Gå til innhold

Bunadbruk, blir det feil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser folk lett forskjell på hva som er ekte bunad og en "festdrakt" (sparkjøps festdrakt om noen lurer). Kan en bruke den på 17.mai, i konfirmasjon osv?

Anonymkode: c3923...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress

Eg kjenner Sparkjøp-drakta veldig godt, så den kjenner eg att. Mange av dei andre ville eg sikkert ikkje kjent att. Men eg ville spurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du ikke har bunad ville jeg helt klart heller gått i festdrakt enn vanlig kjole.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Festdrakten til sparkjøp, ser man lett at det ikke er en bunad. Men det er vel ikke poenget, det er jo en "festdrakt" Finnes mange forskjellige festdrakter, de kan fint brukes til samme anledninger som en bunad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser lett forskjell, men kunne ikke brydd meg mindre om hvorvidt folk tar på seg bunad, festdrakt eller på annen måte pynter seg i henhold til kleskoden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forskjell, men selvsagt kan man bruke en slik drakt. Om man ikke vil eller kan kjøpe en bunad så er en festdrakt som den fra Sparkjøp et godt alternativ. Mye bedre enn å kjøpe kinabunad er det også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle at noen kjenner den igjen som festdrakt kjøpt her eller der. Den er kjempefin. 

Smil og bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg sparkjøpdrakt er skikkelig stygt til voksne. Funker på barn. 

Ville heller gått for en pen kjole. 

Anonymkode: 89b32...45e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg ville sett at det var en festdrakt.. Jeg synes nå bergensbunaden ser ut som en festdrakt, så det kan jo gå den veien også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk ser kanskje forskjell, men festdrakt er vel for de som ikke har råd eller lyst til å gå med bunad/kjole. Klart man kan gå med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bruke festadrakten din. Den er ment å bruke til fest. Jeg er nok ikke den eneste som synes at slike drakter er fine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig så synes jeg sparkjøpdrakt er skikkelig stygt til voksne. Funker på barn. 

Ville heller gått for en pen kjole. 

Anonymkode: 89b32...45e

Enig i dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går ikke i festdrakt på 17 mai om man skal ha skammen i behold. I det hele tatt er det svært lite annet enn sort dress eller bunad som fungerer på vår nasjonaldag. Show some goddamn respect, ya hippies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arcturus skrev:

Man går ikke i festdrakt på 17 mai om man skal ha skammen i behold. I det hele tatt er det svært lite annet enn sort dress eller bunad som fungerer på vår nasjonaldag. Show some goddamn respect, ya hippies.

Da blir det sort dress i år ;)

Hvor kjøpes godkjente sorte dresser med feminint snitt og passform ? - man vil jo ikke tråkke utenfor de etablerte rammer for sømmelig og passende antrekk av godkjent design og fabrikat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...