Gå til innhold

Han har et barn til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg trodde at jeg har funnet meg verdens beste mann, jeg er nå høygravid sammen med han og vi har nylig flyttet til hans hjemmeby. Nå finner jeg ut gjennom Facebook (hans mor sin) at han har et barn til!! Han har nektet denne moren og barnet å ha noen kontakt med han og hans familie, de har nylig fått kontakt med han sin mor. 

Jeg er så knust. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke være sammen med en som driter i sitt barn😪😓

Anonymkode: de9fe...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg trodde at jeg har funnet meg verdens beste mann, jeg er nå høygravid sammen med han og vi har nylig flyttet til hans hjemmeby. Nå finner jeg ut gjennom Facebook (hans mor sin) at han har et barn til!! Han har nektet denne moren og barnet å ha noen kontakt med han og hans familie, de har nylig fått kontakt med han sin mor. 

Jeg er så knust. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke være sammen med en som driter i sitt barn😪😓

Anonymkode: de9fe...080

Jeg ville gitt han ultimatum, enten stiller han opp for begge barna sine, ellers flytter du. For jeg er helt enig, det er forkastelig oppførsel og ikke holdninger jeg ville klart å leve med. 

I tillegg kontakter du moren til dette barnet slik at ditt barn og halvsøskenet kan få et søskenforhold uavhengig av fjotten de har til far. 

Anonymkode: e3d4e...a43

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå helt sikkert at han er biologisk far til dette barnet? 

Anonymkode: c2974...0fd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gitt han ultimatum, enten stiller han opp for begge barna sine, ellers flytter du. For jeg er helt enig, det er forkastelig oppførsel og ikke holdninger jeg ville klart å leve med. 

I tillegg kontakter du moren til dette barnet slik at ditt barn og halvsøskenet kan få et søskenforhold uavhengig av fjotten de har til far. 

Anonymkode: e3d4e...a43

Takk for svar! Jeg har allerede kontaktet mor, virker som en flott dame. Jeg er sjokkert over far sin oppførsel, nå har han dratt til en kompis og nekter å snakke om dette.

Anonymkode: de9fe...080

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det nå helt sikkert at han er biologisk far til dette barnet? 

Anonymkode: c2974...0fd

Ja. Det står hans navn i barnets papirer og jeg har snakket med mor, som har blandt annet DNA tester som ble gjort da barnet ble født.

Anonymkode: de9fe...080

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der. Første som slo meg var: Ikke alle synes det er like lett eller like stas å blottlegge fortiden sin. Greit nok, vi er alle forskjellige. Men når Det ender opp med forhold og i tillegg graviditet pluss at alle vet at verden er liten og Facebook eksisterer, da er det sannelig dumt å ikke si noe og til og med kanskje tro at det ikke kommer for en dag, at han har et barn allerede :klo:

Det sagt: nesten like rart er den feminine approachen på storyen: Her er altså fokuset på bekymringer rundt en som driter i sitt eget barn og/eller råd til TS hva hun må gjøre for at den nyfødte skal få et anstendig forhold til sitt halvsøsken. 
Hvor ble det av hva hun bør si til/gjøre med han som ikke fikser å være åpen. Fjotten kan bare parkeres leser jeg. Så kan mødrene selvsagt, slik bare mødre kan, forklare halvsøsknene på en ryddig, opplysende, trygg og real måte hvorfor de, i motsetning til mange andre unger, ikke har en far, selv om han ikke er død eller bor i Ny Guinea, eller noe? :vetikke:

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Rart det der. Første som slo meg var: Ikke alle synes det er like lett eller like stas å blottlegge fortiden sin. Greit nok, vi er alle forskjellige. Men når Det ender opp med forhold og i tillegg graviditet pluss at alle vet at verden er liten og Facebook eksisterer, da er det sannelig dumt å ikke si noe og til og med kanskje tro at det ikke kommer for en dag, at han har et barn allerede :klo:

Det sagt: nesten like rart er den feminine approachen på storyen: Her er altså fokuset på bekymringer rundt en som driter i sitt eget barn og/eller råd til TS hva hun må gjøre for at den nyfødte skal få et anstendig forhold til sitt halvsøsken. 
Hvor ble det av hva hun bør si til/gjøre med han som ikke fikser å være åpen. Fjotten kan bare parkeres leser jeg. Så kan mødrene selvsagt, slik bare mødre kan, forklare halvsøsknene på en ryddig, opplysende, trygg og real måte hvorfor de, i motsetning til mange andre unger, ikke har en far, selv om han ikke er død eller bor i Ny Guinea, eller noe? :vetikke:

 

Barnet til moren vet sannheten da barnet er stort nok til å skjønne, barnet har også en "ikke biologisk" far som har stilt opp hele veien. Hun har prøvd lenge å ta kontakt med familien til biologiske far, men først nå begynte de å vise interesse.

Jeg bekymrer meg mest for mitt eget barn jeg da, jeg klarer ikke å se for meg å være alene😓

Anonymkode: de9fe...080

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Rart det der. Første som slo meg var: Ikke alle synes det er like lett eller like stas å blottlegge fortiden sin. Greit nok, vi er alle forskjellige. Men når Det ender opp med forhold og i tillegg graviditet pluss at alle vet at verden er liten og Facebook eksisterer, da er det sannelig dumt å ikke si noe og til og med kanskje tro at det ikke kommer for en dag, at han har et barn allerede :klo:

Det sagt: nesten like rart er den feminine approachen på storyen: Her er altså fokuset på bekymringer rundt en som driter i sitt eget barn og/eller råd til TS hva hun må gjøre for at den nyfødte skal få et anstendig forhold til sitt halvsøsken. 
Hvor ble det av hva hun bør si til/gjøre med han som ikke fikser å være åpen. Fjotten kan bare parkeres leser jeg. Så kan mødrene selvsagt, slik bare mødre kan, forklare halvsøsknene på en ryddig, opplysende, trygg og real måte hvorfor de, i motsetning til mange andre unger, ikke har en far, selv om han ikke er død eller bor i Ny Guinea, eller noe? :vetikke:

 

En ting er å ikke fikse å være åpen... ja, det bør man jo kanskje ta tak i. Men den store elefanten i rommet er likevel at fyren har et barn han ikke tar ansvar for. Hvem vil ha en sånn far til sitt eget barn? Hvem vet hva fremtiden bringer - og vil han da stille opp for barn nr. 2?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Amantheia skrev:

Kor gamal er denne mannen?

25 år.

Anonymkode: de9fe...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg har allerede kontaktet mor, virker som en flott dame. Jeg er sjokkert over far sin oppførsel, nå har han dratt til en kompis og nekter å snakke om dette.

Anonymkode: de9fe...080

Ville blitt ganske skeptisk når han bare stikker av og nekter og snakke om det. Må vel vente til han kommer hjem da. Har du snakket med hans mor? Kanskje hun vet hvorfor han han ikke har kontat med dette barnet.

Anonymkode: 0e20e...03a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor lenge var dere sammen før dere planla denne gravidideten?

(retorisk spørsmål, selvfølgelig....)

Anonymkode: 2bf01...dae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville blitt ganske skeptisk når han bare stikker av og nekter og snakke om det. Må vel vente til han kommer hjem da. Har du snakket med hans mor? Kanskje hun vet hvorfor han han ikke har kontat med dette barnet.

Anonymkode: 0e20e...03a

Hans mor har innrømt at han har nektet å ha kontakt med barnet bare fordi han har vært feig! Han var sammen med dama 3,5 år da hun ble gravid, stakk da av fordi han "ville være fri". Familien har også gitt full blaffen fremm til nå. Jeg er helt sjokkert!!

Anonymkode: de9fe...080

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fyfader for en fjott. veit ikke om jeg hadde klar å være sammen med en sånn mann med mindre han hadde kommet med en EKSTREMT god forklaring på oppførselen. å den forklaringen skal da helst inneholde dop, vold, psykisk terror eller lignende for at jeg skal prøve å forstå hva som skjedde i hodet på han når han forlot barnet sitt. 

Anonymkode: 64646...1cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lenge var dere sammen før dere planla denne gravidideten?

(retorisk spørsmål, selvfølgelig....)

Anonymkode: 2bf01...dae

Dette er uplanlagd desverre, 1 år.

Anonymkode: de9fe...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hans mor har innrømt at han har nektet å ha kontakt med barnet bare fordi han har vært feig! Han var sammen med dama 3,5 år da hun ble gravid, stakk da av fordi han "ville være fri". Familien har også gitt full blaffen fremm til nå. Jeg er helt sjokkert!!

Anonymkode: de9fe...080

da ville jeg begynt å lure på om han kunne gjort det samme mot deg så fort han føler seg "fanget"

Anonymkode: 64646...1cc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlighet, du har virkelig vært heldig med denne fjotten... Tror jeg hadde forberedt meg på et liv som alenemamma, kan ikke være sammen med en du ikke har respekt for. Og du vet jo aldri når han finner ut at han vil bli fri igjen... For en tosk, skulle vært en advarsel i pannen på slike menn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans mor har innrømt at han har nektet å ha kontakt med barnet bare fordi han har vært feig! Han var sammen med dama 3,5 år da hun ble gravid, stakk da av fordi han "ville være fri". Familien har også gitt full blaffen fremm til nå. Jeg er helt sjokkert!!

Anonymkode: de9fe...080

Oisann.... Forstår godt at du blir sjokkert. Dette høres rimelig dårlig ut for han. Ville nok gitt han ut morgendagen på å komme med en forklaring. Men høres vel egentlig ut som det ikke finnes en god en.

Anonymkode: 0e20e...03a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
10 timer siden, Ferny skrev:

En ting er å ikke fikse å være åpen... ja, det bør man jo kanskje ta tak i. Men den store elefanten i rommet er likevel at fyren har et barn han ikke tar ansvar for. Hvem vil ha en sånn far til sitt eget barn? Hvem vet hva fremtiden bringer - og vil han da stille opp for barn nr. 2?

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 25 nå, og har et barn som er gammel nok til å sette spørsmål om biologisk far. Det betyr at han var ganske ung da barnet ble født.

Jeg tenker han kanskje fikk en voldsom panikk da dama ble gravid. Og, ting tyder jo på at han er meget dårlig på å snakke om følsomme ting. Så kanskje han i ettertid, ikke har visst hvordan rette opp forholdet til eksdame og barn.

Nå prøver jeg bare å kikke litt på alternativ til at han er total drittsekk. Men, uansett, så er ikke dette en drømmemann. 

Klarer han å hoste opp en god forklaring, legger seg linjeflat, og ber om hjelp til å få et godt forhold til eksdame og barn, så er han muligens noe å gå videre med. Hvis ikke, så forbered deg på et liv som alenemor. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...