Gå til innhold

Ufør og bor i båt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som er ufør og som bor i båt?

Da har jeg veldig lyst til å lese hvordan det er, rent praktisk og økonomisk. 

Anonymkode: f332e...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pga den råe luften, er det ikke noe særlig ved kroniske luftveisplager

Anonymkode: 32d10...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ufør" er jo så mangt.

Jeg kjenner noen som er i full jobb og bor i båt, men det er altså ikke relevant (?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som er ufør og som bor i båt?

Da har jeg veldig lyst til å lese hvordan det er, rent praktisk og økonomisk. 

Anonymkode: f332e...fdf

Vanskelig å svømme med rullestolen...

Anonymkode: 32d10...f9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som er ufør og som bor i båt?

Da har jeg veldig lyst til å lese hvordan det er, rent praktisk og økonomisk. 

Anonymkode: f332e...fdf

Fordi du vurderer å gjøre dette selv?

I så fall, hvilken type og grad av uførhet har du? /Det er lettere å få relevante svar om du svarer på dette)

Anonymkode: 32d10...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du vurderer å gjøre dette selv?

I så fall, hvilken type og grad av uførhet har du? /Det er lettere å få relevante svar om du svarer på dette)

Anonymkode: 32d10...f9d

Dette er ikke relevant for tråden. 

Jeg søker erfaring fra uføre som bor i båt og som vil dele hvordan det er. Til det behøvs ingen info om meg. Forøvrig ville det vært fint om flere av dere kunne spart dere slike forsøk på tåpelige vittigheter.

Anonymkode: f332e...fdf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, MapleSirup skrev:

"Ufør" er jo så mangt.

Jeg kjenner noen som er i full jobb og bor i båt, men det er altså ikke relevant (?)

Nei, det er ikke relevant for spørsmålet jeg stiller. Var det virkelig så vanskelig å forstå?

Anonymkode: f332e...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga den råe luften, er det ikke noe særlig ved kroniske luftveisplager

Anonymkode: 32d10...f9d

Men du bor altså i båt for det om? Hvordan er det økonomisk? Med tanke på pris på båt, vedlikehold. Går det rundt?

Anonymkode: f332e...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke relevant for tråden. 

Jeg søker erfaring fra uføre som bor i båt og som vil dele hvordan det er. Til det behøvs ingen info om meg. Forøvrig ville det vært fint om flere av dere kunne spart dere slike forsøk på tåpelige vittigheter.

Anonymkode: f332e...fdf

Det er jo relevant? Ser ikke hvorfor det ikke errelevant?

Anonymkode: e2f21...a2a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke relevant for spørsmålet jeg stiller. Var det virkelig så vanskelig å forstå?

Anonymkode: f332e...fdf

OK

Så til og med dette er ikke relevant (selv om du spurte om praktiske ting) dersom de som bor i båten ikke er uføre???:

"Det er mange spørsmål vi landkrabber lurer på, og etter å ha besøkt Line og Leif vet vi blant annet at: De betaler månedlig leie til Trondheim havn for å ha båten liggende ved bryggen. Posten får de i postboks i sentrum. De har sentralfyr som avgir 19 kilowatt med varme, fordelt på 13 radiatorer. Dette går på diesel, det gjør også hovedmotoren. Diesel bestilles, og kommer med tankbil. Båten tar 3000 liter diesel. De har også et strømaggregat, som kan levere 16 kilowatt med strøm. Vann har de i to store beholdere som til sammen rommer 1300 liter, og hver uke drar de på minicruise til Ravnkloa for å fylle opp med vann. "

http://www.adressa.no/forbruker/hjem/article1766094.ece

 

Anonymkode: 32d10...f9d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en som fikk avslag på AAP på grunn av at han og familien bor i båt. Lite gunstig klimamessig, med unntak av om sommeren, for en med fibromyalgi... Så de måtte selge båten og flytte på land. Og jammen meg kom han seg da ganske raskt tilbake i jobb, gitt...

Anonymkode: 05fc9...c5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du bor altså i båt for det om? Hvordan er det økonomisk? Med tanke på pris på båt, vedlikehold. Går det rundt?

Anonymkode: f332e...fdf

JA, det går helt rundt for meg grunnet surstoffmangel

Anonymkode: 32d10...f9d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo relevant? Ser ikke hvorfor det ikke errelevant?

Anonymkode: e2f21...a2a

Fordi jeg kanskje ikke er ufør?? 

Anonymkode: f332e...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsetilstand og inntekt er altså ikke relevant her?

Da lurer jeg på hva spørsmålet egentlig gjelder.

Kostnader for oppbevaring av båt der man ønsker å bo er kanskje relevant? Det er feks stor forskjell på Aker brygge sommer eller vinter.

(Formue, egenkapital, gjeld eller annet faller innunder økonomi, og henger sammen med inntekt,så det teller ikke for TS.)

 

Endret av MapleSirup
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK

Så til og med dette er ikke relevant (selv om du spurte om praktiske ting) dersom de som bor i båten ikke er uføre???:

"Det er mange spørsmål vi landkrabber lurer på, og etter å ha besøkt Line og Leif vet vi blant annet at: De betaler månedlig leie til Trondheim havn for å ha båten liggende ved bryggen. Posten får de i postboks i sentrum. De har sentralfyr som avgir 19 kilowatt med varme, fordelt på 13 radiatorer. Dette går på diesel, det gjør også hovedmotoren. Diesel bestilles, og kommer med tankbil. Båten tar 3000 liter diesel. De har også et strømaggregat, som kan levere 16 kilowatt med strøm. Vann har de i to store beholdere som til sammen rommer 1300 liter, og hver uke drar de på minicruise til Ravnkloa for å fylle opp med vann. "

http://www.adressa.no/forbruker/hjem/article1766094.ece

 

Anonymkode: 32d10...f9d

OG TS:

Les her: " Line og Leif kom med båt til Trondheim i mai 2010, og siden har de bodd her. Begge er uføretrygdet, men Leif jobber innimellom som frivillig skipper på Los og redningsbåten M/S. " (fra samme artikkel)

Dette er vel relevante opplysninger for deg :)

Anonymkode: 32d10...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg kanskje ikke er ufør?? 

Anonymkode: f332e...fdf

Hva er meningen med tråden?

Hvorfor vil du vite hvordan det er å være ufør og bo i båt?

Anonymkode: 32d10...f9d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du bor altså i båt for det om? Hvordan er det økonomisk? Med tanke på pris på båt, vedlikehold. Går det rundt?

Anonymkode: f332e...fdf

Nøyaktig hvor har jeg skrevet at jeg bor i båt?

Anonymkode: 32d10...f9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MapleSirup skrev:

Helsetilstand og inntekt er altså ikke relevant her?

Da lurer jeg på hva spørsmålet egentlig gjelder.

Kostnader for oppbevaring av båt der man ønsker å bo er kanskje relevant? Det er feks stor forskjell på Aker brygge sommer eller vinter.

(Formue, egenkapital, gjeld eller annet faller innunder økonomi, og henger sammen med inntekt,så det teller ikke for TS.)

 

Ikke vær så vrang.

Det er jo komplett idioti å sitte bak tastaturet og kverulere slik flere her gjør og ikke forstå dette enkle spørsmålet. Jeg ønsker ganske enkelt å få innsyn på om det er uføre som bor i båt og hvordan de da klarer seg praktisk og økonomisk, hvorfor de valgte dette livet, om de trives og om de ville valgt det på nytt.

Hvilken situasjon jeg befinner meg i er ikke relevant, og hva friske båteiere driver med og hvordan de fikser det er heller ikke relevant da de ikke kan dele erfaring på linje med uføre som eier båt. Tatt i betraktning at båteier er nettopp det, ufør og har egne begrensninger men allikevel tatt valget om et båtliv. Noe jeg finner inspirerende. Rett og slett. Derfor. 

 

Ok?

Anonymkode: f332e...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er meningen med tråden?

Hvorfor vil du vite hvordan det er å være ufør og bo i båt?

Anonymkode: 32d10...f9d

Hvorfor ikke? Kanskje jeg finner uføre interessante som mennesker da de lever med sine begrensninger og noe mange av oss burde respektere og inspireres av. 

Anonymkode: f332e...fdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa er ikke ufør, men pensjonst, og bor i båt. Han har en ganske stor seilbåt som han kjøpte før han ble pensjonert og som han nå bor i på heltid. Han har noe lån på den, men ikke så mye. 

På vinteren ligger han i havn på Sørlandet. Om sommeren seiler han. Er mye i Danmark og nedover Europa. Litt i Sverige. 

Virker som han klarer seg godt økonomisk:) 

Anonymkode: 79ce5...de1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...