Gå til innhold

Han har et barn til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Særiøst? Hvordan jobber jeg mot han? Han løy til meg om noe så viktig som et barn, ikke minst løy han om masse andre ting også. Han ble sammen med meg for å ha det gøy og løy om at han elsket meg. Hvordan kan dette være min feil? 

Tror nok at du er en bitter mann jeg.

Anonymkode: de9fe...080

Du gjør jo det, ved å rote opp i ting han selv ikke ønsker at du skal rote i vedr fortiden hans. Det er faktisk kun hans valg om han vil ha noe med barnet sitt å gjøre eller ei.

At han har løyet om andre ting er ikke greit. Og at han sier at han ikke elsker deg kan godt være en måte å finne en enkel vei ut av forholdet til deg nå som du har vist deg å ikke være en han stoler på (tilliten til han ødela du da du begynte å rote i fortiden hans).

Hvorfor i alle dager skulle jeg være en bitter mann? Kan ikke kvinner tenke logisk? Det var i så fall nytt for meg...

Anonymkode: 9f7ab...87e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør jo det, ved å rote opp i ting han selv ikke ønsker at du skal rote i vedr fortiden hans. Det er faktisk kun hans valg om han vil ha noe med barnet sitt å gjøre eller ei.

At han har løyet om andre ting er ikke greit. Og at han sier at han ikke elsker deg kan godt være en måte å finne en enkel vei ut av forholdet til deg nå som du har vist deg å ikke være en han stoler på (tilliten til han ødela du da du begynte å rote i fortiden hans).

Hvorfor i alle dager skulle jeg være en bitter mann? Kan ikke kvinner tenke logisk? Det var i så fall nytt for meg...

Anonymkode: 9f7ab...87e

Det her er så langt fra logisk som det kan få blitt, derfor vi hevder du er mann.

Kun en av bitterpikkene på KG vil klandre TS i denne situasjonen. Antageligvis en av de som har vært mest aktiv på "juridisk abort" tråden.

Ett tidligere barn er så vesentlig å nevne at det går laaaaaaaaaangt utenfor grunner til å ikke rote i noens fortid. Dette er en ting man skal og burde fortelle før forholdet blir seriøst. 

Anonymkode: cd519...46f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det her er så langt fra logisk som det kan få blitt, derfor vi hevder du er mann.

Kun en av bitterpikkene på KG vil klandre TS i denne situasjonen. Antageligvis en av de som har vært mest aktiv på "juridisk abort" tråden.

Ett tidligere barn er så vesentlig å nevne at det går laaaaaaaaaangt utenfor grunner til å ikke rote i noens fortid. Dette er en ting man skal og burde fortelle før forholdet blir seriøst. 

Anonymkode: cd519...46f

Et barn man ikke har kontakt med er ikke en vesentlig del av livet. Og jeg kan godt forstå at mannen føler seg trengt opp i et hjørne. Han skal bli far, ikke planlagt, men det virker jo tidlig i tråden som om han er innstilt på å stille opp. Og så får han barnet han antagelig gjør alt han kan for å fortrenge i ansiktet. Dette gjør deler av hans oppførsel forståelig.

At mannen ellers i følge TS viser seg å være en løgnhals av rang, er derimot ikke et positivt trekk. Jeg skjønner at TS er dypt fortvilet og ganske forbannet nå, men jeg håper hun klarer å puste med magen, for barnet hun bærer sin skyld, og ikke vil gjøre seg vanskelig dersom mannen ønsker samvær når den tid kommer, uavhengig av om han har opprettet kontakt med sitt første barn eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosalie skrev:

Et barn man ikke har kontakt med er ikke en vesentlig del av livet. Og jeg kan godt forstå at mannen føler seg trengt opp i et hjørne. Han skal bli far, ikke planlagt, men det virker jo tidlig i tråden som om han er innstilt på å stille opp. Og så får han barnet han antagelig gjør alt han kan for å fortrenge i ansiktet. Dette gjør deler av hans oppførsel forståelig.

At mannen ellers i følge TS viser seg å være en løgnhals av rang, er derimot ikke et positivt trekk. Jeg skjønner at TS er dypt fortvilet og ganske forbannet nå, men jeg håper hun klarer å puste med magen, for barnet hun bærer sin skyld, og ikke vil gjøre seg vanskelig dersom mannen ønsker samvær når den tid kommer, uavhengig av om han har opprettet kontakt med sitt første barn eller ei.

Jeg er ikke forbannet, jeg er lei meg. Som jeg skrev tidligere - Jeg skal nyte siste delen av svangerskapet så for tiden vise hva som skjer videre.

Anonymkode: de9fe...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør jo det, ved å rote opp i ting han selv ikke ønsker at du skal rote i vedr fortiden hans. Det er faktisk kun hans valg om han vil ha noe med barnet sitt å gjøre eller ei.

At han har løyet om andre ting er ikke greit. Og at han sier at han ikke elsker deg kan godt være en måte å finne en enkel vei ut av forholdet til deg nå som du har vist deg å ikke være en han stoler på (tilliten til han ødela du da du begynte å rote i fortiden hans).

Hvorfor i alle dager skulle jeg være en bitter mann? Kan ikke kvinner tenke logisk? Det var i så fall nytt for meg...

Anonymkode: 9f7ab...87e

Veldig logisk tankegang👍🏼 Men for all del, dette er sikkert kun min skyld, jeg som ødelegger alt vet du. Menn gjør jo aldri noe feil de. Det er kun vi kvinner som er jævla egoister her i verden.

Anonymkode: de9fe...080

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Kattugla skrev:

Ja, jeg hadde engang en kjæreste som ble pappa når han var 17 år, han og barnets mor hadde vært sammen siden han var ca 14. Så scenarioet TS beskriver er fullt mulig. 

Men I alle dager, hvorfor er dere så opptatt av hvor gammel han var? Spiller det noen rolle nå? Far stikker av når det kommer barn. Han har gjort det før og han gjør det nå også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, H.T.S skrev:

Skal si meg enig i det om det er tilfellet.

Et det det denne saken handler om nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke forbannet, jeg er lei meg. Som jeg skrev tidligere - Jeg skal nyte siste delen av svangerskapet så for tiden vise hva som skjer videre.

Anonymkode: de9fe...080

Har du ikke merket NOE til hans motstand mot å bli far under svangerskapet?

Anonymkode: e5a87...6c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tirben skrev:

Men I alle dager, hvorfor er dere så opptatt av hvor gammel han var? Spiller det noen rolle nå? Far stikker av når det kommer barn. Han har gjort det før og han gjør det nå også. 

At jeg skriver en kommentar er kanskje ikke å være så "opptatt" av det, men noen mente at det TS skrev kunne ikke stemme overens med at far var 25 og måtte dermed være trolling. Og det er jeg uenig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke merket NOE til hans motstand mot å bli far under svangerskapet?

Anonymkode: e5a87...6c2

Det har vært masse krangel og missfornøyelse fra hans side hele veien. Jeg spurte han flere ganger om han ville beholde og han sa ja, akkurat som med sitt andre barn (der stakk han dog av mye tidligere). Etter som ukene gikk ble han mere og mere sur, bitter og ikke lik seg selv. 

Så fant jeg plutselig ut at han hadde et barn til (via hans mor sin Facebook), jeg ble satt ut og spurte han om dette stemmer. Da ble han rasende, ropte mye stygt til meg og dro til en kompis. Etter en natt kom han sint tilbake, alt var min feil, forholdet var bare for å ha det gøy og han dreit i meg og barnet. Så da ville han flytte, tok med seg sine saker og i dag ser jeg at han har blokkert meg fra alt av sosiale media.

Anonymkode: de9fe...080

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært masse krangel og missfornøyelse fra hans side hele veien. Jeg spurte han flere ganger om han ville beholde og han sa ja, akkurat som med sitt andre barn (der stakk han dog av mye tidligere). Etter som ukene gikk ble han mere og mere sur, bitter og ikke lik seg selv. 

Så fant jeg plutselig ut at han hadde et barn til (via hans mor sin Facebook), jeg ble satt ut og spurte han om dette stemmer. Da ble han rasende, ropte mye stygt til meg og dro til en kompis. Etter en natt kom han sint tilbake, alt var min feil, forholdet var bare for å ha det gøy og han dreit i meg og barnet. Så da ville han flytte, tok med seg sine saker og i dag ser jeg at han har blokkert meg fra alt av sosiale media.

Anonymkode: de9fe...080

Høres ut som en knakande fin fyr. Tror du burde være glad kvitt.

Anonymkode: cd519...46f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sørg hvertfall for å kreve barnebidrag av mannen via NAV. Siden han ikke vil ta noe ansvar for deg eller barnet bør han i det minste bli tvunget til det økonomisk

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mearrasámi skrev:

Sørg hvertfall for å kreve barnebidrag av mannen via NAV. Siden han ikke vil ta noe ansvar for deg eller barnet bør han i det minste bli tvunget til det økonomisk

X samboer har ikke inntekt 

Anonymkode: 3678a...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 22.19, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gitt han ultimatum, enten stiller han opp for begge barna sine, ellers flytter du. For jeg er helt enig, det er forkastelig oppførsel og ikke holdninger jeg ville klart å leve med. 

I tillegg kontakter du moren til dette barnet slik at ditt barn og halvsøskenet kan få et søskenforhold uavhengig av fjotten de har til far. 

Anonymkode: e3d4e...a43

Jeg beklager, men dette for meg er å skyte seg i foten i forholdet. Den tvangen om en ikke-eksisterende kjærlighet. Hvem er den god for egentlig? jeg hadde heller prøvd å snakke med han om det og hørt hvorfor det har blitt sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

X samboer har ikke inntekt 

Anonymkode: 3678a...908

Hva er greia med å involvere seg med folk uten inntekt?

Anonymkode: ca15f...269

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

X samboer har ikke inntekt 

Anonymkode: 3678a...908

Du vil da få bidragsforskudd fra NAV, og han opparbeider seg ikke bidragsgjeld så lenge han ikke er bidragsdyktig. Men når han får høy nok inntekt til å være bidragsdyktig, vil du få korrekt barnebidrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 14.59, AnonymBruker skrev:

Du gjør jo det, ved å rote opp i ting han selv ikke ønsker at du skal rote i vedr fortiden hans. Det er faktisk kun hans valg om han vil ha noe med barnet sitt å gjøre eller ei.

At han har løyet om andre ting er ikke greit. Og at han sier at han ikke elsker deg kan godt være en måte å finne en enkel vei ut av forholdet til deg nå som du har vist deg å ikke være en han stoler på (tilliten til han ødela du da du begynte å rote i fortiden hans).

Hvorfor i alle dager skulle jeg være en bitter mann? Kan ikke kvinner tenke logisk? Det var i så fall nytt for meg...

Anonymkode: 9f7ab...87e

Det er faktisk ikke det. Nå kommer det et barn til, som da vil bli søsken til det første barnet. Da handler det plutselig om to barn. Far har ingen rett til å frarøve disse barna et mulig søskenforhold. Ergo er det vitterlig TS sin sak, siden hun er mor til det ene barnet. 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

X samboer har ikke inntekt 

Anonymkode: 3678a...908

Absolutt ingen? Får han ikke dagpenger, AAP eller sosialstønad heller? Du kan fortsatt be om bidrag, du vil få bidragsforskudd, og det er en regel med mulighet for å skjønnligne far tilsvarende 80% inntekt. Dette vet jeg @Peter007 har god kunnskap om, kanskje han kan svare bedre enn meg? 

Anonymkode: e3d4e...a43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mearrasámi skrev:

Sørg hvertfall for å kreve barnebidrag av mannen via NAV. Siden han ikke vil ta noe ansvar for deg eller barnet bør han i det minste bli tvunget til det økonomisk

Ü

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke det. Nå kommer det et barn til, som da vil bli søsken til det første barnet. Da handler det plutselig om to barn. Far har ingen rett til å frarøve disse barna et mulig søskenforhold. Ergo er det vitterlig TS sin sak, siden hun er mor til det ene barnet. 

Absolutt ingen? Får han ikke dagpenger, AAP eller sosialstønad heller? Du kan fortsatt be om bidrag, du vil få bidragsforskudd, og det er en regel med mulighet for å skjønnligne far tilsvarende 80% inntekt. Dette vet jeg @Peter007 har god kunnskap om, kanskje han kan svare bedre enn meg? 

Anonymkode: e3d4e...a43

Hei. Dette var da voldsomt til tillitt her på KG. Det er jeg ikke vant til.

Det er riktig at NAV kan legge til grunn 80% av den inntekt  begge foreldrene klarer jobbe inn brutto. Er en ufør eller trygdet på annen måte legges dette til grunn med grunnlag 100%. Det er slik at BY vanligvis må legge frem dokumenter og søke for 80% av mulig inntekt . Dette også hvis BM sluntrer unna må BY dokumentere dette. NAV passer på at BY jobber min.etter regelverket mens de ikke gjør dette mot BM. 

En kan ikke la være jobbe verken BM eller BY uten grunn godkjent av NAV. En skal bli regnet minst 80% inntekts-evne. NAV passer på at BY gjør.BY må passe på BM gjør. 

Student godkjent av NAV er gyldig grunn til å være uten inntekt. Da må NAV gjøre vedtak for at utdanningen er nødvendig. Dette er mye lettere for BM enn for BY. Påbegynte studier kan normalt fullføres med innlevert studieplan til NAV uten at en blir regnet intekts-pliktig.

NAV fastsetter bidrag etter skiftlig samværsavtale. NAV plikter fastsette bidrag uten skiftlig avtale. De plikter høre påse forelder som hevder MINST  samvær. 

Altså alt går mot BY. Dette er et sterkt konfliktområde for de det gjelder. Bakgrunnen er at barnet skal vektes fordel. Men jeg er langt fra sikker på at dette barnets beste. 

Eksempel : BM forteller NAV at BY ikke har samvær. Men faktisk er det annen hver helg. Det hjelper ikke hva BM forteller NAV. Vil ikke/ klarer ikke BY gå til retten med advokat er BY dømt til BM utsagn. Det er så enkelt som å nekte å skive avtale for BM.

Som dere ser er dette konflikt-skapene for det gjelder. Det er ensidig fordel BM. Likhet for loven er det neppe.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...