Gå til innhold

Hvorfor tror menn at de blir lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser så mange tråder på KG nå, der menn hevder de er lurt til farskap. Jeg vil gjerne komme med en annen historie,  som jeg også føleren mer representativ. Mor til mitt barn ble uplanlagt gravid. Hverken hun eller jeg var ferdig utdannet, eller ønsket et barn.

 

jegble sint og frustrert da hun ikke ønsket en abort og hadde definitivt holdningen at 'det er jo bare å ta abort'.  I da vet  jeg bedre og alt har gått seg til. Jeg er en stolt far som elsker den tiden jeg får med mitt barn. 

 

De som oppretter disse hatske trådene på KG gar som regel ikke møtt sitt barn og aner ofte ikke hva de snakker om

 

-mann 33

Anonymkode: 39ac6...597

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulk..og det er ikke ironisk ment. Klem til  -mann33.

Anonymkode: 08379...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser så mange tråder på KG nå, der menn hevder de er lurt til farskap. Jeg vil gjerne komme med en annen historie,  som jeg også føleren mer representativ. Mor til mitt barn ble uplanlagt gravid. Hverken hun eller jeg var ferdig utdannet, eller ønsket et barn.

 

jegble sint og frustrert da hun ikke ønsket en abort og hadde definitivt holdningen at 'det er jo bare å ta abort'.  I da vet  jeg bedre og alt har gått seg til. Jeg er en stolt far som elsker den tiden jeg får med mitt barn. 

 

De som oppretter disse hatske trådene på KG gar som regel ikke møtt sitt barn og aner ofte ikke hva de snakker om

 

-mann 33

Anonymkode: 39ac6...597

Men ble du på noen måte lurt?

 

Hadde hun sagt du trengte ikke bruke kondom fordi hun brukte prevensjon?

Hadde hun sagt at hvis hun ble gravid ville hun ta abort?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp

For noen menn blir lurt! Enkelt og greit. Jeg har ikke møtt mitt barn for det er ikke født enda. Men jeg skal ha noe med ungen å gjør. Kvinnemennesket får ikke barnet for seg selv som hun håpet på. Hun innrømmet at hun lurte meg. Klaget og sa det var for hun ønsket så sterkt barn! Men jeg trenger ikke ha noe med det å gjøre. Hun er syk i hodet. Barn trenger en far! 

Endret av Klopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lett for noen menn å hevde at de ble lurt og at kvinnen med vilje hadde diare eller glemte å ta en p-pille som gjorde at hun ble gravid. Da føler de selv at de fritas fra ansvaret... 

Anonymkode: 21bd7...75e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er uheldige og blir gravide selv om de har brukt prevensjonen akkurat som de skal, men noen lurer faktisk menn til å få barn. Nå mener jeg at hvis man har en ONS eller ikke kjenner jenta godt nok, så skal man bruke kondom uansett hva jenta sier. Men når man er i et forhold mener jeg at man bør kunne stole såpas på kjæresten at de tar prevensjonen sin.

Samboeren min sin eks lurte han. Sluttet på p-piller uten å si noe, men innrømte det når hun var 4 mnd på vei. Det ble slutt med en gang, men de har heldigvis et veldig godt forhold og far ser barnet sitt flere ganger i uken i tilleg til de dagene han har samvær. 

En venninne av meg innrømte også at hun hadde sluttet på p-piller. Det ente også med brudd. Far har samvær, men snakker ikke med eksen sin. 

Anonymkode: 8f3a3...37a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Klopp skrev:

For noen menn blir lurt! Enkelt og greit. Jeg har ikke møtt mitt barn for det er ikke født enda. Men jeg skal ha noe med ungen å gjør. Kvinnemennesket får ikke barnet for seg selv som hun håpet på. Hun innrømmet at hun lurte meg. Klaget og sa det var for hun ønsket så sterkt barn! Men jeg trenger ikke ha noe med det å gjøre. Hun er syk i hodet. Barn trenger en far

eller to mødre.

hva om far dør i trafikkulykke da? just saying.  barn KLARER seg uten en far!

min bror har ingen far. kun mor som vet hvem det er. er ikke oppgitt noen steder. og han er blitt meget suksessfull, og hadde en strålende barndom... 

men er enig med det du sier om at noen menn blir lurt... sånn er livet. vi blir alle lurt på et eller annet tidspunkt i livet. noen mer enn andre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er uheldige og blir gravide selv om de har brukt prevensjonen akkurat som de skal, men noen lurer faktisk menn til å få barn. Nå mener jeg at hvis man har en ONS eller ikke kjenner jenta godt nok, så skal man bruke kondom uansett hva jenta sier. Men når man er i et forhold mener jeg at man bør kunne stole såpas på kjæresten at de tar prevensjonen sin.

Samboeren min sin eks lurte han. Sluttet på p-piller uten å si noe, men innrømte det når hun var 4 mnd på vei. Det ble slutt med en gang, men de har heldigvis et veldig godt forhold og far ser barnet sitt flere ganger i uken i tilleg til de dagene han har samvær. 

En venninne av meg innrømte også at hun hadde sluttet på p-piller. Det ente også med brudd. Far har samvær, men snakker ikke med eksen sin. 

Anonymkode: 8f3a3...37a

enig!

menn kan nok begrense risikoen for å bli lurt også..

og har de sex med damen, så er det alltid risiko at hun kan bli gravid. prevensjon eller ikke...!!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er at dersom kvinnen sier hun er på p-pillen og så blir gravid så har hun automatisk lurt mannen til å bli far. Det er liksom klin umulig at hun kan ha hatt mageproblemer eller diare som har gjort virkningen til p-pillene svakere. Jeg har irritabel tarm og visste ikke at p-pillene mine mistet virkning før jeg fikk mens når jeg ikke skulle ha den.

Jeg reagerer på at menn i disse trådene kriminaliserer alle kvinner som onde hevnkjerrige kvinner som prøver å lure på seg barn. Såklart finnes det kyniske kvinnfolk som har gjort dette, men det betyr ikke at alle som blir gravid på p-pillen har gjort dette med vilje. Akkurat som det finnes menn som voldtar, men det betyr ikke at alle menn voldtar.

Anonymkode: 01968...81e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
43 minutter siden, supernaturalfan skrev:

eller to mødre.

hva om far dør i trafikkulykke da? just saying.  barn KLARER seg uten en far!

min bror har ingen far. kun mor som vet hvem det er. er ikke oppgitt noen steder. og han er blitt meget suksessfull, og hadde en strålende barndom... 

men er enig med det du sier om at noen menn blir lurt... sånn er livet. vi blir alle lurt på et eller annet tidspunkt i livet. noen mer enn andre. 

Om noen klarer seg uten en far så betyr ikke det at alle gjør det. Hvorfor ta den sjansen? Hvorfor utsette eget barn for sånt? Noe annet hvis faren dør i en ulykke. Da har ihvertfall barnet hatt en far som var glad i barnet og ble elsket av begge foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Klopp skrev:

Om noen klarer seg uten en far så betyr ikke det at alle gjør det. Hvorfor ta den sjansen? Hvorfor utsette eget barn for sånt? Noe annet hvis faren dør i en ulykke. Da har ihvertfall barnet hatt en far som var glad i barnet og ble elsket av begge foreldrene. 

jeg bare sier at et barn KLARER seg uten en far.. :) trenger det strengt tatt ikke. hva med to mødre da..? er det noe man ikke bør ta sjansen på også? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er liksom klin umulig at hun kan ha hatt mageproblemer eller diare som har gjort virkningen til p-pillene svakere. Jeg har irritabel tarm og visste ikke at p-pillene mine mistet virkning før jeg fikk mens når jeg ikke skulle ha den.

Det du beskriver kalles å slurve med prevensjonen, ikke prevensjonssvikt. Du må da klare å lese pakningsvedlegget.

Og da har du faktisk, i mine øyne, ansvaret for å ta abort. Et barn skal være en felles beslutning.

Anonymkode: 613a9...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er dumme, enkelt og greit. De evner ikke å tenke lenger enn kuken, og den er som regel ganske så kort.

Anonymkode: c9e4f...8e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er dumme, enkelt og greit. De evner ikke å tenke lenger enn kuken, og den er som regel ganske så kort.

 

For et nivå du legger deg på.

Faktum er at mange kvinner lurer seg til graviditet. De fleste uhell er godt planlagte.

Anonymkode: 613a9...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Hver gang mannen tømmer nøtta inn i vaginaen til en kvinne så godtar han farskap. En mann kan ikke bli lurt til farskap, og hvertfall ikke om han legger alt ansvaret på kvinnen når det kommer til prevensjon.
"Jammen hun sa jooooo" betyr ikke at mannen ble lurt, det betyr bare at han er den sløveste kniven i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at så lenge en mann ikke bruker kondom når han har sex så er det ikke mulig å bli "lurt" til farskap. Alle som har fulgt med vet at ingen prevansjon er 100% sikker og at det alltid er en risiko for graviditet.
Det at mange sier at de blir å ta abbort dersom de blir gravid kan ofte være fordi mannen insisterer på å ikke bruke kondom og at de føler seg presset evt at de mener det der og da. Det som er med graviditet er at det er lett å ha det i kjeften, men når den faktisk oppstår er valget mye mer personlig og det kan være meget vanskelig å bestemme seg for hva man skal gjøre. Da er det faktisk noe som vokser inni deg og ikke bare en " hva om du blir gravid" .

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har veldig regelmessig mens og får smerter under eggløsning, og har derfor ikke brukt prevensjon med mannen min. MEN så var vi uforsiktige, jeg hadde tydeligvis eggløsning noen dager før antatt, og jeg ble gravid. Var lei meg fordi det virket som jeg hadde lurt mannen min, da ble han rar og sa: "kjære vene, jeg vet hvordan barn blir til, hadde jeg ikke ønsket barn med deg, hadde jeg så klart brukt kondom eller unngått å kommet inni deg".. Så helt seriøst, menn har ansvar de også, så fremt det mellom ørene blir tatt i bruk i større grad enn det mellom beina!

Anonymkode: 0a89a...3ea

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, de kommer jo i kvinnen og de bruker ikke kondom heller, SÅ INGEN HAR LURT DEM. :) 

Anonymkode: 11d4e...afd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trollkarlen skrev:

Hver gang mannen tømmer nøtta inn i vaginaen til en kvinne så godtar han farskap. En mann kan ikke bli lurt til farskap, og hvertfall ikke om han legger alt ansvaret på kvinnen når det kommer til prevensjon.
"Jammen hun sa jooooo" betyr ikke at mannen ble lurt, det betyr bare at han er den sløveste kniven i skuffen.

Følger mann slik logikk videre vil man fort komme frem til at folk som sender penger til diverse nigerianske prinser ikke blir lurt, de er bare ikke de skarpeste knivene i skuffen

Anonymkode: b8468...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følger mann slik logikk videre vil man fort komme frem til at folk som sender penger til diverse nigerianske prinser ikke blir lurt, de er bare ikke de skarpeste knivene i skuffen

Anonymkode: b8468...176

Og poenget var... ?

Anonymkode: 34b27...ac5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...