke sportsdelen så godt, ville ha babyen sittende mot meg. Kjøpte Brio Smile, veldig rimelig vogn, enkel å håndtere, men synes den er litt knirkete. Gull verdt med vendbar sittedel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga mondial de luxe som hverdagsvogn. Den er STOR, men det er gutten vår og 😂 Liker at den er solid og stabil. Siden vi bor i sentrum skal den ikke så mye inn og ut av bil. Hadde jeg brukt bilen daglig ville jeg gjerne gått for en lettere vogn. 

Til reiser og lignende, har vi også en babyzen YOYO+. Vldig fornøyd med den, utrolig praktisk på reise, spesielt for oss som reiser ofte og langt med flere mellomlandinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver Cross Sleepover Elegance og Beemoo Duo jogger.

Elsker SC, den er så stor, solid,  komfortabel, praktisk og så nydelig at jeg kunne ikke sett for meg et bedre valg. Hun sover som drøm i bagen selv nå som hun er 8 mnd og det er enkelt å gjøre om til sportsdel - som hun sitter vendt mot oss i. Minuset er at den er stor og tar mye plass i bilen, den kan også være litt "ruvende" i byen/på butikker.  

Beemoo er joggevogna og den fungerer ypperlig til formålet. Gadd ikke bruke så mye penger på vogn nummer to så slo til på denne, og er ganske fornøyd. Den er lett å trille, tar liten plass, ser ok ut (til å være trehjuling) og baby trives i den, men jeg synes den er litt i overkant stiv og kan noen ganger kødde litt med framhjulet. Bagen var også veldig liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Bumbleride Indie 4. Lang bagdel, men noe smal, men her kunne jenta vår bruke den frem til hun ble 9 måneder. Kunne brukt den lengre også, men byttet fordi hun ble utålmodig når hun lå rett hvis hun ikke var skikkelig trøtt. Veldig behagelig å trille på alle underlag, kan manøvreres med en hånd og blir relativt liten sammenlagt. Ulempen er at sportsdelen kun kan være vendt fremover, men alt i alt en super vogn til 6000 (komplett)

Jeg har også kjøpt en Stokke scoot som har tilholdssted i bilen. Den brukes på kjøpesenter og når vi er i byen, for den kan være vendt mot den som triller. Veldig kompakt vogn som er litt større enn en vanlig trille, jeg fikk til og med kommentar fra en togkonduktør at den tok så liten plass på toget :biggrin: 

Så var det bare å bestemme seg for om vi trenger enda en vogn som sovevogn i barnehagen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Teutonia Spirit (selges på lilleprinsen.no) og er så superfornøyd med den, og den er ikke dyr engang. Og jeg kjøpte den brukt i tillegg. Største fordel er at sportsdel kan være vendt begge veier; og ungen er 18 måneder og vi har ennå ikke vendt ham utover. Og for meg er det helt kritisk. For meg er det veldig viktig å ha vogn vendt mot foreldrene. Jeg henter ungen i barnehagen, vi kjører vogna hjem, tar buss - det tar oss kanskje 20-30 min å komme hjem, og alt den tida snakker vi sammen, ser på fuglene, biler og gravmaskiner, snakker om dagen i barnehagen, Vi ser hverandre og har kontakt hele veien.

Men hva gjør foreldrene som har vogn vendt utover? De henter sin sliten (og ofte skrikende) unge i barnehage, stapper ham i vogna, gir ham en smoothiepose for at han skulle holde kjeft, og stresser hjem. Null kontakt med ungen - istedenfor kontakt og trøst får han mat og enda mer stimuli. Det virker helt forferdelig å ha det sånn og jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere prioriterer det å ha vogn innover? Tror virkelig mange at det ungen trenger, etter 7-8 timer med stimuli, er enda mer stimuli istedenfor kontakt med mamma eller pappa?

Men teutonia har andre fordeler også. Det er en liten og lett manøvrerbar trehjuling, tar lite plass på buss og er kjempegrei å ha med å gjøre når man bor i byen (butikker, kafeer, buss, osv). Thumbs up.

Anonymkode: 5ab71...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Stokke Trailz og er superfornøyd med den. Har nå gått til innkjøp av en Bugaboo Donkey fordi nummer to kommer snart. Ønsket en vogn som kan være både enkel- og dobbelvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...